پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۷۷۴۲۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۲ دی ۱۳۹۷ - ۰۸:۵۸
استاندار گیلان توجه به کیفیت پژوهش و نیازمندی های جامعه هدف تحقیق را یک ضرورت خواند و گفت: باید اثربخشی موضوعات و دستاوردهای حاصل از پژوهش در بخش دولتی و خصوصی سنجیده شود.

شعار سال: مراسم تجلیل از نفرات برگزیده هفته پژوهش و فناوری با حضور مصطفی سالاری استاندار گیلان، دکتر ضرغام رئیس صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران کشور و چندتن از نمایندگان مردم گیلان در مجلس شورای اسلامی برگزار شد.

در این نشست استاندار گیلان با اشاره به اهمیت پژوهش در توسعه و تعالی کشور اظهار داشت:نتیجه پژوهش باید در جامعه اثرگذار باشد و کارآمدی را به ارمغان بیاردوی تصریح کرد:تاثیر و کارکرد پژوهش برای بخش خصوصی کاملا روشن است و می تواند رونق فضای کسب و کار،افزایش تولید،توسعه صادرات و توانمندسازی در اجرای فعالیت های اقتصادی را به دنبال دارد.

سالاری با بیان اینکه در بخش دولتی استفاده مطلوبی از امر پژوهش صورت نگرفته ،بر لزوم پژوهش های مرتبط با حوزه علوم انسانی و توجه به موضوع های کاربردی متناسب با ظرفیت ها و زیرساخت های استان تاکید کرداستاندار گیلان توجه به کیفیت پژوهش و نیازمندی های جامعه هدف تحقیق را یک ضرورت خواند و گفت: باید اثربخشی موضوعات و دستاوردهای حاصل از پژوهش در بخش دولتی و خصوصی سنجیده شود.

نماینده عالی دولت از پژوهشگران خواست تا در جریان نگارش پژوهش از آرمانگرایی و نگاه بدبینانه خودداری و آسیب شناسی با هدف بهبود کارکردها را به عنوان اصلی مهم دنبال کنند.

دکتر ضرغام رئیس صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران کشور هم در این نشست لازمه بهره وری را بهره گیری از دانش نوین و نگاه جامع خواند و گفت: لازمه موفقیت در این امر تدوین سیاست و نظارت بر حسن اجرای سیاست ها تا رسیدن به خودکفایی استوی اثربخشی پژوهش در حوزه علم،اقتصاد و مسایل اجتماعی را در گرو توسعه مطالعات اجرایی دانست و افزود: باید مردمی سازی و افزایش درک عمومی نسبت به دانش در کشور تعالی پیدا کند.

دکتر رضی رییس دانشگاه گیلان نیز در ادامه از افتخارات نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را توجه به علم و دانش خواد و افزود: دستاوردهای علمی و پژوهشی امروز جایگاه ویژه ای در کشور داردوی جایگاه ایران در تولید علم را اول در منطقه و شانزده در جهان اعلام کرد و یادآور شد: متاسفانه در بخش کارکردی استفاده مطلوبی از نتایج پژوهش ها صورت نگرفته است.

رضی بر لزوم پیوند دانش و پژوهش با اقتصاد تاکید کرد و افزود: باید شکاف بین تولید و علم مرتفع و زمینه فناوری و نوآوری بر پایه پژوهش محقق شود.

در ادامه این همایش از نفرات برگزیده هفته پژوهش و فناوری تقدیر شد.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری برنا، تاریخ انتشار 30 آذر 97، کد مطلب: 790296، www.borna.news


اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۴۶ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۹
0
0
ایا این سنجش دردی از مردم گرسنه و بیچاره هم دوا میکنه؟
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین