پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 2024 March 19
کد خبر: ۱۴۷۰۸۸
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۱۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۹
رئيس فراكسيون فرهنگيان مجلس شوراي اسلامي گفت: معلمان حق‌التدریس و آموزشیان نهضت سوادآموزی استخدام می‌شوند
شعارسال:رئيس فراكسيون فرهنگيان مجلس شوراي اسلامي گفت: معلمان حق‌التدریس و آموزشیان نهضت سوادآموزی استخدام می‌شوند.

حمیدرضا حاجی‌بابایی امروز در همدان اظهار کرد: آموزش و پرورش مکلف است مشمولان قانون اصلاح تبصره (10) ماده (17) قانون تعیین تکلیف استخدامی معلمین حق التدریسی و آموزشیاران نهضت سواد آموزی در وزارت آموزش و پرورش مصوب 3/ 9/ 95 را به استخدام درآورد.

وی تاکید کرد: براساس این قانون تمام نیروهای حق‌التدریس و پیش‌دبستانی مشمول قانون مورد اشاره (شامل معلم، مربی پرورشی، تربیت بدنی، مشاور، مربی بهداشت و امور اداری)، با توجه به رشته و دوره تحصیلی، جنسیت و سنوات خدمت و ظرفیت استخدام اعلامی توسط سازمان اداری و استخدامی کشور جذب آموزش وپرورش می شوند.

رئیس فراکسیون فرهنگیان مجلس شورای اسلامی گفت: جذب معلمان حق‌التدریس و آموزشیاران مشمول این مصوبه بر اساس نیاز استان‌ها صورت می‌گیرد.

وی افزود: معلمان جذب شده، باید یک دوره آموزشی را در دانشگاه فرهنگیان طی کنند تا پس از شرکت در آزمون پایان دوره و اخذ نمره قبولی (از سال دوم تا پایان برنامه پنج ساله ششم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی به استخدام درآیند.

حاجی‌بابایی گفت: آموزشیاران و آموزش دهندگان مستمر (دو نفر و بالاتر) که در قبل از سال 1392 با نهضت سواد آموزی همکاری داشته‌اند (مشمولان قانون اصلاحی 73/1390) پس از شرکت و قبولی در آزمون داخلی که توسط وزارت آموزش و پرورش برگزار می‌شود، شرکت کنند.

وی افزود: این گروه نیز با توجه به اعلام نیاز جنسیت و سنوات خدمت و ظرفیت استخدامی بر اساس سازمان امور استخدامی کشور جذب خواهند شد.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی گذراندن دوره یک ساله در دانشگاه فرهنگیان و قبولی در آزمون پایان دوره را مورد تاکید قرار داد و گفت: استخدام معلمان حق التدریس و آموزشیاران مشمول این بند باید قانون برنامه ششم صورت گیرد.

وی اظهار کرد: وزارت آموزش وپرورش موظف است آیین نامه اجرایی نحوه اموزش این گروه در دانشگاه فرهنگیان حداکثر ظرف سه ماه از تاریخ لازم‌الاجرا شدن این قانون را با مشارکت سازمان اداری و استخدامی کشور و با نظارت اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات و فناوری تهیه و به تصویب هیات وزیران برساند.

حاجی‌بابایی در خصوص بار مالی این مصوبه گفت: بار مالی این قانون از محل حذف حقوق دریافتی حق التدریسی‌های تبدیل وضعیت شده در این قانون در بودجه سنواتی تامین می‌شود.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری فارس ، تاریخ انتشار 16مرداد97، کد خبر: 13970516000689 ،www. hamedan.farsnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Greece
۱۱:۱۳ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۷
0
0
خداروشکر تکلیف این معلم های زحمتکش و لاتکلیف با حقوق خیلییی ناچیز رو میخوان مشخص کنن و کمی خیالشون از بابت کار راحت میشه
ا.ف۷۵
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۰:۰۳ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۷
0
0
امیدوارم همینطور که میگن باشه و باز بدقولی نکنن
ن.ف83
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین