پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 19
کد خبر: ۱۵۶۰۰۳
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۲۳ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۷:۱۱
نماینده اردکان در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر نقش بهره وری بخش های مختلف جامعه در توسعه و رفاه اجتماعی، گفت: آموزش و افزایش مهارت آموزی جوانان نقش مهم و موثری در دستیابی به اهداف مورد نظر ایفا می کند.

شعارسال: محمدرضا تابش در دیدار رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان یزد افزود: این مرکز آموزش عالی می تواند در حوزه­ مهارت های آموزش عالی کشور و استان نقش موثری در تقسیم کار ملی داشته باشد.
عضو هیات امنای دانشگاه علم و صنعت ایران ، توسعه آموزش عالی را یکی از اولویت های اردکان یاد کرد و با توجه به فعالیت اقتصادی و صنعتی شهرستان، بر کمک هرچه بیشتر به دانشگاه برای تربیت نیروهای کارآمد و آماده ورود به بازار کار تاکید کرد .
تابش با استقبال از حضور مدیران جوان در دانشگاه علمی کاربردی استان یزد گفت: جوانان همیشه نیروی محرکه و سرمایه عظیمی هستند که توسعه را در کشور شتاب می بخشند.
نماینده استان یزد در مجلس ادامه داد: بر پایه قانون برنامه ششم توسعه تا پایان سال اجرای آن ، 30 درصد دانشجویان کشور باید در مراکز علمی کاربردی تحصیل کرده باشند که این تعداد باید در سال 1397 حدود 860 هزار نفر باشد، در حالیکه این تعداد در حال حاضر حداکثر 650 هزار دانشجو است.
وی از دانشگاه علمی کاربردی به عنوان مجموعه ای کارآفرین یاد کرد و یادآور شد: باید اطلاع رسانی بهتری از قابلیت ها و امکانات دانشگاه صورت گیرد.
به باور تابش در بسیاری از موارد، این دانشگاه به عنوان آخرین انتخاب دانش آموزان متقاضی به تحصیلات عالی و خانواده هاست که این نقیصه کیفیت خروجی آن را تحت تاثیر قرار می دهد.
نماینده اردکان تصریح کرد: سهم ایران از کمیت تولید علم در جهان 1.8 درصد است و سال 2017 میلادی کشورمان از نظر کمیت تولید علم، رتبه نخست را در بین کشورهای اسلامی کسب کرد.
گزارش ارسالی حاکی است، محمد صالح احمدی رئیس دانشگاه علمی کاربردی استان در این دیدار گزارشی از اقدامات و برنامه ها، مشکلات واحدهای این مرکز دانشگاهی عنوان کرد.
در این گزارش به تعداد واحدهای دانشگاه علمی کاربردی و دانشجویان آن در استان اشاره نشده است.
یزد بر پایه سرشماری آبان ماه سال 1395، یک میلیون و 138 هزار نفر جمعیت دارد که در سال تحصیلی 97 - 96 حدود یکصد هزار دانشجو در 60 مرکز آموزش عالی و 240 هزار دانش آموز در یک هزار و 900 واحد آموزشی استان در حال تحصیل بودند.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایرنا ، تاریخ انتشار: 21 شهریور 1397 ، کد خبر: 83030961 ، www.irna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۳۴ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۳
0
0
ا.ف75
ای بابا! یه مدت خیلی زیادیه که این ها جوون هارو فراموش کردن! وگرنه اینکه این مهارت اموزی چقدر میتونه مفید باشه رو همه بهش واقفن!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۳۵ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۴
0
0
حرف آموزی تو آینده کاری اون ها تاثیر به سزایی داره
س.ق76
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۵۴ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۹
0
0
س.ح75
حرفه اموزی خیلی اهمیتش بیشتر از تحصیلات عالی هست
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین