پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۷۸۸۰۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۸ دی ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۹
وزیر جهاد کشاورزی بر اهمیت و ضرورت نقش آفرینی استارت آپ ها در هوشمندسازی و بهبود خدمات پس از تولید بخش کشاورزی تاکید کرد.

شعار سال: به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، محمود حجتی وزیر جهاد کشاورزی در مراسم اختتامیه رویداد استارت آپی بانک کشاورزی که در ساختمان مرکزی این بانک برگزار شد، تصریح کرد: با اتکا به توان جوانان و شرکت‌های دانش‌بنیان باید شیوه‌های نوین را در تولید و خدمات پس از تولید بکار گیریم.

وی آب را از موضوعات مهم کشور عنوان کرد و افزود: در حال حاضر با بهره‌گیری از سامانه‌های نوین آبیاری، آب به مزارع و باغ‌ها منتقل می‌شود اما با گسترش بکارگیری سامانه‌های هوشمند آبیاری در سطح کشور، راندمان آبیاری به دو برابر افزایش می‌یابد.

حجتی ادامه داد: با استفاده از سامانه‌های هوشمند میزان رطوبت خاک و نیاز آبی گیاه تعیین می‌شود و تا ۳۰ درصد در مصرف آب صرفه جویی می‌شود.

وزیر جهاد کشاورزی، خرده فروشی را گلوگاه زنجیره تولید تا مصرف محصولات کشاورزی برشمرد و اظهار داشت: فاصله قیمت تولید تا مصرف محصولات کشاورزی در کشور، اجحاف به مصرف‌کنندگان است و از سوی دیگر بنیاد و پایداری تولید را به خطر می‌اندازد.

حجتی اذعان کرد: در دنیا با عرضه کالاها از طریق فروشگاه‌های زنجیره‌ای فاصله قیمت تولید تا مصرف کاهش یافته است.

وزیر جهاد کشاورزی تاکید کرد: لازم است زنجیره تولید تا مصرف در بخش کشاورزی با بهره‌گیری از شیوه‌های الکترونیک ساماندهی شود.

وی افزود: با عرضه محصولات کشاورزی از طریق شیوه‌های الکترونیک، فاصله قیمت تولید تا مصرف کاهش می‌یابد و ضمن حذف واسطه‌های غیرضرور، ارزش افزوده پنهان به تولیدکننده، مصرف کننده و کسانی که این شیوه‌های نوین را طراحی می‌کنند، می‌رسد.

حجتی خاطرنشان کرد: از آنجایی که در این شیوه، سفارش به صورت الکترونیک ارائه و کالا درب منزل تحویل می شود، بسیاری از هزینه‌های تبعی نیز کاهش می‌یابد.

وزیر جهاد کشاورزی یادآور شد: از ابتدای دولت یازدهم، توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان و مراکز رشد مورد توجه بوده است و لازم است این شرکت‌ها و مراکز تقویت شوند.

حجتی با اشاره به جنگ اقتصادی و شرایط تحریم بر ضرورت بهره‌گیری از فرصت‌ها برای ارائه خدمت تاکید کرد و افزود: مردم ایران جایگاه والایی دارند و باید با غنیمت شمردن فرصت‌ها به گونه‌ای خدمت کنیم تا آیندگان به نسل کنونی افتخار کنند.

بر اساس این گزارش، وزیر جهاد کشاورزی در پایان این مراسم از نمایشگاه استارت‌آپی بانک کشاورزی در محل ساختمان مرکزی بانک کشاورزی بازدید و با مدیران این شرکت‌های استارت‌آپی و فین‌تکی دیدار و گفتگو کرد.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایلنا، تاریخ 7 دی 97، کد مطلب: 708393:www.ilna.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۲۳ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۱
0
0
اگر تولیدات کشاورزی ما مدرنیزه بشه قطعا در زمینه صرفه جویی درآب هم بی تاثیر نیست
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین