پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
کد خبر: ۱۵۶۹۱۰
تاریخ انتشار : ۲۷ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۶:۴۸
آیین تکریم و قدردانی از محمدباقر احمدی و معرفی حبیب دانش منش با حضور جواد حاتمی، معاون نظارت و سنجش دانشگاه جامع علمی کاربردی ظهر دوشنبه برگزار شد.

شعارسال: آیین تکریم و قدردانی از محمدباقر احمدی و معرفی حبیب دانش منش با حضور جواد حاتمی، معاون نظارت و سنجش دانشگاه جامع علمی کاربردی ظهر دوشنبه برگزار شد.

در ابتدای این مراسم حجت الله رزمجویی، مشاور استاندار در امور دانشگاه ها گفت: برای داشتن کشوری توسعه یافته راهی نداریم که مسیر پژوهش را طی کنیم.

وی افزود: آمایش آموزش عالی استان اولویت آموزش است.

این درحالی است که به گفته مشاور استاندار فارس، در فصل پاییز به مناسبت ۱۶ آذر، روز دانشجو نیاز به همکاری دانشگاه علمی کاربردی داریم در حالیکه در این ماه هفته پژوهش و فناوری در فارس برگزار خواهد شد.

رزمجویی درعین حال تصریح کرد: دانشگاه های فارس باید الگوی خود را دانشگاه شیراز قرار دهند.

سپس زبرجد، معاون پژوهشی دانشگاه شیراز عنوان کرد: استفاده از کالای ایرانی به مفهوم این است که باید از صنعت حمایت کنیم که یکی از این راه ها معرفی فارغ التحصیلانی است که بتوانند کالای مرغوب تولید کنند.

وی افزود: دانشگاه علمی کاربردی می تواند در این مسیر راهگشای تولید کالای ایرانی با کیفیت باشد.

زبرجد یادآور شد: دانشگاه شیراز همچنان پشتیبان دانشگاه جامع علمی کاربردی استان فارس است.

احمدی، رییس پیشین دانشگاه جامع علمی کاربردی فارس هم در ادامه این آیین، بیان کرد: نظام آموزشی کشور به سیستم های آموزشی کاربردی نیاز دارد.

سپس دانش منش، رییس جدید دانشگاه جامع علمی کاربردی استان به تشریح برنامه های خویش در این مرکز علمی آموزشی پرداخت.

وی با توجه به شعار سال، افزود: افزایش کیفیت کالای ایرانی نیاز به افراد ماهر دارد؛ ما در فناوری نانو و بایو در جمع کشورهای برتر دنیا قرار داریم، اما آنچه وجود ندارد عدم وجود تکنسین ماهر است.

دانش منش تصریح کرد: در دانشگاه شیراز بر اساس آموزش و پژوهش خوب پیش رفتیم اما در پرورش نیروی ماهر موفق نبودیم، البته دانشگاه دو سالی است که به سمت مهارت آموزی افراد را سوق داده است.

وی اضافه کرد: یکی از ابزارهای اقتصاد مقاومتی و رسیدن به آن، اقتصاد دانش بنیان است.

دانش منش ادامه داد: عملا دانشگاه جامع می تواند در این حوزه وارد شود و افراد کارآفرین پرورش دهد.

وی که سالها رییس مرکز کارآفرینی دانشگاه شیراز بود، یادآور شد: بیش از ۳۰ شرکت دانش بنیان در استان فارس توسط استادان و دانشجویان با حمایت دانشگاه شیراز راه اندازی شده است.

دانش منش با بیان اینکه دانشگاه علمی کاربردی نقطه قوت وزارت علوم در حوزه کارآفرینی بشمار می رود، افزود: مزایای دیگر این دانشگاه ایجاد رشته های مورد نیاز جامعه است که هدف این دانشگاه تاسیس رشته های مورد نیاز است.

وی نزدیکی دانشگاه علمی و کاربردی به مراکز صنعتی را دیگر مزیت این مرکز علمی دانست و افزود: بر اساس سند راهبردی دانشگاه و چشم اندازی که ترسیم شده اولین نکته تکوین اکوسیستم کارآفرینی است.

دانش منش با تاکید بر تجاری سازی ایده ها را جذب سرمایه گذار دانست. هدف بعدی افزایش کیفیت آموزش با استفاده از خبره و ماهر است.

رییس دانشگاه علمی کاربردی تصریح کرد: مهارت اساتید برای ما از اهمیت برخوردار است. شناسایی ظرفیت های استان بر اساس گسترش است.

 دانشگاه جامع علمی کاربردی استان فارس مهرماه ۱۳۷۹ آغاز بکار کرد.


سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ انتشار 26شهریور 97، کدمطلب: 4405491،www.mehrnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین