پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۹۱۵۰۷
تاریخ انتشار : ۰۶ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۱:۰۸
مشاور مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران گفت: سالانه بیش از ٢٠ میلیون دفتر چه بیمه سلامت در این سازمان تعویض و تمدید می شود که با اجرای طرح نسخه الکترونیکی در این زمینه صرفه جویی می شود.

شعارسال: مشاور مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران گفت: سالانه بیش از ٢٠ میلیون دفتر چه بیمه سلامت در این سازمان تعویض و تمدید می شود که با اجرای طرح نسخه الکترونیکی در این زمینه صرفه جویی می شود.

 علی اصغر قائمی در نشست خبری امروز گفت: در سال ۹۶ حدود ۸۰ میلیارد تومان برای ۲۰ میلیون دفترچه کاغذی بیمه سلامت هزینه ‏شد که با اجرای پروژه نسخه نویسی الکترونیکی در این خصوص صرفه جویی می‌شود.

وی درباره حذف دفترچه کاغذی بیمه سلامت افزود: این میزان دفترچه معادل ‏‏۲۸۵ میلیون برگ کاغذ ‏A۴‏ است که این کاغذها معمولی هم نیستند و البته در این زمینه هزینه چاپ و توزیع نیز وجود دارد.‏

وی با اشاره به اینکه از طرفی باید صاحب این ۲۰ میلیون دفترچه مراجعه کرده و وقت بگذارند تا عملیات تعویض و چاپ مجدد دفترچه‌ها ‏انجام شود گفت:اگر ۳۰ دقیقه به ازای هر کدام از این ۲۰ میلیون دفترچه در نظر بگیریم، همچنین ترددهای بی مورد و هزینه‌های فراوان ‏را ، می‌بینیم با اجرای نسخه نویسی الکترونیک این هزینه‌ها برطرف خواهد شد.‏

وی بیان کرد: اگر ۱۸۵ میلیون برگ نسخه را در نظر بگیریم و به ازای رسیدگی حداقل ۲ دقیقه‌ای ‏برای هر برگ نسخه، لازم است ۳۷۰ میلیون دقیقه انرژی در طول سال برای رسیدگی به این اسناد بگذاریم. از طرفی به حدود هزار ‏نفر نیرو برای رسیدگی به اسناد نیز نیاز است.

مشاور مدیرعامل سازمان بیمه سلامت تاکید کرد: نسخه نویسی الکترونیک در سازمان بیمه سلامت با هدف حذف دفترچه کاغذی دنبال می‌شود و تقریبا سالانه حدود ۱۸۵ ‏میلیون بار مراجعه سرپایی داریم.

قائمی به کنترل و نظارت بر اجرای خدمتی که انجام می شود گفت: این کنترل یا قبل یا حین یا بعد از ارائه خدمت باید انجام ‏شود. در حال حاضر کنترل بعد از ارائه خدمت انجام می‌شود و در صورت ‏اجرای سامانه‌های الکترونیکی می‌توان قبل از ارائه خدمت یا حین ارائه خدمت کنترل‌ها را انجام داد.‏

مشاور مدیرعامل سازمان بیمه سلامت با اشاره به اینکه بانک اطلاعات خدمت نیز باید به تدریج ایجاد شود، گفت: از اواسط مهر ماه ۹۷ پروژه نسخه نویسی الکترونیک در کرمان آغاز شد و بیش از ۲۰۰ پزشک به این طرح پیوستند.

به گفته وی، ‏درصد قابل توجهی از نسخه‌های کاغذی حذف شده و به صورت الکترونیک به دست بیمه سلامت می‌رسد.


شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ انتشار: 5اسفند 1397 ، کدخبر:4550998 www.mehrnews.com،

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین