پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۸۰۲۱۳
تاریخ انتشار : ۱۴ دی ۱۳۹۷ - ۲۳:۲۵
مدیرکل دفتر برنامه ریزی، بودجه و هماهنگی طرح های سازمان جنگلها، مراتع و آبخیزداری گفت: در حالی که بودجه بخش های مختلف کشور در لایحه بودجه 98 نسبت به قانون بودجه 97 بطور میانگین 12 درصد کاهش داشته ، اما این کاهش اعتبارات در حوزه منابع طبیعی چهار درصد است.

شعارسال: مدیرکل دفتر برنامه ریزی، بودجه و هماهنگی طرح های سازمان جنگلها، مراتع و آبخیزداری گفت: در حالی که بودجه بخش های مختلف کشور در لایحه بودجه 98 نسبت به قانون بودجه 97 بطور میانگین 12 درصد کاهش داشته ، اما این کاهش اعتبارات در حوزه منابع طبیعی چهار درصد است.

فرشاد محمدی روز چهارشنبه در حاشیه گردهمایی روسای طرح و برنامه منابع طبیعی منطقه 2 کشور در شهرکرد به خبرنگار ایرنا افزود: اعتبارات منابع طبیعی و آبخیزداری کشور در بودجه 97 حدود 5 هزار و 220 میلیارد ریال بود که این رقم در لایحه بودجه 98 به 5هزار و 30 میلیارد ریال کاهش یافته است.

وی همچنین با اشاره به تخصیص 200 میلیون دلار اعتبار از محل صندوق توسعه ملی به بخش منابع طبیعی، تصریح کرد : این اعتبار در لایحه بودجه سال 98 درج نشده که با توجه به نگرش مثبت مسئولان کشور، پیگیری لازم جهت پیش بینی اعتبار در قانون بودجه توسط رئیس سازمان در حال انجام است.

مدیرکل دفتر برنامه ریزی، بودجه و هماهنگی طرح های سازمان جنگلها، مراتع و آبخیزداری ادامه داد: همچنین از ردیف بند (هـ) تبصره (یک) نیز حدود 10 هزار میلیارد ریال اعتبار برای مالچ پاشی در استان های بیابانی کشور پیش بینی شده است.

محمدی افزود: این اعتبار برای مالچ پاشی در عرصه ای حدود 17 هزار هکتار از اراضی استانهایی نظیر سیستان و بلوچستان، خوزستان، هرمزگان، یزد، کرمان و اصفهان در راستای مقابله با ریزگردها پیش بینی شده است.

وی با بیان اینکه اعتبارات پیش بینی شده برای حوزه منابع طبیعی کشور جوابگوی نیازهای این حوزه نیست، خاطرنشان کرد: انتظار می رود با توجه به طرح های آبخیزداری و آبخوان داری در راستای تحقق اهداف پیش بینی شده در برنامه ششم توسعه و مشکلات کشور در حوزه منابع طبیعی بیش از پیش از این حوزه حمایت شود.

دکتر حسن روحانی رییس جمهوری لایحه بودجه سال 1398 کل کشور را چهارم دی ماه به مجلس تقدیم کرد، این ششمین بودجه ای است که دولت تدبیر و امید به مجلس شورای اسلامی تقدیم می کند.


سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته خبرگزاری ایرنا، تاریخ انتشار 12دی 97، کدخبر:83156931 ،www.irna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین