پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
کد خبر: ۱۷۷۵۰۳
تاریخ انتشار : ۰۲ دی ۱۳۹۷ - ۰۶:۱۹
وزیر آموزش و پرورش تاکید کرد: با توجه به اعتباری که دولت و اموزش دارد تا حذف بخاری از مدارس تا هفت، هشت سال دیگر تغییر ممکن نیست.وی ادامه داد: سازمان برنامه و بودجه اعتباراتی را تخصیص داده و اوراقی را هم که وزارت اقتصاد اختصاص داده، نقدشونگی و اعتبارات بالا می‌رود ولی همه اینها کم است برای اینکه بتوانیم به مردم نوید دهیم هیچ بخاری‌ در مدرسه وجود ندارد. با این اعتبارات، روند طولانی است و حتما نیازمند کمک از سوی خیرین، دولت و مجلس است.

شعارسال: وزیر آموزش و پرورش تاکید کرد: با توجه به اعتباری که دولت و اموزش دارد تا حذف بخاری از مدارس تا هفت، هشت سال دیگر تغییر ممکن نیست.

 سید محمد بطحایی ظهر امروز در پایان نشست هیات دولت در جمع خبرنگاران، ضمن ابراز تاسف برای دانش‌آموزان حادثه مدرسه اسوه حسنه زاهدان و مردم استان سیستان و بلوچستان گفت: امروز گزارشی در هیات دولت در همین باره ارائه کردم. آموزش و پرورش به عنوان دستگاهی که باید محیط امنی را برای دانش‌آموزان و خانواده‌ها ایجاد کند، نیازمند درآمد و اعتبار است ولی خودش نمی‌تواند درآمدزایی کند.

وی با بیان اینکه نه اینکه دولت بخواهد اعتباری را به آموزش و پرورش اختصاص ندهد بلکه دولت با شرایط خاصی درخصوص منابع اعتباری روبه‌رو است، اظهار داشت: حیاتی‌ترین موضوع در آموزش و پرورش بحث فضاهای آموزشی و دستگاه‌های گرمایشی غیرایمن است. ما از مجلس می‌خواهیم اگر منابعی وجود دارد آن را طی مدت یکی، دو ساله تخصیص دهد تا بتوانیم یکبار برای همیشه این مشکل نگران‌کننده را از محیط‌های آموزشی برطرف کنیم و بخاری و وسایل غیرایمن از مدرسه بیرون رود.

این عضو دولت تدبیر و امید ادامه داد: سازمان برنامه و بودجه اعتباراتی را تخصیص داده و اوراقی را هم که وزارت اقتصاد اختصاص داده، نقدشونگی و اعتبارات بالا می‌رود ولی همه اینها کم است برای اینکه بتوانیم به مردم نوید دهیم هیچ بخاری‌ در مدرسه وجود ندارد. با این اعتبارات، روند طولانی است و حتما نیازمند کمک از سوی خیرین، دولت و مجلس است.

بطحایی در پاسخ به این سوال که آیا حذف بخاری از مدارس از دستورکار دولت خارج شده است؟ من از توجه رسانه‌ها تشکر می‌کنم ولی این موضوع از دستورکار دولت خارج نشده است. در مواقعی که این حادثه تکرار می‌شود، افکارعمومی متاثر می‌شود ولی بعد از مدتی این موضوع فراموش می‌شود اما این موضوع همیشه در دستورکار ما هست ولی با توجه به اعتباری که دولت و آموزش دارد تا حذف بخاری از مدارس تا هفت، هشت سال دیگر تغییر ممکن نیست.

وی افزود: رسانه‌ها و افراد دارای پایگاه اجتماعی باید کمک کنند تا یک کمپین و بسیج عمومی ایجاد شود تا حسابی را باز کنیم یا موسسه غیردولتی راه‌اندازی شود تا ظرف یکی، دو سال آینده این معضل حل و فصل شود.


شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از خبرگزاری ایلنا، تاریخ انتشار:28آذر 1397 ، کدخبر:705167 ،www.ilna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین