پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۷۷۳۷۶
تاریخ انتشار : ۰۱ دی ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۱
عضو هیئت رئیسه مجلس با بیان اینکه پژوهش در حل مشکلات اقتصادی می‌تواند مؤثر باشد گفت: تحقیق و پژوهش در کشور هنوز به جایگاه واقعی خود نرسیده است.

شعار سال: اسدالله عباسی عصر امروز در مراسم تجلیل از نفرات برگزیده هفته پژوهش و فناوریدر رشت اظهار داشت: کشور ایران باید جایگاه ویژه‌ای از پژوهش در بین کشورهای دیگر داشته باشد.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با بیان اینکه باید از ظرفیت‌ها استفاده شود ابراز داشت: تحقیق و پژوهش تأثیرات زیادی در روند توسعه و پیشرفت کشور دارد و تعداد متقاضیان محتوای پژوهشی باید مورد توجه قرار گیرد.

عباسی به میزان اهمیت پژوهش در سطح جامعه و ظرفیت‌های استان گیلان در تولید محتوای پژوهشی اشاره کرد و افزود: کسب موفقیت‌های پژوهشی و علم و دانش نباید فقط با کسب نمره و ارتقاء همراه باشد.

وی با اشاره به اینکه پتانسیل‌ها و ظرفیت‌ها در استان گیلان زیاد است گفت: میزان بهره‌برداری محصولات چای، برنج و دام و طیور و دیگر محصولات ویژه استان گیلان با استفاده از ظرفیت‌ها دارای اهمیت بالایی است.

نماینده مردم رودسر و املش در مجلس به مساله آسیب‌شناسی محیط‌ زیست و تمرکز و توجه ویژه به موضوعات پژوهش اشاره کرد و افزود: پژوهشگران برتر باید با همکاری هم در جامعه فعالیت کنند.

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی با اشاره به نقش پژوهش در کشورهایی نظیر ژاپن، تایلند و دیگر کشورها ابراز داشت: این کشورها با استفاده از مساله پژوهش به توسعه و پیشرفت‌های خوبی رسیدند.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: ما باید با همدلی و تشکیل جلسات متعدد در راستای حل مشکلات مردم و پژوهش و تحقیقات گام برداریم.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس نیز در این مراسم اظهار داشت: از استاندار گیلان و معاون‌های ایشان، رئیس دانشگاه گیلان و همه دست‌اندرکاران رسانه و صدا و سیما بابت زحمات و حضور و فعالیت‌های مؤثر تشکر می‌کنم.

سیدکاظم دلخوش با بیان اینکه جایگاه واقعی پژوهشگر و تحقیق در کشور مشخص نیست افزود: مساله تحقیق و پژوهشگران نباید به فراموشی سپرده شود و با توجه به مشکلات اقتصادی فعلی، کشور فاقد اقتصاد‌دان واقعی است.

وی با اشاره به اینکه امر پژوهش و تحقیق می‌تواند در راستای حل مشکلات اقتصادی کشور تأثیرات زیادی داشته باشد ابراز داشت: تحقیق و پژوهش در کشور ایران هنوز به جایگاه واقعی خود نرسیده است.

نماینده مردم صومعه‌سرا در مجلس گفت: نقش پژوهش باید در بخش‌های مختلف، دستگاه‌های اجرایی، عملیات‌ و پروژه‌ها دیده شود و نظر و محتوای پژوهشگران در راستای حل مشکلات جامعه بسیار اهمیت دارد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بیش از ۲۱۰ هزار میلیارد تومان بودجه هزینه‌‌ای کشور بود ابراز داشت: پژوهش و تحقیقات باید با ورود در عرصه‌های مختلف و اثربخش و تأثیرگذار باشد.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه خبری تحلیلی رویداد گیلان، تاریخ 29 آذر 97، کد مطلب: 24355:www.rooydadegilan.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین