پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
سه‌شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 16
کد خبر: ۱۲۲۱۲۸
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۲۷ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۴
استاندار تهران گفت: سایت پسماندسوزی آرادکوه یکی از عوامل بوی نامطبوع جنوب غرب تهران است.

شعارسال: استاندار تهران گفت: سایت پسماندسوزی آرادکوه یکی از عوامل بوی نامطبوع جنوب غرب تهران است.

محمد حسین مقیمی ظهر دوشنبه در کارگروه زیربنایی،عمران و محیط زیست شورای برنامه ریزی استان مشترک با کمیته برنامه ریزی شهرستان ری مسئولیت مستقیم مقابله با افرادی که اقدام به تخلیه پسماند و پسماندسوزی می کنند را برعهده بخشداران و فرمانداران دانست و افزود: مکررا تأکید کردم که فرمانداران و بخشداران باید با کسانی که اقدام به پسماندسوزی می کنند برخورد قانونی کنند و در صورت مشاهده کم کاری از سوی فرماندار وبخشدار با آنها برخورد خواهم کرد.

وی افزود: رفع مشکلات زیست محیطی در شهرستان ری را نیازمند تعامل و هماهنگی بین دولت و مجموعه شهرداری تهران دانست و ادامه داد:مشکلات شهر ری در بخش آلودگی هوا نیازمند هماهنگی و همکاری بدنه اجرایی دولت در استان و شهرداری تهران است.

استاندار تهران ادامه داد:فرمانداران و بخشداران باید افراد متخلفی که به پسماند سوزی مبادرت می کنند به مراجع قضایی معرفی کنند هیچ گونه قصور،اغماض و مسامحه در این خصوص پذیرفتنی نیست.

وی با اشاره به بوی نامطبوع در جنوب غرب تهران که بخشی از آن در اراضی شهرستان ری قرار دارد تصریح کرد:برای رفع این مشکل در بازدیدی که از این منطقه شد متوجه شدم بخشی از این بوی نامطبوع ناشی از واحدهای مرغداری و دامداری مستقر در این مسیر است که اقدامات لازم در این خصوص انجام شد.

مقیمی وجود سایت مدیریت پسماند در مجتمع آرادکوه را از دیگرعوامل ایجاد بوی نامطبوع در جنوب غرب تهران دانست و ادامه داد:این مجتمع که هزارودویست هکتار از اراضی شهرستان ری را شامل می شود یکی دیگر از عوامل ایجاد بوی نامطبوع در منطقه است.

استاندار تهران در ادامه افزود: شهرستان ری به لحاظ وسعت و جمعیت دومین شهرستان استان محسوب می شود وبرای رفع مشکلات این شهرستان که عمدتا زیست محیطی است نیازمند همکاری همه ارکان تصمیم ساز هستیم.

در ادامه جلسه و با عنایت به اولویت رفع مشکلات زیست محیطی شهرستان ری مقرر شد در راستای افزایش سرانه فضای سبز در شهرستان ری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری اقدام به کشت گونه های سازگار با اقلیم این شهرستان کند همچنین در راستای مقابله با کانون ریزگردها در این شهرستان در سالجاری مبلغ ٤میلیارد تومان اعتبار برای کشت درخت تخصیص داده شد.

همچنین با موافقت و تصویب اعضای جلسه مقرر شد؛ فرماندار این شهرستان ظرف مدت یکماه از طریق برگزاری جلسات مشترک با شهرداران،کشاورزان و صاحبان صنایع اقدام به تعیین تکلیف خرید پسآب تصفیه شده برای استفاده در مصارف صنعتی و کشاورزی در بخش هایی که آب تصفیه شده آشامیدنی مورد نیاز نیست، کند.

بر اساس این گزارش در راستای افزایش سطح سرانه فضاهای فرهنگی ،اداره کل فرهنگ وارشاد اسلامی با مشارکت شهرداری ها و از محل اعتبارات استانی اقدام به ساخت مجتمع فرهنگی برای شهر ری ،احداث مجتمع های فرهنگی در شهرهای کهریزک،فشافویه وروستای قلعه میر کند.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ انتشار: 27 فروردین 1397، کدخبر: 4272509، www.mehrnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
United States
۰۸:۵۷ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۳
0
0
سایت های پسماند سوزی باید فاصله زیادی با شهر ها داشته باشن تا از تخریب محیط زیست انسانی جلوگیری بشه
س.د۷۶
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۳:۴۸ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۹
0
0
خوب بیاید و این سایت رو به کویر یا یک جای خالی از سکنه انتقال بدید
ا.ف75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین