پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۷۵۹۸۵
تاریخ انتشار : ۲۵ آذر ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۰
حدود یک سال از انتصابات مسئله دار ۱+۴ نفر غیر مستخدم به عنوان بخشدار و معاون فرماندار می گذرد و علیرغم مستندات منتشر شده در خبرگزاری ها، مصاحبه های انتقادی صورت پذیرفته در رسانه های روشنگر، مکاتبات وزیر کشور و معاون وزیر و نیز شکایات صورت پذیرفته شده، مصطفی سالاری هنوز بر مواضع خود در این انتصابات پا فشاری می کند تا شاید روزنه ای برای تبدیل وضعیت آن ها و بکارگیری ایشان بعنوان نیروی استانداری پیدا نماید. این در حالی است که بار کج هیچگاه به منزل نمی رسد!

شعار سال: حدود یک سال از انتصابات مسئله دار ۱+۴نفر غیر مستخدم به عنوان بخشدار و معاون فرماندار می گذرد و علیرغم مستندات منتشر شده در رویداد گیلان ، مصاحبه های انتقادی صورت پذیرفته در رسانه های روشنگر، مکاتبات وزیر کشور و معاون وزیر و نیز شکایات صورت پذیرفته شده، مصطفی سالاری هنوز بر مواضع خود در این انتصابات پا فشاری می کند تا شاید روزنه ای برای تبدیل وضعیت آن ها و بکارگیری ایشان بعنوان نیروی استانداری پیدا نماید. فارغ از موارد قانونی موضوع که به تواتر در خصوص آن سخن گفته شد و ایجاد تبعیضی که در بکارگیری این افراد صورت پذیرفت، دو نکته اساسی در استمرار فعالیت این افراد وجود دارد.

اولین موضوع عدم توجه به بخشنامه های وزیر کشور و معاون وزیر است که نشان می دهد سالاری اهمیتی به این دسته از مکاتبات نداده و ناصریان که معاونت منابع انسانی و توسعه مدیریت وزارت کشور را در اختیار دارد، طی مکاتبات مکرر، استانداران را از بکارگیری نیروهای غیر مستخدم بر حذر داشت و در نهایت وزیر کشور نیز طی آخرین مکاتبه خود ضمن تاکید بر مواضع معاون خود، انتصاب افراد غیر مستخدم در پست های مدیریتی را برخلاف قانون عنوان نمود. اما آنچه که در رویه جاری در استان گیلان مشاهده می شود بی توجهی استاندار به ابلاغیه های وزارت کشور است که نشان می دهد، سالاری در امر لج بازی سر پر سودایی دارد و بنا به مثل معروف، کلاه وزیر در این مقوله پشم ندارد! البته مصداق عملی این بی پشمی کلاه وزیر در آن است که خود، انتصاب بخشداران را به استانداران تفویض نموده و ماجرا انتصاب این چهار بخشدار غیر مستخدم نشان داد که وی توان صیانت از تفویض خود را ندارد چرا که پس از یکسال از انتصابات، هنوز مدیریت ایشان استمرار دارد.

دومین موضوعی که به لحاظ اهمیت، بیانگر نتایج مخرب این انتصابات است، تبعات برکناری این افراد است. البته پیش بینی می شود تا زمانی که سالاری عهده دار استانداری گیلان است بر استمرار مدیریت این افراد تاکید نماید اما همانطور که گفته شد موضوع این انتصابات در دیوان عدالت اداری، دادستانی مرکز استان، دیوان محاسبات و برخی دیگر از دستگاه های نظارتی طرح شده است و چنانچه منجر به نتیجه شود عملاً احکام این افراد ابطال خواهد شد و نتیجه این ابطال از بدو صدور آن متصور می باشد. بنابراین کلیه اقدامات و امضاء هایی که این بخشداران انجام داده اند فاقد اعتبار تلقی خواهند شد و چه بسا در این میان مدعیان بتوانند اعلام خسارت نیز بنمایند. لذا آنچه که در این میان دارای اهمیت است، اثرات انتصاب افراد فاقد اهلیت قانونی در مناصب دارای شرایط احراز است که علیرغم وجود شرایط احراز بخشداران، در مصوبه شورای عالی اداری کشور ابلاغی ۱۳۹۵به آن نیز توجه نشده است.

حال که سالاری بر انتصابات خود پافشاری می کند و این۱+۴نفر نیز علیرغم اطلاع رسانی هایی که شده است با آگاهی لازم تمایل به ادامه حضور دارند، لذا تعیین تکلیف موضوع، موکول به آراء دستگاه قضایی و نیز نظر دستگاه های نظارتی خواهد شد که امید است هرچه سریعتر به سرانجام قانونی برسد، تا سیه روی شود هر که در او غش باشد.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت خبری رویداد گیلان، تاریخ انتشار 22 آذر 97، کد مطلب: 23108،www.rooydadegilan.ir

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین