پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
کد خبر: ۱۷۷۸۵۳
تاریخ انتشار : ۰۳ دی ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۸
عبدالرضا مصری عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با بیان اینکه بازار همچنان با سیاست‌های درست ارزی مسیر نزولی را طی خواهد کرد گفت: بالانس ارزی نزدیک است.
شعارسال: عبدالرضا مصری با اشاره به روند رو به کاهش نرخ ارز در روزهای اخیر، گفت: سیاست های بانک مرکزی سیاست های درستی بوده و تاکنون نتیجه مثبتی داشته، اما طبیعتاً اخبار مسائل سیاسی هم بی تاثیر بر قیمت ارز در کشور ما نیست.

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بلافاصله پس از اعلام اروپا مبنی بر راه اندازی سازوکاری برای انجام معاملات و مراودات با ایران بازار ارز واکنش نشان داد، افزود: پس از مطرح شدن SPV قیمت ارز کاهش یافت.

وی با تاکید بر اینکه در دوره ای پس از محدود شدن فعالیت صرافی ها و همچنین ممنوعیت واردات قیمت ها افزایش یافت، تصریح کرد: با توجه به اینکه بازار ارز به یک جریان تنفسی وابسته بوده و باید ورود و خروج داشته باشد، از اینرو با باز شدن صرافی ها و همچنین رفع محدودیت فعالیت آنها از بحران ارزی خارج شدیم.

این نماینده مردم در مجلس دهم با بیان اینکه طبیعی است که باید قیمت ارز کاهش یابد، گفت: اگر یک متغیر غیر قابل پیش بینی معادلات را مجددا بهم بزند شاهد افزایش نرخ ها خواهیم بود در غیر اینصورت روند کاهشی ادامه خواهد داشت.

وی با تاکید بر اینکه انتظار ما کاهش نرخ ارز بر اساس سیاست های جدید و همچنین دستورالعمل جدید مبنی بر مجاز بودن واردات ارز حاصل از صادرات یا هر کار دیگر ی به کشور است، تصریح کرد:در گذشته متاسفانه همه این راه ها مسدود شده بود و تحریم شدیدی از طرف داخل تحمیل شد ربطی هم به تحریم های آمریکا نداشت که این خود عمده دلیل رشد نرخ ارز بوده است.

مصری ادامه داد: اکنون که بسیاری از موانع برداشته شدن طبیعی است که قیمت ارز روند نزولی پیدا کند. وی با بیان اینکه قیمت ارز از نظر اقتصادی بین 7 تا 8 تومان منطقی بوده و قابل پایداری است، گفت: اگر ارزهای حاصل از صادرات وارد کشور شود به احتمال زیاد با مقداری نوسان به سمت پایین تر نیز هدایت خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه دولت باید با نظارت دقیق مانع از تخلف در زمینه واردات با ارزهای ارایه شده شود، افزود:اگر ارز ارایه شده برای واردات در این حوزه هزینه نشود به طور حتم باز هم با تشویش بازار مواجه خواهیم شد.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه اگر در عوض ارزهایی که برای واردات داده می شود کالا وارد کشور نشود و ارز خارج شود شاهد مشکلات عدیده خواهیم بود، گفت: اگر ارز صادراتی وارد شده و واردات نیز به درستی با ارز دولتی انجام شود ما با بالانس ارزی مواجه خواهیم شد.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از سایت خبری اعتمادآنلاین ، تاریخ انتشار: 3 دی 1397 ، کدخبر: 253808 ، www.etemaadonline.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین