پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
چهارشنبه ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 17
کد خبر: ۴۳۹۳۷
تاریخ انتشار : ۱۲ دی ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۷
معاون امور آب و فاضلاب وزارت نیرو در حاشیه بازدید از محل احداث تصفیه‌خانه فاضلاب اسلامشهر گفت: تصفیه‌خانه فاضلاب اسلامشهر حداکثر تا خردادماه سال ۹۶ افتتاح می‌شود و مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

شعار سال: انتشار بوی نامطبوع ناشی از کانون‌های مختلف آلاینده به ویژه انباشت فاضلاب شهرهای اسلامشهر، واوان، صالحیه و گلستان مدتی است که در جنوبی‌ترین قسمت شهرستان‌های اسلامشهر و بهارستان متصاعد شده و موجب رنجش و آزردگی رهگذران از مسیر اتوبان تهران قم به فرودگاه شده است. همین موضوع بهانه‌ای شد تا امروز جمعی از مسئولان از محل احداث تصفیه‌خانه فاضلاب اسلامشهر بازدید و موانع موجود بر سر راه بهره‌برداری از این مجموعه را مورد بررسی قرار دهند.

در این راستا معاون وزیر نیرو در آبفا، مشاوران و معاونان سازمان حفاظت محیط‌زیست، معاون عمرانی استانداری تهران، مدیران کل آبفا، جهاد کشاورزی، محیط‌زیست استان تهران و جمعی از مسئولان شهرستانی از مراحل احداث تصفیه‌خانه اسلامشهر بازدید و موانع و مشکلات موجود برای ادامه روند فعالیت و تکمیل این طرح را مورد بررسی قرار دادند.

رحیم میدانی معاون امور آب و فاضلاب وزارت نیرو در حاشیه این بازدید اظهار داشت: با توجه به پیشرفت فیزیکی تصفیه‌خانه فاضلاب اسلامشهر حداکثر تا خردادماه سال 96 این مجموعه افتتاح و مورد بهره‌برداری قرار خواهد گرفت.

وی افزود: با بهره‌برداری از نیم مدول اول این مجموعه که جمعیتی بالغ بر 110 هزار نفر را تحت پوشش قرار خواهد داد در هر ثانیه 250 لیتر و در شبانه‌روز بالغ بر 22 هزار مترمکعب فاضلاب تصفیه می‌شود.

معاون امور آب و فاضلاب وزارت نیرو بیان کرد: برای مدول دوم این مجموعه نیز به دنبال تأمین اعتبار از طریق فاینانس هستیم که پس از تأمین منابع عملیات، احداث آن آغاز خواهد شد.

میدانی با اشاره به تأخیر در روند اجرای پروژه‌های تصفیه‌خانه فاضلاب خاطرنشان کرد: از مهم‌ترین عوامل تأخیر در اجرای شبکه‌های فاضلاب در شهرهای مختلف کشور، تأمین منابع مالی است، اتکا به منابع دولتی باعث کندی در روند اجرای طرح‌های جمع‌آوری و دفع فاضلاب شهرها شده و استفاده از پتانسیل‌های بخش خصوصی و مشارکت مردم در روند پیشرفت این طرح‌ها بسیار اثرگذار خواهد بود.

شایان ذکر است که طرح احداث تصفیه‌خانه و شبکه جمع‌آوری فاضلاب اسلامشهر از سال 87 آغاز شده که تاکنون در قسمت ابنیه 95 درصد و در قسمت تجهیزات 65 درصد پیشرفت فیزیکی داشته و در احداث خط جمع‌آوری قریب به 5 درصد پیشرفت دارد. افق این طرح سال 1415 برای تحت پوشش قراردادن 660 هزار نفر از شهروندان طراحی شده است.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریخ 9 دی 95، کد مطلب: 1282200: www.tasnimnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین