پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۸۱۴۶۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۰ دی ۱۳۹۷ - ۰۳:۱۹
فرماندار تهران بر لزوم برخورد قاطع با حدود ۲۰ سرتیم تکدی گری حرفه‌ای در سطح تهران تاکید کرد.

شعارسال: عیسی فرهادی در دوازدهمین جلسه کارگروه تخصصی اجتماعی و فرهنگی استان تهران که با موضوع مقابله با آسیب‌های اجتماعی به ویژه در حوزه‌ کودکان کار و تکدی گری برگزار شد، گفت: قطعا امروز در شرایطی قرار نداریم که موضوعات رفاهی را برای افرادی که دچار مشکل و گرفتاری می‌شوند افزایش دهیم. در حال حاضر باید قطعا اقدامات کوتاه مدتی را که بالاترین میزان تاثیر گذاری را دارند در دستور کار قرار دهیم. به این ترتیب باید ۲۰۲ نقطه‌ای که در حوزه مکان‌های گردشگری شناسایی شده‌اند، مورد توجه قرار دهیم و این نقاط را از وجود افراد متکدی پاکسازی کنیم.

۷۰ درصد متکدیان به تکدی گری اعتیاد دارند

وی افزود: ما در تهران ۴۰۰۰ متکدی داریم که از این میان ۲۰۰۰ نفر کودک هستند و از میان کودکان نیز حدود ۱۴۰۰ نفر از اتباع بیگانه هستند. به این ترتیب در مجموع ۳۰ درصد افراد متکدی از شهروندان خود تهران هستند و ۷۰ درصد برای سایر شهرستان‌ها هستند.باید این نکته مورد توجه قرار گیرد و به اطلاع مردم برسد که از میان ۴۰۰۰ هزار نفر متکدی تهران، تنها ۳۰ درصد نیازمند هستند و مابقی به این کار معتاد شده‌اند.

فرهادی ادامه داد: بر اساس قانون، ۱۲ دستگاه برای رسیدگی به امور افرادی که به عنوان متکدی جمع آوری می‌شود، تأیید شده است که در سال ۹۳ شورای اجتماعی کشور دستور العمل آن را تهیه و به قانون تبدیل شد و یک بار دیگر ۱۲ دستگاه متولی موضوع جمع آوری و ساماندهی متکدیان تعیین شدند.

فعالیت مجتمع فوریت‌های آسیب‌های اجتماعی رضایت بخش نیست

فرماندار تهران در بخش دیگری از صحبت‌های خود به موضوع تشکیل مجتمع فوریت‌های آسیب‌های اجتماعی اشاره کرد و افزود:‌ در حال حاضر این مجتمع تشکیل شده و فعالیت می‌کنند؛ اما فعالیت‌های آن رضایت بخش نیست. ما وظایف خود را به خوبی انجام نمی‌دهیم و مداوم در حال تخریب و وظایف را به گردن یکدیگر می‌اندازیم. ظرف ۱۸ ماه گذشته تنها سه بار شهرداری تهران ، معاونت اجتماعی خود را تغییر داده است و در بحث جمع آوری باید شهرداری تهران به صورت فعال حضور داشته باشد.

فرهادی گفت: از سوی دیگر بهزیستی نیز از صد در صد وظایف خود تنها ۲۰ درصد از وظایفش را انجام می‌دهد و روزانه ۲ نفر را پس از جمع آوری در مجتمع فوریت‌های آسیب‌های اجتماعی جذب می‌کند. به این ترتیب زمان بسیار زیادی برای جذب کودکانی که مشغول به تکدی گری هستند نیاز است.

وی در تشریح روند جمع آوری متکدیان گفت: این افراد ابتدا از سطح شهر جمع آوری می‌شوند و به مجتمع فوریت‌های اجتماعی می‌آیند ودر مرحله‌ی بعد به دستگاههای ذیربط که برابر شرایط این افراد وظایفی را بر عهده دارد تحویل داده می‌شود.

فرماندار تهران تاکید کرد:‌ کار فرهنگی زیادی انجام شده و با سمن‌ها جلسات بسیاری برگزار شده اما ساماندهی‌ کودکان متکدی می‌تواند توسط همین سمن‌ها انجام شود؛ به شکلی که هر سمن ۲۰ نفر کودک متکدی را تحت پوشش خود قرار دهد اما این اتفاق نیفتاده و حتی سمن‌ها در خصوص فعالیت ما نیز معترض می‌شوند.

فرهادی با تاکید بر اینکه در حوزه‌ تکدی گری حرفه‌ای هیچ اقدامی انجام نشده است، ادامه داد: به نظر می‌رسد که در این حوزه سرتیم وجود دارد که اگر با آنها برخورد نشود قطعا تاثیرات بسیار منفی به همراه خواهد داشت. باید به این نکته توجه داشته باشیم که برخی از این افراد درآمدهای میلیونی دارند و گذشتن از این درآمد برای آنها بسیار سخت است. امروز در مجتمع فوریت‌های اجتماعی امکانات بسیار خوبی گرد آوری شده اما در مورد تقسیم وظایف باید بازنگری جدی انجام شود.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری ایسنا، تاریخ انتشار: 19دی1397 ، کدخبر: 97101910293: www.isna.ir


اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۵۱ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۱
0
0
برخی هم ناشی از مشکلات موجود در جامعه به این کارروی میارن
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین