پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۷۷۸۷۵
تاریخ انتشار : ۰۳ دی ۱۳۹۷ - ۱۷:۵۰
دبیرکل سازمان امنیت و همکاری اروپا وضعیت امنیت کلی در اروپا را نگران‌کننده توصیف کرد و درباره ضعف این اتحادیه به‌دلیل گرایش فزاینده به ملی‌گرایی هشدار داد.
شعارسال: "توماس گرمینگر"، دبیرکل سازمان امنیت و همکاری اروپا در مصاحبه‌ای با روزنامه آلمانی "اوزنابروکر سایتونگ"، درباره ملی‌گرایی در اروپا هشدار داده با اشاره به اینکه رویکرد ملی‌گرایی در اروپا این اتحادیه را از درون تضعیف کرده در این باره گفت: وقتی ما دیگر علاقه‌ای به حل چندجانبه مسائل نداشته باشیم در این صورت یک سازمان و ابزار در اختیار آن به‌منظور حمایت از ارتقای امنیت بر مبنای همکاری دیگر کم‌تر جذاب خواهد بود و این وضعیت بالاخره به هزینه از دست رفتن امنیت تمام می‌شود.

وی در بخش دیگری از این مصاحبه وضعیت امنیت کلی در اروپا را نگران‌کننده توصیف کرده گفت: بسیاری از بازیگران مهم دیگر قابل پیش‌بینی نیستند و یک کمبود اعتماد مطلق بین روسیه و آمریکا و دیگر کشورهای غربی وجود دارد. ما باید خطرات نظامی را دوباره مدیریت، و آن را مرتفع کنیم.

"گرمینگر" همچنین از خطر تشدید اختلافات و درگیری‌ها بین روسیه و اوکراین خبر داده گفت: در حال حاضر هیچ گونه اراده سیاسی برای صلح وجود ندارد، از طرف دیگر هیچ گونه تلاش سیاسی از طرف گروه نرماندی آلمان، فرانسه، اوکراین و روسیه برای حل این بحران وجود ندارد. وی از یک واکنش زنجیره‌ای این بحران و تأثیرات دومینویی آن ابراز نگرانی کرد و از مسکو درخواست کرد که برای حل این بحران اقدامات بیشتری در زمینه آزادی زندانیان اوکراینی انجام دهد.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از خبرگزاری تسنیم ، تاریخ انتشار: 3 دی 1397 ، کدخبر: 1906445 ، www.tasnimnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین