پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 20
کد خبر: ۱۵۴۷۶۴
تعداد نظرات: ۵ نظر
تاریخ انتشار : ۱۸ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۹
رییس دانشگاه جامع علمی کاربردی گفت: نقشی در انحلال مراکز دولتی دانشگاه جامع علمی کاربردی نداشته‌ایم تصمیم در این خصوص ارتباطی به دانشگاه جامع علمی کاربردی نداشته و این تصمیم از سوی سازمان اداری استخدامی کشور گرفته شده و به تصویب شورای عالی اداری رسیده و برگشت‌ناپذیر است

شعارسال:رییس دانشگاه جامع علمی کاربردی گفت: نقشی در انحلال مراکز دولتی دانشگاه جامع علمی کاربردی نداشته‌ایم.

محمد حسین امید در نشست با روسای مراکز علمی کاربردی آذربایجان شرقی در تبریزاظهار کرد: تصمیم در این خصوص ارتباطی به دانشگاه جامع علمی کاربردی نداشته و این تصمیم از سوی سازمان اداری استخدامی کشور گرفته شده و به تصویب شورای عالی اداری رسیده و برگشت‌ناپذیر است و ما فقط مجری آن هستیم، البته باید توجه داشت که ارائه برخی رشته‌ها مانند رشته‌های کشاورزی، صرفه اقتصادی نداشت.

دکتر امید ادامه داد: در بهمن ماه سال گذشته به برخی مراکز دولتی رشته‌هایی دادیم، اما این اقدام نیز نتیجه نداد و مصوبه اجرا شد.

وی در ادامه با اشاره به واگذاری مراکز گفت: در مکاتبه‌ای که در فروردین ماه با تمامی وزرا داشتیم، واگذاری را مطرح و بر ضرورت شناسایی دستگاه‌ها و واگذاری واحد به آن تاکید کردیم، تا به امروز صرفا یک مرکز وابسته به میراث فرهنگی و گردشگری به این توصیه عمل کرده است و باید صلاحیت متقاضیان واحدها مورد بررسی و تاکید قرار گیرد، مواردی داریم که تعداد مراکز علمی برخی مجموعه‌های تازه ایجاد شده، از سابقه‌تاسیس آن مجموعه بیشتر است.

دکتر امید افزود: طبق قانون، مراکز دولتی باید تا پایان شهریور ۹۸، دانشگاه شان را اداره کنند و در غیر این صورت باید اقدام به واگذاری یا منحل کردن آن واحد کنند.

ویبا تاکید بر ضرورت تعریف رشته‌های جدید و متناسب با نیاز روز، بیان کرد: کشاورزی، صنعت، مدیریت و خدمات اجتماعی و فرهنگ و هنر چهار حوزه اصلی فعالیت دانشگاه جامع علمی کاربردی بوده و می‌توان رشته‌های جدید در این چهار حوزه را تعریف کرد، کسی تا کنون چنین درخواستی از ما نداشته است، استان‌ها می‌توانند برای دوره‌های پودمان متقاضی جذب کنند.

جامعه هدف ما دانش‌آموزانی هستند که دیپلم می‌گیرند

وی در بخش دیگری از سخنانش تاکید کرد: در سال جاری هیچ سهمیه‌ای برای کارکنان نداشته‌ایم و جامعه هدف ما دانش‌آموزانی هستند که دیپلم می‌گیرند.

دکتر امید در ادامه مدرک دانشگاه جامع علمی کاربردی را کاملا معتبر دانست و افزود: هر دستگاهی که مدرک دانشگاه جامع علمی کاربردی را قبول نداشته باشد، دانشگاه از طریق دیوان عدالت اداری از آن دستگاه شکایت می‌کند، مشکل معتبر ندانستن مدرک علمی کاربردی از سوی کانون وکلا و نیروی انتظامی برطرف شده است.

تشدید نظارت بر صلاحیت مدرسان دانشگاه‌هایعلمی کاربرد

رییس دانشگاه جامع علمی کاربردی با اشاره به فعالیت‌های پژوهشی این دانشگاه گفت: مراکز نوآوری دانشگاه از جمله این فعالیت‌ها بوده و شرکت‌هایی که در این مراکز فعالیت کنند، ۵۰ میلیون وام دو درصدی به آن‌ها اختصاص می‌دهیم.

وی در ادامه از تشدید نظارت بر صلاحیت مدرسان دانشگاه‌های جامع علمی کاربردی خبر داد و افزود: طی دو سال گذشته، حدود ۳۰ درصد از مدرسان، صلاحیت ادامه‌همکاری با این مجموعه را از دست داده‌اند.

ویخاطرنشان کرد: سیاست دانشگاه برای ارتقای کیفی، استحکام بنای این دانشگاه است.

رؤسای واحدها تحت هیچ شرایطی از کیفیت عدول نکنند

رییس دانشگاه جامع علمی کاربردی همچنیندر پایان دومین روز از نشست روسای واحدهای استانی دانشگاه جامع علمی کاربردی تاکید کرد: اصلی‌ترین برنامه ما ارتقای کیفیت دانشگاه بوده و روسای واحدها تحت هیچ شرایطی از کیفیت عدول نکنند.

امید با تاکید بر ارتقای کیفیت دانشگاه جامع علمی کاربردی گفت: برای این‌که دانشگاه به جایگاه فعلی برسد زحمات زیادی کشیده شده و حواشی‌های زیادی علیه دانشگاه اعمال شده و همچنان ادامه دارد.

وی افزود: اکنون نیز در حوزه واگذاری مراکز دولتی فشارهای زیادی بر روی دانشگاه است که ما بر اساس قواعد و اصولعمل خواهیم کرد.

وی با اشاره به تیم قوی این دوره‌دانشگاه جامع علمی کاربردی، گفت: بسیاری از کارهای مورد انتظار می‌تواند در این دوره اتفاق بیافتد.

امید با بیان این‌که نیازمند نظرات و دیدگاه‌های واحدهای استانی هستیم، گفت: هر زمانی که احساس کردید اشتباهی در کارمان رخ داده، به ما تذکر دهید.

وی در بحث واگذاری مراکز دولتی نیز گفت: به احتمال زیاد مراکز فرهنگ و هنر، میراث فرهنگی و احتمالا بهزیستی به سمت واگذاری مراکز خود اقدام کنند. در این رابطه با وزارتخانه‌های مربوطه هماهنگی شده که واگذاری صرفاً به دستگاه‌های متقاضی که دارای محیط کار هستند، انجام شود.

امیدبا بیان اینکه بهتر است این گردهمایی‌ها سالی دو بار برگزار شود، خاطرنشان کرد: حتی در تلاشیم که برخی از گردهمایی‌ها نیز به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شود و همچنین جلسات منطقه نیز می‌تواند بصورت ویدئو کنفرانس برگزار شود.

رییس دانشگاه جامع علمی کاربردی در پایان تاکید کرد: جز ارتقای دانشگاه هدف دیگری نداریم.

تدوین پروپوزال ایجاد مرکز آموزش عالی مهارتی بین‌المللی با همکاری آلمان

محمودرضا دلاور، مشاور رئیس و سرپرست دفتر همکاری‌های علمی و بین المللی دانشگاه جامع علمی کابردی نیز در این نشست با ارائه‌گزارشی از اقدامات دفتر همکاری‌های علمی بین‌المللی دانشگاه جامع علمی کاربردی، گفت: ارائه طرح پیشنهادی دفتر همکاری‌های بین‌المللی دانشگاه در کارگروه ایران و سوئیس جهت برگزاری دوره‌های مشترک با دانشگاه لوازان سوئیس، موافقت با درخواست آذربایجان شرقی در راستای دعوت از اساتید آلمانی برای برگزاری دوره‌های تخصصی، حضور رییس دانشگاه در نشست روسای دانشگاه‌ها در آلمان ۲۳ لغایت ۲۷ مهر از جمله مصوبات این دفتر است.

دلاور در ادامه گفت: پیگیری مصوبات جلسه منطقه ۸ جهت ایجاد مرکز بین‌المللی در عمان و جذب دانشجوی خارجی از عمان و افغانستان، تهیه و تدوین پروپوزال ایجاد مرکز آموزش عالی مهارتی بین‌المللی با همکاری دانشگاه و موسسات آموزش عالی کشور آلمان با حمایت وزارت علوم و وزارت خارجه، انعقاد تفاهمنامه بین دانشگاه جامع علمی کاربردی و رییس دانشگاه FHM در ۲۲ خرداد از دیگر برنامه‌ها بوده است.

وی خاطرنشان کرد: همکاری با موسسه اف‌ای‌بی‌اس آلمان با دانشگاه و حضور دکتر دومن رییس موسسه تحقیقاتی آموزش و اقتصاد اجتماعی در خصوص Fibs/UAST_VET Project، موافقیت اولیه پذیرش دانشجویان غیرایرانی مرکز علویجه از دیگر برنامه‌های این دانشگاه بوده است.

دلاور با اشاره به شرکت در مجامع بین‌المللی از حضور دکتر امید در نشست آسیایی آموزش و مهارت خبر داد.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایسنا، تاریخ انتشار 16شهریور، کدخبر: 97061607840 ، www.isna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۵۶ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۸
0
0
ا.ف75
منظورتون از این اعتبار چیه؟ من میگم اگر فردی از دانشگاه شریف نتونه کار برای خودش پیدا کنه که درخور و لایقش باشه مدرک اونم بی اعتبار میشه
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۰۲ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۸
0
0
ارائه برخی رشته ها براشون به صرفه نبود باز خوبه اون ها ارائه نمیشه که الکی جوون ها سرگرم شن مسئله آموزش جدی گرفته نمیشه و از نیروهای تحصیل کرده استفاده نمیکنن فایده درس خوندن چیه
س.ق76
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۰۱ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۸
0
0
واقعا یعنی نباید بین مدارک از دانشگاه های مختلف فرق قائل بشن؟ مخصوصا سازمان استخدامی کشور...-_-
م.ا75
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۵۰ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۸
1
0
اره حمایت های شما از این دانشگاهای فنی وسما وعلمی کاربردی که الکی دانشجو میگیره ومدرک میده باعث شده مدرک دذانشگاه های معتبر بی فایده وبی ارزش باشه م.ق71
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۳۶ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۸
0
0
تو این زمینه ک ی سری رشته ها رو ارایه نکردن کار خوبی بوده بودن این رشته وقتی قرار نیس ایندهای داشته لباشه چ فایده ای داره همون بهتر ک از اول نباشن .. م.ق75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین