پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 2024 March 19
کد خبر: ۱۳۵۶۹۲
تاریخ انتشار : ۳۰ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۸:۰۲
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس عنوان کرد که طرح تعیین تکلیف استخدام معلمان حق التدریس و آموزشیاران نهضت سوادآموزی که به صحن پارلمان ارائه شده، موجب استخدام این افراد نمی‌شود و به مثابه دور زدن آنها است.

شعارسال: حمیدرضا حاجی بابایی در خصوص دلایل تصویب شدن طرح تعیین تکلیف استخدام معلمان حق التدریس و آموزشیاران نهضت سوادآموزی در مجلس و ارجاع چند باره آن به کمیسیون آموزش گفت: مجلس به دنبال این است که مشکل معلمان حق التدریس و آموزشیاران نهضت سوادآموزی حل شود، اما یکی از ایرادات این طرح آن است که مشخص نشده قرار است چند نفر استخدام شوند و عدد مشخص نیست. مجلس هم نمی‌تواند طرحی را مصوب کند که عدد و رقم مشخصی ندارد.

وی در ادامه افزود: در صحبت هایی که با کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس داشته ام و پیگیری هایی که انجام داده ام، به این جمع بندی رسیده ایم که وزارت آموزش و پرورش باید لیستی از معلمان حق التدریس و آموزشیارن نهضت سوادآموزی به پارلمان ارائه دهد. البته وزارت آموزش و پرورش می گوید که تعداد این افراد 130 هزار نفر است ولی به نظر می رسد که تعداد، کمتر از این باشد.

حاجی بابایی اظهار داشت: وزارت آموزش و پرورش برای اینکه طرح مذکور به تصویب مجلس نرسد، تعداد معلمان حق التدریس و آموزشیارن نهضت سوادآموزی را 130 هزار نفر اعلام می کند، اما مثلا اگر مجلس متوجه شود که تعداد این افراد 30 هزار نفر است، مشکل استخدام آنها را حل می کند ولی متاسفانه وزارت آموزش و پرورش این موضوع را گنگ و مبهم گذاشته و مجلس به دلیل شک و تردیدی که دارد، تاکنون به این طرح رای نداده است.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس با بیان اینکه امسال وزارت آموزش و پرورش درصدد استخدام 18 هزار نفر است، گفت: استخدام این 18 هزار نفر باید از میان معلمان حق التدریس و آموزشیارن نهضت سوادآموزی باشد. مثلا اگر تعداد این افراد 30 هزار نفر هستند، امسال 18 هزار نفر از آنها را استخدام کند و 12 هزار نفر باقیمانده را اوایل سال آینده به استخدام خود در بیاورد.

حاجی بابایی با بیان اینکه طبق برنامه ششم توسعه باید استخدام معلمان از فارغ التحصیلان دانشگاه فرهنگیان و دانشگاه شهید رجایی باشد، عنوان کرد: مجلس این اجازه را به وزارت آموزش و پرورش نمی‌دهد که هر چند نفر که می خواهند معلم حق التدریس یا نیروی نهضتی را مشغول به کار کنند و چند سال از این افراد با حقوق نازل کار بکشند و سپس رهایشان کنند. بنابراین مجلس شرایطی را فراهم خواهد کرد که این افراد استخدام شوند، اگر چه مغایر با برنامه ششم توسعه باشد.

این نماینده مجلس با اشاره به اینکه در حال حاضر وزارت آموزش و پرورش از معلمان حق التدریس و آموزشیارن نهضت سوادآموزی کار می کشد و سپس آنها را رها می کند، گفت: یک اشکال دیگر طرح مذکور آن است که استخدام این افراد در اختیار سازمان امور اداری و استخدامی گذاشته شده و این سازمان می تواند به سلیقه خود هر تعداد را که می خواهد استخدام کند و مثلا بگوید که نظر من استخدام دو یا سه نفر بوده است.

حاجی بابایی خاطرنشان کرد: طرح تعیین تکلیف استخدام معلمان حق التدریس و آموزشیاران نهضت سوادآموزی که به صحن پارلمان ارائه شده، موجب استخدام این افراد نمی‌شود و به مثابه دور زدن آنها است و به همین دلیل مجلس چند بار آن را به کمیسیون آموزش و تحقیقات ارجاع داده است.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از سایت مخبر، تاریخ انتشار:28خرداد1397، کدخبر: 6118021: www.mokhbernews.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین