پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۸۳۵۷۲
تاریخ انتشار : ۳۰ دی ۱۳۹۷ - ۰۰:۲۳
در حالی که متخصصان و کارشناسان بارها کانون ریزگردها را قسمت‌های خشک شده تالاب‌های جنوب کشور، به ویژه هورالعظیم و راه مهار آن را پاشیدن ریگ دانسته‌اند، دست دولت و پیمانکاران "مالچ‌پاش" بر پوشاندن شنزارها و ماسه‌زارهای خوزستان با گرد مرگ اصرار دارند.

شعار سال: در حالی که متخصصان و کارشناسان بارها کانون ریزگردها را قسمت‌های خشک شده تالاب‌های جنوب کشور به‌ویژه هورالعظیم دانسته‌اند، دست دولت و پیمانکاران مالچ‌پاش، بر شنزارها و ماسه‌زارهای زیستگاه‌های ارزشمند خوزستان "گرد مرگ" می‌پاشد.

شنزارها و ماسه‌زارهایی در کویرهای فکه، چذابه و بستان که مانند سایر کویرهای کشور، هزاران سال قدمت دارند اما حالا، قیراندود شدنشان هم به سود منفعت‌طلبان است و هم به سود مسئولانی که از پذیرفتن علت اصلی گردوغبار یعنی خشک شدن تالاب‌ها در نتیجه سیاست‌های نادرست طی سال‌های اخیر، طفره می‌روند.

فیلم و تصاویری از مالچ پاشی در مناطق فکه و چذابه استان خوزستان را در ادامه مشاهده می‌کنید:

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریخ انتشار 25 دی 97، کد مطلب: 1922854، www.tasnimnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین