پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 2024 March 19
کد خبر: ۱۷۵۰۴۴
تاریخ انتشار : ۲۱ آذر ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۷
مدیرکل امور اداری و تشکیلات وزارت آموزش‌وپرورش درباره سرانجام استخدام نیروهای حق‌التدریس گفت: به محض اعلام سهمیه توسط سازمان امور اداری و استخدامی و پیش‌بینی منابع مالی در بودجه سنواتی می‌توانیم فرایند استخدام را اجرا کنیم.
شعارسال:مدیرکل امور اداری و تشکیلات وزارت آموزش‌وپرورش درباره سرانجام استخدام نیروهای حق‌التدریس گفت: به محض اعلام سهمیه توسط سازمان امور اداری و استخدامی و پیش‌بینی منابع مالی در بودجه سنواتی می‌توانیم فرایند استخدام را اجرا کنیم.

هر چند که چندی قبل نمایندگان مجلس با تعیین تکلیف قانون استخدام معلمان حق‌التدریس، نحوه استخدام آنها را مشخص کردند اما هنوز وضعیت روشنی از شرایط استخدامی این افراد وجود ندارد.

طبق قانون مجلس تمام نیروهای حق التدریس و پیش دبستانی مشمول قانون (شامل معلم، مربی پرورشی، تربیت بدنی، مشاور، مربی بهداشت و امور اداری) با توجه به رشته و دوره تحصیلی، جنسیت و سنوات خدمت و ظرفیت استخدام اعلامی توسط سازمان اداری و استخدامی کشور و براساس نیاز استان‌ها باید یک دوره آموزشی را در دانشگاه فرهنگیان طی کنند تا پس از شرکت در آزمون پایان دوره و اخذ نمره قبولی (از سال دوم تا پایان برنامه پنج ساله ششم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی) به استخدام درآیند.

یارمحمد حسین‌بر مدیرکل امور اداری و تشکیلات وزارت آموزش‌وپرورش درباره وضعیت استخدام نیروهای حق‌التدریس و پیش‌دبستانی گفت: فرایند استخدام نیروهای مشمول قانون الحاق یک ماده به تعیین تکلیف استخدامی معلمان حق‌التدریس باید در یک آئین نامه اجرایی که توسط وزارت آموزش‌وپرورش و سازمان امور اداری و استخدامی تدوین می‌شود مشخص شود البته دو نفر از اعضای کمیسیون آموزش مجلس برفرایند تدوین نظارت دارند.

وی افزود: فرایند احصای نیاز که شرط اصلی برای تحقق استخدام است در رشته، جنسیت و مقطع مورد نیاز توسط آموزش‌وپرورش انجام شده است و به محض اعلام سهمیه توسط سازمان امور اداری و استخدامی و پیش بینی منابع مالی در بودجه سنواتی که از شروط تحققق قانون است، آموزش‌وپرورش آمادگی دارد مطابق آئین نامه اجرایی فرایند استخدام را شروع کند.

مدیرکل امور اداری و تشکیلات وزارت آموزش‌وپرورش گفت:‌ در قانون آمده است از سال دوم برنامه ششم توسعه،‌ آموزش‌وپرورش مکلف به اجرا است همچینین آمده در قالب سهمیه‌هایی که سازمان امور اداری و استخدامی تخصیص می‌دهد و تامین اعتبار در قالب بودجه سنواتی فرایند استخدام انجام شود که به محض محقق شدن این روال آمادگی اجرای قانون را داریم.


شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته ازخبرگزاری تسنیم ، تاریخ انتشار20 آذر 97، کدخبر: 1894452، www.tasnimnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین