پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 27
کد خبر: ۱۸۰۴۹۴
تاریخ انتشار : ۱۶ دی ۱۳۹۷ - ۰۸:۱۸
کاربران فضای مجازی پایتخت از روز گذشته به بوی نامطبوع پایتخت در شبکه اجتماعی توئیتر با هشتک های (#بوی_مرموز، #بوی_نامطبوع، #بوی_بد # بوی_تهران) واکنش نشان دادند.

شعار سال: روز گذشته چهارشنبه ۱۲ دی ماه بوی نامطبوعی در نقاط مختلف شهر تهران حس می‌شد که شایعات و نگرانی‌های زیادی به همراه داشت.

گمانه‌زنی‌ها در میان فضای مجازی همزمان با اظهار بی‌اطلاعی مسئولان محیط‌زیست از جمله مدیرکل محیط‌زیست تهران از احتمال فعال شدن آتشفشان دماوند سخن می‌گفت. البته «محمد رستگاری» معاون پایش و نظارت محیط‌زیست در گفت‌وگویی بیشتر احتمال می‌داد منشأ بو، زباله‌ها باشند. او از اعزام همکارانش برای چک مراکز دفن زباله خبر می‌دهد. با وجود این همچنان شهروندانی اعتقاد دارند که بوی گوگرد به مشامشان می‌رسید و چشم‌هایشان می‌سوخت. مردم از استنشاق بو در بیشتر محله‌های تهران خبر می‌دهد.

برخی از مسئولان و محققان هم اینگونه به بوی نامطبوع تهران واکنش نشان دادند:

مهدی زارع، عضو هیأت علمی پژوهشگاه بین‌المللی مهندسی زلزله و زلزله‌شناسی: انتشار این بو که بوی نامطبوعی است بیشتر به نظر می‌رسد که ناشی از زباله باشد.

مسعود مردانی، رئیس انجمن متخصصین میکروبیولوژی بالینی و بیماری‌های عفونی ایران: تا کنون چنین بویی در تهران را استشمام نکرده‌ام. شهروندان می‌خواهد که شست‌وشوی دست را با آب و صابون جدی بگیردند.

رئیس اداره محیط‌زیست شهر تهران: کمیته ویژه‌ای برای یافتن علت انتشار بوی بد در تهران تشکیل شد.

معاون محیط‌زیست تهران: احتما ل دارد منشأ بو زباله‌ها باشند.

سرپرست سازمان زمین‌شناسی کشور: این بو به فعال شدن آتشفشان دماوند ربطی ندارد.

یکی از مسئولان شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی: منشأ بوی منتشر شده در شهر ارتباطی با تأسیسات نفتی و گازی ندارد و احتمالاً از ترکیدگی لوله‌های فاضلاب باشد.

مدیرکل امور خدمات شهری شهرداری تهران: وجود بوی نامطبوع در تهران ارتباطی به زباله‌ها در شهر ندارد.

عضو هیأت علمی پژوهشگاه بین‌المللی مهندسی زلزله و زلزله‌شناسی: احتمال دارد انتشار این بو ناشی از زباله است.

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری مترو تهران و حومه: در داخل مترو کمی بوی نامطبوع احساس می‌شود اما درخطوط مترو مشکلی نیست.

انوشیروان محسنی بندپی، استاندار تهران: تاکنون علت این بوی نامطبوع مشخص نشده است.

کاربران فضای مجازی پایتخت از روز گذشته به بوی نامطبوع پایتخت در شبکه اجتماعی توئیتر با هشتک های (#بوی_مرموز، #بوی_نامطبوع، #بوی_بد # بوی_تهران) واکنش نشان دادند که در ادامه برخی از آنها را مشاهده می‌کنید.















شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از وبسایت خبری مشرق، تاریخ 13 دی 97، کد مطلب: 925353:www.mashreghnews.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین