پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۸۲۱۸۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۳ دی ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۴
رئیس اورژانس اجتماعی کشور از پیگیری سازمان بهزیستی درمورد وضعیت دو کودک کار که از سوی فردی که به ظاهر کارمند شهرداری کرمان بوده مجبور به خوردن گل‌هایشان شده بودند، خبر داد و گفت: کارمند خاطی از شهرداری کرمان اخراج شده است.
شعار سال: رئیس اورژانس اجتماعی کشور از پیگیری سازمان بهزیستی درمورد وضعیت دو کودک کار که از سوی فردی که به ظاهر کارمند شهرداری کرمان بوده مجبور به خوردن گل‌هایشان شده بودند، خبر داد و گفت: کارمند خاطی از شهرداری کرمان اخراج شده است.

رضا جعفری ، با بیان اینکه امروز فیلمی از کودکان کار و خیابان که از سوی فردی در شهرداری کرمان مجبور به خوردن گل‌هایشان شده‌اند منتشر شده، گفت: فیلم مذکور و نحوه برخورد این مامور با هیچ‌کدام از مبانی حقوق انسانی سازگار نیست و احساسات عمومی را جریحه‌دار کرده است.

وی با بیان اینکه واقعه اخیر توسط یکی از کارمندان شهرداری کرمان انجام شده است، افزود: به دنبال اقدامات اورژانس اجتماعی برای احقاق حق و برخورد با کارمند خاطی، کارمند متخلف از شهرداری اخراج شده است.

جعفری در ادامه اظهار کرد: به دنبال هتک حرمت و نقض حقوق انسانی کودکان کار و خیابان به عنوان آسیب‌پذیرترین قشر اجتماعی، سازمان بهزیستی خواستار برخورد قضایی با فرد خاطی است. در عین حال سازمان بهزیستی بر این اصل علمی و منطقی باور دارد که کنترل و کاهش پدیده کودکان کار و خیابانی نه از طریق برخورد قهری و سلبی بلکه شناسایی و مدیریت علل و پیدایش این آسیب اجتماعی در حال گسترش، امکان پذیراست.

رئیس اورژانس اجتماعی کشور تصریح کرد: برخورد قهری سبب شیوع سایر آسیب‌های اجتماعی می‌شود، این درحالیست که عامل اصلی این دست آسیب‌ها، فقر معیشتی خانواده کودکان، ورود کودکان اتباع خارجه فاقد اسناد هویتی، توانمندسازی خانواده، کنترل مهاجرت‌ها، کمک به ادامه تحصیل کودکان و کاهش آسیبهای مرتبط با حضور و کار کودکان در خیابان است.

جعفری با بیان اینکه سازمان بهزیستی پیگیری‌های حقوقی مربوط به این کودک آزاری را انجام می‌دهد، تصریح کرد: همکاران ما در قوه قضاییه همواره در مورد این نوع موضوعات در کنار سازمان بهزیستی بوده‌اند و در مورد این اتفاق نیز سازمان بهزیستی پیگیری‌های حقوقی لازم را انجام می‌دهد.

به گفته وی در حال حاضر بیش از 11 هزار کودک کار خیابانی از طریق 81 مرکز در دو بخش شبانه روزی و روزانه از انواع خدمات حمایتی، آموزشی، بهداشتی - درمانی، حرفه آموزشی و فرهنگی - هنری استفاده می‌کنند.

بعد از انتشار این فیلم، شهردار کرمان با ابراز تأسف از این موضوع، گفت: این فرد خاطی کارمند یا کارگر شهرداری کرمان نبوده و کارمند یکی از شرکت‌های پیمانکاری خدماتی سازمان همیاری شهرداری است که اخراج شده است.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری دانشجویان ایران، تاریخ انتشار: 22 دی 1397، کدخبر: 97102211948 ، www.isna.ir
اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۰۹ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۳
0
0
سال هاست این اتفاقات داره در بهزیستی میفته ولی هیچ پیشگیری انجام نمیشه
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین