پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۶۷۳۴۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۶ آبان ۱۳۹۷ - ۰۰:۲۷
نشست مشترک مدیران سازمان بیمه سلامت ایران، سازمان تامین اجتماعی و مسئولان حوزه بیمه از ‌کشور ترکیه برای بررسی راهکارهای حوزه استقرار نظام الکترونیکی کردن خدمات بهداشتی و درمانی در ایران، امروز با حضور ‌مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران برگزار شد. ‌مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران بر استفاده از تجارب ترکیه در حوزه استقرار نظام الکترونیک خدمات با هدف ارائه خدمات ‌با کیفیت به بیمه شدگان تاکید کرد.

شعارسال: مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران بر استفاده از تجارب ترکیه در حوزه استقرار نظام الکترونیک خدمات با هدف ارائه خدمات ‌با کیفیت به بیمه شدگان تاکید کرد.

نشست مشترک مدیران سازمان بیمه سلامت ایران، سازمان تامین اجتماعی و مسئولان حوزه بیمه از ‌کشور ترکیه برای بررسی راهکارهای حوزه استقرار نظام الکترونیکی کردن خدمات بهداشتی و درمانی در ایران، امروز با حضور ‌مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران برگزار شد. ‌

در ابتدای این نشست مهندس طاهرموهبتی - مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران با اشاره به این‌که سازمان بیمه سلامت ایران حدود ۴۰ میلیون نفر از جمعیت کشور را تحت ‌پوشش دارد، گفت: یکی از اهداف اصلی سازمان بیمه سلامت، استقرار سازمان الکترونیک است. در این راستا تلاش‌های قابل قبولی ‌انجام شده و البته باید در این زمینه به موفقیت‌ها و تجارب کشورهای همسایه مثل ترکیه توجه ویژه کرد، زیرا این کشور در زمینه ارائه ‌خدمات درمانی الکترونیک، موفقیت‌های ارزشمندی کسب کرده است. ‌

موهبتی با اشاره به اینکه بیمه سلامت ایران به دو اقدام کلیدی در حوزه بستری و سرپایی توجه جدی دارد، افزود: در بخش سرپایی در ‌طول سال حدود ۱۸۵ میلیون بار مراجعه به مطب‌ها وجود دارد. بنابراین در این حوزه به دنبال نسخه نویسی الکترونیکی و حذف ‌دفترچه بیمه کاغذی تا حد ممکن هستیم؛ البته این طرح مدتی است که در استان کرمان به صورت آزمایشی اجرا می‌شود و با برطرف ‌شدن مشکلات در سراسر کشور اجرایی خواهد شد. ‌

رییس هیئت مدیره سازمان بیمه سلامت با بیان این‌که در بخش بستری سالانه ۴.۵ میلیون بار مراجعه به مراکز درمانی وجود دارد، ‌افزود: در این حوزه هم بیمه سلامت ایران به دنبال ایجاد سیستم الکترونیکی از زمان پذیرش بیمار و در نهایت پرداخت‌های مالی ‌به صورت الکترونیک است؛ به نحوی که دراین فرآیند قواعد بیمه‌گری، راهنماهای بالینی و پرداختی‌ها باید از طریق رول‌های پشت سامانه کنترل شود. ‌

بنابر اعلام روابط عمومی سازمان بیمه سلامت، موهبتی درباره چگونگی ارائه خدمات الکترونیکی در بخش بستری نیز گفت: در بخش بستری پایش الکترونیکی اسناد به صورت ‌آزمایشی در استان اصفهان در حال انجام است، اما سازمان بیمه سلامت به دنبال تحقق فرآیند تولید هزینه از زمان پذیرش بیمار، ‌صورت حساب و پرداخت مالی به صورت الکترونیکی است؛ به عبارت دیگر مجموعه نظام سلامت از طریق خریدار خدمت باید به سمت الکترونیکی شدن ‌حرکت کند. ‌

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت همچنین گفت: امیدواریم بتوانیم در محورهای مشترک از توان و ظرفیت کشور ترکیه در استقرار نظام ‌الکترونیک خدمات استفاده کنیم، زیرا آن‌چه برای سازمان بیمه سلامت اهمیت دارد، سرعت، صحت ‌تضمین یکپارچگی و هزینه کار است. ‌


شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از خبرگزاری ایسنا ، تاریخ انتشار: 13آبان 1397 ، کدخبر: 97081306497،www.isna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۲۱ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۶
0
0
ا.ف75
امیدوارم راه هایی که اون ها رفتن و پشیمونن رو دوباره ما نریم! چون ما در زمینه های اداری عادت داریم از این دست از اشتباهات زیاد کنیم
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین