پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 2024 March 19
کد خبر: ۱۴۷۵۶۸
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۱۸ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۲:۳۸
نمایندگان شروط استخدام معلمین حق التدریسی و آموزشیاران نهضت سوادآموزی را مشخص کردند.
شعارسال: نمایندگان در نشست علنی امروز (سه شنبه، 16 مردادماه) مجلس شورای اسلامی با طرح الحاق یک ماده به قانون تعیین تکلیف استخدامی معلمین حق التدریسی و آموزشیاران نهضت سواد آموزی با 154 رأی موافق، 13 رأی مخالف و 14 رأی ممتنع از مجموع 226 نماینده حاضر در جلسه موافقت کردند.

در این ماده واحده آمده است؛ یک ماده به شرح زیر به قانون تعیین تکلیف استخدامی معلمین حق التدریسی و آموزشیاران نهضت سواد آموزی مصوب ۱۳۸۸/7/15 و اصلاحات و الحاقات بعدی آن الحاق می گردد.

ماده الحاقی - وزارت آموزش و پرورش مکلف است مشمولین قانون اصلاح تبصره (۱۰) ماده (۱۷) قانون تعیین تکلیف استخدامی معلمین حق التدریسی و آموزشیاران نهضت سواد آموزی در وزارت آموزش و پرورش مصوب ۱۳۹۵/6/3 را با رعایت موارد ذیل به استخدام در آورد.

١- کلیه نیروهای حق التدریس و پیش دبستانی مشمول قانون مورد اشاره (شامل معلم، مربی پرورشی، تربیت بدنی، مشاور، مربی بهداشت و امور اداری) با توجه به رشته و دوره تحصیلی، جنسیت و سنوات خدمت و ظرفیت استخدام اعلامی توسط سازمان اداری و استخدامی کشور و براساس نیاز استانها باید یک دوره آموزشی را در دانشگاه فرهنگیان طی کنند تا پس از شرکت در آزمون پایان دوره و اخذ نمره قبولی (از سال دوم تا پایان برنامه پنجساله ششم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی) به استخدام در آیند.

2- آموزشیاران و آموزش دهندگان مستمر (دو نفر و بالاتر) که در قبل از سال ۱۳۹۲ با نهضت سوادآموزی همکاری داشته اند (مشمولین قانون اصلاحی 1395/6/3) پس از شرکت و قبولی در آزمون داخلی که توسط وزارت آموزش و پرورش برگزار می شود و با توجه به نیاز آموزش و پرورش، رشته تحصیلی، جنسیت و سنوات خدمت و ظرفیت استخدام اعلامی توسط سازمان اداری و استخدامی کشور باید حداقل دوره یکساله آموزشی را در دانشگاه فرهنگیان طی نمایند تا پس از قبولی در آزمون پایان دوره تا پایان برنامه ششم توسعه به استخدام درآیند.

3- نحوه آموزش در دانشگاه فرهنگیان و پذیرش براساس آیین نامه اجرائی که حداکثر ظرف مدت سه ماه از تاریخ لازم الاجراء شدن این قانون توسط وزارت آموزش و پرورش و سازمان اداری و استخدامی کشور با نظارت دو نفر از اعضای کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری تهیه می شود و به تصویب هیأت وزیران می رسد، تعیین می گردد.

4- بار مالی این قانون از محل حذف حقوق دریافتی حق التدریسی های تبدیل وضعیت شده در این قانون، در بودجه سنواتی تأمین می شود.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از خبرگزاری خانه ملت ، تاریخ انتشار: 16 مرداد 1397 ، کدخبر: 397664 ، www.icana.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۳۸ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۹
0
0
ا.ف75
این شروط واقعا سخت تر از حضور توی تیم دوی ماراتونه! چرا این همه سخت می گیرد اخه:))
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۴۹ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۱
0
0
ا.ف75
حالا من نمیدونم این دوستمون داره شوخی میکنه یا جدی میگه ولی ای کاش شرایطش رو کمی راحت تر میکردن
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین