پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۵۲۲۲۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۷ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۴:۰۶
مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی گفت: حذف دفترچه بیمه از مراکز درمان تأمین اجتماعی و اجرای نسخه الکترونیک در این واحدها مهمترین اقدام این سازمان در یکسال گذشته و به عنوان کارنامه موفق دولت بوده است.

شعارسال: سیدتقی نوربخش روز سه شنبه افزود: حذف دفترچه درمانی و صدور نسخه الکترونیک در مراکز درمانی طرف قرارداد تامین اجتماعی در 9 استان آغاز شده است و در صورت همکاری وزارت بهداشت می توان این طرح را در تمام کشور به اجرا گذاشت.
نوربخش اظهار داشت: با توجه به زمینه سازی ها و اقداماتی که طی سال های اخیر انجام گرفته است، سازمان تامین اجتماعی پیشگام در توسعه پروژه نسخه الکترونیک و حذف دفترچه های کاغذی در مراکز درمانی طرف قرارداد است و اجرای این برنامه افتخاری برای سازمان تامین اجتماعی است.
وی خاطرنشان کرد: طرح حذف دفترچه‌های درمانی تامین اجتماعی از حدود ٢ سال پیش در مراکز ملکی تامین اجتماعی آغاز شد و اکنون تمام این مراکز خدمات رسانی را بدون دفترچه به افراد تحت پوشش ارائه می دهند و اکنون در مراکز طرف قرارداد در حال انجام است. تاکنون در چهار استان این طرح انجام شده است.
وی اضافه کرد: تاکنون 90 میلیون نسخه الکترونیک در مراکز ملکی سازمان تامین اجتماعی تولید شده است که با اجرای این طرح از این پس تمام نسخه ها به صورت الکترونیکی صادر می شود.
مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی گفت: اجرای طرح نسخه الکترونیک می تواند در ارائه خدمات مطلوب تر به مردم بسیار موثرتر واقع شود و در نهایت باید خدمات بخش درمان مستقیم (مراکز ملکی سازمان تامین اجتماعی) و بخش درمان غیرمستقیم (مراکز و بیمارستان های طرف قرارداد) به هم متصل شود.
وی افزود: اکنون تمام بیمه شدگان و مستمری بگیران این سازمان بدون در دست داشتن دفترچه های درمانی می توانند از خدمات درمانی این مراکر بهره مند شوند و فقط با ارائه کارت ملی خود می توانند علاوه بر مراجعه به پزشک از طرح نسخه الکترونیکی استفاده کنند و داروها نیز با همان کدملی در داروخانه های مراکز ملکی تامین اجتماعی به بیمار داده می شود.

* قول مساعد دولت برای پرداخت 50 هزار میلیارد تومان از طلب تأمین اجتماعی
نوربخش گفت: اقدام بسیار مهم دیگری که در یکسال گذشته انجام شده است، پیگیری اجرای تبصره پنج لایحه بودجه سال 97 برای پرداخت بدهی های دولت بود که این رقم 50 هزار میلیارد تومان تصویب شده است که امیدواریم در سال جاری انجام شود.
در بند «و» این تبصره آمده است: تهاتر بدهی های نهادهای عمومی غیردولتی، بانک ها و شرکت های دولتی تابعه وزارتخانه ‌های آموزش و پرورش، نیرو و جهاد کشاورزی (صرفا بابت یارانه قیمت های تکلیفی) و شرکت ملی نفت ایران 500 هزار میلیارد ریال با اولویت مطالبات حسابرسی ‌شده و قطعی سازمان تامین اجتماعی تا سقف پنج هزار میلیارد ریال از منابع این جزء به ستاد اجرایی فرمان حضرت ‌امام (ره) و شرکت های‌ تابعه و وابسته آن اختصاص ‌می‌ یابد.
در بند «ن» نیز آمده است: در اجرای ماده (۱۲) قانون برنامه ششم توسعه و با رعایت قانون اجرای سیاست‌ های کلی اصل چهل و چهارم (۴۴) قانون اساسی دولت مکلف است جهت رد بدهی خود به سازمان تامین اجتماعی و صندوق‌ های بازنشستگی لشکری و کشوری پس از اقدام لازم در اجرای جزء (۱-۲) بند (و) این تبصره، نسبت به پرداخت بدهی ها در سقف 500 هزار میلیارد ریال با احتساب عملکرد جزء یادشده، اقدام شود.
سازمان تامین اجتماعی با حدود 42 میلیون نفر بیمه شده و مستمری بگیر، 18 نوع خدمت بیمه ای و درمانی به افراد زیر پوشش ارائه می دهد.
این سازمان دارای مراکز مختلف بیمه ای و درمانی است و 356 بیمارستان و درمانگاه تامین اجتماعی بخش قابل توجهی از خدمات درمانی مورد نیاز بیمه شدگان را به صورت رایگان تامین می کند.
بخش بیمه ای تامین اجتماعی دارای 480 شعبه در سراسر کشور است و خدمات بیمه ای این سازمان از طریق این واحدها به جامعه تحت پوشش ارائه می شود. همچنین برای تسهیل امور و دسترسی آسان تر مردم به خدمات تامین اجتماعی، شعب اقماری و کارگزاری های این سازمان نیز به عنوان واحدهای وابسته به شعب، مشغول فعالیت هستند.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایرنا ، تاریخ انتشار: 6 شهریور 1397 ، کدخبر: 83015010 ، www.irna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۳۰ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۷
0
0
ا.ف75
الان به ای این دفترچه ها چی میاد مردم باید کاری بکنن جایی برن؟
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین