پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۷۵۴۰۱
تاریخ انتشار : ۲۲ آذر ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۳
رییس مرکز رشد و نوآوری دانشگاه علوم پزشکی ایران با اشاره به ورود فناوری اینترنت اشیا در حوزه سلامت گفت: اینترنت اشیا در بخش سلامت می‌تواند در کنار توسعه خدمات جدید در این صنعت، منجر به افزایش اعتمادپذیری، اثربخشی و هوشمندی خدمات موجود و کاهش هزینه ارائه خدمات شود.

شعار سال: امید پورنیک درباره استفاده از اینترنت اشیا در نظام سلامت افزود: با وجود اینکه حوزه سلامت بسیار دیرهنگام فناوری اینترنت اشیا را پذیرفته، اما بسیار سریع با این فناوری همگام شده و توانسته آن را در بهبود تشخیص و درمان بیماری ها به خدمت گیرد. سلامت یکی از حوزه هایی است که اینترنت اشیا در آن تغییرات بسیاری ایجاد کرده و منجر به تحولات فراوان در حفظ جان افراد و بهبود کیفیت زندگی بیماران شده است.

وی ادامه داد: طی سال‌های اخیر حجم زیادی از سرمایه گذاری انجام شده در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات در جهان در مسیر مرتبط با اینترنت اشیا صورت گرفته، اما در ایران در بسیاری از بخش های مرتبط یا حرکتی آغاز نشده یا همچنان بحث روی مبانی بنیادی و فلسفه کاربری این فناوری بوده و اقدامات اساسی در به کارگیری اینترنت اشیا در رفع معضلات و توسعه خدمات صورت نگرفته است. البته در برخی سازمان ها نیز پروژه های بسیار خوبی پیش رفته و به ثمر رسیده است.

توجه وزارت بهداشت به اینترنت اشیا
رییس مرکز رشد و نوآوری دانشگاه علوم پزشکی ایران درباره میزان توجه وزارت بهداشت به موضوع اینترنت اشیا در نظام سلامت اظهار داشت: بهره گیری از اینترنت اشیا در نظام سلامت چند سالی است در حوزه سلامت کشور و البته وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی وارد شده و برای پیشبرد آگاهی و کاربرد این فناوری در حوزه سلامت کارگروه هایی در برخی دانشگاه های علوم پزشکی کشور شکل گرفته است.

وی افزود: این مجموعه ها نقش بررسی زمینه‌های رشد و گسترش اینترنت اشیا در این حوزه و شناخت نیازها و توسعه ابزارها و زیرساخت های مورد نیاز آن در ایران را برعهده دارند، اما همچنان سرعت بومی سازی و رشد سرمایه گذاری در کشور در مقایسه با کشورهای پیشرو، قابل قبول و البته قابل مقایسه نیست و اگر هدف گذاری بر سرآمدی در این حوزه باشد، باید توجه بیشتری به این موضوع شده و از توسعه دهندگان آن حمایت بیشتری شود.

استفاده از اینترنت اشیا در نظام سلامت با توجه به زیرساخت ها
پورنیک درباره امکان استفاده از اینترنت اشیا با توجه به زیرساخت های کشور در حوزه آی تی گفت: با وجود کاستی هایی که در زیرساخت های موجود کشور دیده می شود، همچنان راه برای به کارگیری و بهره برداری از این فناوری بسته نیست و زمینه برای سرمایه گذاری در این حوزه نیز وجود دارد.

مفهوم اینترنت اشیا به معنی اتصال دستگاه های مختلف به هم از طریق اینترنت است. به کمک این فناوری، برنامه ها و دستگاه های مختلف می توانند از طریق اتصال اینترنت با هم و حتی انسان، تعامل و صحبت کنند. اینترنت اشیا فرصت هایی برای ادغام مستقیم دنیای فیزیکی و سیستم های مبتنی بر رایانه است. به کمک این فناوری می توان بسیاری از فرآیندها را در بستر الکترونیک و از راه دور انجام داد و کنترل کرد که قطعا در کاهش میزان خطای انسانی موثر خواهد بود.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از وبسایت ایران پزشک، تاریخ 20 آذر 97، کد مطلب: -:www.iranmd.com


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین