پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۶۵۹۳۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۹ آبان ۱۳۹۷ - ۰۸:۵۸
سازمان تامین اجتماعی اعلام کرد: هزینه سفر به استناد ماده 57 و هزینه اقامت بیمار و همراه به استناد بند پنج ماده 62 قانون تامین اجتماعی پرداخت می شود.

شعار سال: مدیرکل امور فنی بیمه شدگان سازمان تامین اجتماعی روز دوشنبه درباره هزینه سفر گفت: در مواردی که معالجه بیمار مستلزم انتقال وی از روستا به شهر یا از شهرستان به شهرستان دیگر باشد و درمان به طور سرپایی انجام شود، هزینه رفت و برگشت و همچنین هزینه اقامت بیمار و همراه (در صورت نیاز به همراه) و احراز شرایط قانونی پرداخت خواهد شد، مشروط بر اینکه امکان معالجه بیمار حسب گواهی پزشک معالج در محل وجود نداشته باشد و در صورت نیاز به اعزام، نحوه آن به تایید شورای پزشکی سازمان رسیده باشد.
منصور آتشی مشمولان کمک هزینه سفر را تمام بیمه شدگان اجباری، رانندگان برون و درون شهری، قالیبافان، کارگران ساختمانی، مقرری بگیران بیمه بیکاری، بیمه شدگان توافقی و بیمه شدگان اختیاری و افراد تحت تکفل آنان، به استثنای بیمه شدگان صاحبان حرف و مشاغل آزاد و مستمری بگیران مشمول کسر سرانه درمان اعلام کرد.
وی با بیان اینکه از آنجا که صرفا بیمه شدگان مزدبگیر مشمول دریافت غرامت دستمزد هستند، افزود: هزینه اقامت بیمار و همراه صرفا به بیمه شدگان اجباری که استحقاق دریافت غرامت دستمزد را دارند، قابل پرداخت است.
آتشی به میزان پرداخت کمک هزینه سفر اشاره کرد و اظهار داشت: مبلغ هزینه سفر بر اساس وسیله نقلیه و به میزان بهای بلیط با نرخ مصوب (در مورد هواپیما، قطار و اتوبوس و کشتی) و نرخ مصوب اعلام شده توسط مراجع ذیصلاح (در مورد سواری) قابل پرداخت خواهد بود. در صورتی که امکان اعزام بیمار بطور نشسته مقدور نباشد، لزوم اعزام بیمار با سواری دربست و با تعداد بلیت مورد نیاز جهت مسافرت با اتوبوس یا قطار توسط شورای پزشکی تعیین خواهد شد.
آتشی تصریح کرد: بدیهی است در صورت نیاز بیمار به همراه مراتب نیز توسط شورای مذکور اعلام می شود که در این قبیل موارد مبلغ هزینه سفر بابت همراه بیمار نیز قابل پرداخت خواهد بود.
مدیرکل امور فنی بیمه شدگان سازمان تامین اجتماعی در خصوص هزینه اقامت بیمار و همراه گفت: هرگاه درمان بیمار اعزامی به طور سرپایی انجام پذیرد معادل صد در صد غرامت دستمزد متعلقه به بیمار بابت هزینه اقامت و در صورت داشتن همراه معادل 50 درصد متوسط حقوق یا دستمزد روزانه بیمه شده بابت همراه به وی پرداخت خواهد شد.
هزینه اقامت بیمار حاصل ضرب تعداد روزهای سرپایی در غرامت دستمزد متعلقه روزانه است و هزینه اقامت همراه از طریق 50 درصد ضرب در تعداد روزهای اقامت سرپایی ضرب در متوسط دستمزد روزانه بیمه شده محاسبه می شود.
وی درباره نحوه پرداخت هزینه ها اظهار داشت: در صورتی که بیمار، متقاضی دریافت هزینه های یادشده به طور یکجا باشد، پس از رفت و برگشت هزینه های مطرح شده را از شعبه اعزام کننده دریافت خواهد کرد و در صورت نیاز به دریافت آن در دو مرحله، هزینه سفر برگشت و اقامت (در صورت استحقاق) را می تواند از شعبه مقصد دریافت کند.
سازمان تامین اجتماعی به 42 میلیون بیمه شده 18 نوع خدمت درمانی و بیمه ای ارائه می دهد.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایرنا، تاریخ 7 آبان 97، کد مطلب: 83082434:www.irna.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۵۱ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۹
0
0
برای دادن 6 ماه حقوق بیکاری به رفقیم، بنده خدا رو جون به لب کردند. داستان داره این تامین اجتماعی. داستانی از جنس راستان
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین