پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۷۲۰۸۱
تاریخ انتشار : ۰۷ آذر ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۰
آنچه که در این میان مغفول ماند موضوع نحوه قراردادی شدن وی، جابجایی کد قراردادی به استانداری، پیمانی شدن و در نهایت فرماندار شدن یونس رنجکش است. اگرچه شنیده ها حاکی از پیگیری دیوان محاسبات در این موضوع دارد اما زمان از دست رفته دیگر به دست نمی آید.

شعارسال: زمان زیادی نیاز نبود که بگذرد تا به شباهت های عملکردی دولت احمدی نژاد و دولت روحانی در بکارگیری نیروها در مناصب مدیریتی پی برد. همانطور که دولت قبل تلاش شد تا نیروهای طرفدارانش را به نحوی در بدنه اداری و مدیریتی کشور جای دهند به همان تناسب نیز دولت فعلی، اما با ابلاغ بخشنامه ها و تصویبنامه ها تلاش نمود تا این دسته از افراد را در نظام اداری جذب کند به عبارتی رویکرد ساختار مند روحانی در این راستا حاصل کارگروهی تیم وی است و صد البته پست های حاکمیتی وزارت کشور سر گل این انتصابات به شمار می آید.

مباحث زیادی در خصوص چگونگی انتصاب یونس رنجکش به عنوان فرماندار شهرستان آستارا در زمان انتصابش مطرح شد. از قیاس با راد طبرستانی سرپرست وقت حوزه استاندار گیلان در دولت دهم گرفته تا ابهامات پیرامون نحوه استخدام و جذب وی و عدم وجود شرایط لازم در وضعیت استخدامی، اما همه اینها مانع از انتصاب وی به پست فرمانداری آستارا نشد و مشخص شد که دولت یازدهم آنچنان که ادعا می کرد به قوانین مربوط به انتصاب التزام نداشته و به نظرات رسانه ها توجه نمی نماید.

آنچه که در این میان مغفول ماند موضوع نحوه قراردادی شدن وی، جابجایی کد قراردادی به استانداری، پیمانی شدن و در نهایت فرماندار شدن یونس رنجکش است. اگرچه شنیده ها حاکی از پیگیری دیوان محاسبات در این موضوع دارد اما زمان از دست رفته دیگر به دست نمی آید.

فارغ از موضوع انتصاب، عملکرد وی در مدت تصدی پست فرمانداری آستارا است که خود جای تامل دارد. البته از فردی که هیچ سابقه تصدی مشاغل سیاسی و حاکمیتی نداشته بعید هم نبود که کارنامه ای مبهم از خود بر جای گذارد و امروز که شائبه رفتن وی از آستارا شدت گرفته است، برای مردم شریف این خطه تنها درج عنوان فرماندار در رزمه یونس رنجکش به یادگار می ماند. عدم تخصص لازم یونس رنجکش در امور عمرانی و کم توجهی وی به این حوزه باعث عقب ماندن این شهرستان از بُعد عمرانی شده و شهرستانی که گلوگاه ورود و خروج استان محسوب می گردد با مشکلات عدیده عمرانی دست و پنجه گرم می کند.

نماینده عالی دولت ترجیح داد به جای پرداختن به امورات عمرانی،غالب زمان خود را در راستای برگزاری همایش ها و سمینارهایی صرف کند که ضمن سیاسی بودن صرفا هزینه بر بود تا نتیجه آور و این خود دغدغه ای در بین مردم آستارا شد و علیرغم تاکیدات داداشی نماینده این شهرستان، رویه ها بر حول منویات فرماندار جریان داشت و نتیجه حاصله برای شهرستان مرزی آستارا، ناملموس بود. آنچه که می توان از برگزاری این همایش ها و سمینارها حاصل نمود؛ بروز برخی اختلافات قومی و نارضایتی مردم از عملکرد یونس رنجکس است که در حسن ختام حضور وی در شهرستان آستارا به عنوان کارنامه می توان انتشار داد.

عزم تغییر فرماندار با جمیع جهات عنوان شده در جریان است و تذکرات نمایندگان مجلس بر انگیزه سالاری در این تغییر افزوده است تا شاید با انتصاب فردی شایسته، مردم شهرستان آستارا در دولت دوازدهم از تدبیر و امید روحانی بهره مند گردند.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از سایت رویداد گیلان، تاریخ انتشار: 5آذر1397 ، کدخبر: 20665: www.rooydadegilan.ir


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین