پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۸۱۰۲۹
تاریخ انتشار : ۱۸ دی ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۰
مدیرعامل سازمان بیمه سلامت گفت: مبلغ دو هزار میلیارد تومان از 500 میلیون یورو تخصیص یافته از صندوق توسعه ملی به دانشگاه‌های علوم پزشکی جهت پرداخت بدهی‌ها شامل دارو و تجهیزات پزشکی و سایر بدهی‌ها داده شده است.

شعار سال: طاهر موهبتی با اعلام این خبر افزود: همچنین مبلغ 640 میلیارد تومان نیز به بخش خصوصی برای تخصیص مرحله اول پرداخت شده است. این مبالغ از حساب ستاد سازمان بیمه سلامت خارج و به حساب اداره‌های کل استانی واریز شده و حداکثر تا پایان هفته به حساب طلبکاران واریز می‌شود.

وی ادامه داد: قسط اول دریافتی سازمان بیمه سلامت از مبلغ 500 میلیون یورو تخصیص یافته از صندوق توسعه ملی که با دستور مقام معظم رهبری به این سازمان داده شد، مبلغ 2 هزار و 640 میلیارد تومان استموهبتی بیان کرد: وزارت بهداشت سازوکار لازم را در نظر گرفته تا این مبلغ در حداقل زمان به شرکت‌های دارویی و تجهیزات پزشکی و سایر طلبکاران تحویل داده شود.

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت اظهار کرد: در بخش خصوصی نیز با پرداخت اخیری که انجام شده، بخش اعظمی از بدهی به داروخانه‌ها، درمانگاه‌ها، پزشکان عمومی، دندان پزشکان، متخصصان، فوق تخصص‌ها، بخش‌های فیزیوتراپی، دیالیز و مراکز شیمی درمانی در سال 96 پرداخت می‌شود. این پرداختی‌ها حداکثر تا پایان هفته جاری به دست ارائه دهندگان خدمت می‌رسد.

وی درباره پرداخت مطالبات سال 97 نیز گفت: 70 درصد مطالبات بخش دولتی در آبان ماه و صد در صد مطالبات بخش خصوصی تا مرداد ماه پرداخت شده است. البته ممکن است این پرداختی در برخی استان‌ها در شهریور ماه و برخی استان‌ها تیر ماه باشد. امیدواریم با کمک سازمان برنامه و بودجه بتوانیم تخصیص آذر ماه را دریافت کنیم و تاخیری در پرداختی‌های سازمان بیمه سلامت شکل نگیرد.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت ایران پزشکان، تاریخ انتشار 17 دی 97، کد مطلب: -، www.iranmd.com


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین