پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۷۸۳۸۵
تاریخ انتشار : ۰۶ دی ۱۳۹۷ - ۰۱:۵۱
رئیس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی گفت: کاهش نزولات جوی با چند سال پرباران جبران نمی‌شود.

شعارسال: دکتر مراد سپهوند، اظهار کرد: وقتی که از یک حوزه وسیع جغرافیایی به عنوان اکوسیستم یاد می‌کنیم باید نگاهمان به پدیده‌های زیست محیطی آن نگاهی فراگیر و سیستمی باشد.

وی اضافه کرد: اکوسیستم یک واحد اکولوژیک است که در قالب مجموعه‌ای از اجزا معنا می‌یابد.

سپهوند بیان کرد: مجموعه‌ای که از گونه‌ای وحدت وجود برخوردار است یعنی اجزا و قسمت‌های متشکله آن با هم در ارتباط بوده و پیوسته‌اند.

رئیس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی گفت: با این نگاه مشکلات محیط زیستی اکوسیستم زاگرس مرکزی نیز همچون هر اکوسیستم دیگری، نه یک یا دو مشکل خاص، بلکه زنجیره و مجموعه‌ای نظام‌مند از مشکلات محیط زیستی است که هرکدام از آنها بر دیگری تاثیر متقابل می‌گذارد.

وی ادامه داد: از این رو هرگونه راه حلی برای برون‌رفت از این مشکلات و چالش‌ها هم باید فراگیر و سیستمی باشد.

سپهوند اظهار کرد: کاهش نزولات جوی، مشکلی نیست که با فرارسیدن چند سال پرباران جبران شود، زیرا این شرایط زنجیره‌ای از مشکلات ثانوی مانند ریزگردها، طغیان عوامل خسارتزا، آتش‌سوزی و... را فعال کرده که به هم وابسته هستند.

این پژوهشگر تصریح کرد: چنین چالش‌هایی گاه به طور بلندمدت و پایدار بر روی اکوسیستم اثرات نامطلوب می‌گذارند.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری ایسنا، تاریخ انتشار: 4دی1397 ، کدخبر: 97100401987: www.isna.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین