پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۷۷۶۴۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۲ دی ۱۳۹۷ - ۲۲:۵۷
کودکانه شدن فعالیت های اقتصادی فرصتی برای سرباندهای مواد مخدر است تا با پرداخت دستمزدی چشمگیر نسبت به سایر مشاغل کاذب به نوجوانان بازار گرم کن تجارت شوم خود شوند.

شعارسال: کودکانه شدن فعالیت های اقتصادی فرصتی برای سرباندهای مواد مخدر است تا با پرداخت دستمزدی چشمگیر نسبت به سایر مشاغل کاذب به نوجوانان بازار گرم کن تجارت شوم خود شوند.

به نقل از هرمز؛معضل قاچاق از جمله آسیب های جوامع بشریست که ابعاد گسترده جامعه را تحت الشعاع خود قرار می دهد و علاوه بر ضربات مهلک اقتصادی، اجتماعی آثار جبران ناپذیر روانی و درمانی نیز به ارمغان می آورد از این رو فعالان این عرصه به خیال کسب درآمد بادآورده متحمل بیشترین آسیب ها و بحران ها می باشند.

فعالیت قاچاقچیان مواد مخدر در هرمزگان به عنوان مهمترین استان جنوبی کشور با برخورداری از مرزهای آبی پهناور به قدری گسترده است که روزنه ای برای فراغت مردم جانگذاشته و در عین ناباوری پرت ترین مناطق پاتوقی برای فعالیت سوداگران است.

ورود اقشار مختلف جامعه از متمکن تا نیازمند به عرصه قاچاق مواد مخدر و مشروبات الکلی حکایت از تلاش های پشت پرده مخالفان نظام برای ضربه به جامعه دارد لذا همه گیر شدن مصرف مواد مخدر و مشروبات الکلی اهرمی برای از پادرآوردن جامعه نوپا و جوان به شمار می رود.

فارغ از آثار سوء قاچاقچیان مواد مخدر در جامعه، قریب به اتفاق این قشر مصرف کنندگان اصلی محصولات خود به شمار می روند که آتش ویرانگرش ابتدا دامن گیر خود و خانواده شان شده است.

کودکانه شدن جرم ارمغانی از مشکلات معیشتی

بحران بیکاری در هرمزگان و جمعیت قابل ملاحظه جمعیت جویای کار بدون هیچ پشتوانه مالی و اجتماعی باعث شده تا عده ای از سرناچاری پا به عرصه قاچاق و حمل مواد مخدر بگذراند و جان خود را در ازای مبغلی در دست بگیرند و به جنگ با جامعه بروند؛آمار قابل ملاحضه شهادت ماموران نیروی انتظامی و نظامی در درگیری با سوداگران مرگ در استان هرمزگان نشان از گستردگی فعالیت قاچاقیچانی دارد که برای پول های کثیف دست به قتل و کشتار خودی و غیر خودی می زنند.

حمل و جابجایی مواد مخدر یکی از مهم ترین مشکلات قاچاقچیان به شمار می رود که برای رفع موانع پیش رو دست به هر کاری می زنند از این رو با گسترش دامنه فعالیت های پلیسی در کشف و انهدام باندهای قاچاق و کشف کلان مواد مخدر در هرمزگان موجب شده تا سرباندهای قاچاق برای حفظ سرمایه نوجوانان و جوانان را وارد میدان کنند.

حمل خرد مواد مخدر آن هم توسط نوجوانانی از قشر ضعیف و آسیب پذیر جامعه سرفصل جدیدی در موضوع قاچاق باز کرده که در صورت کشف و دستگیری، هیچ راه گریزی برای فرار پیش روی فرد نمی گذارد؛رشد جمعیت نوجوانان بزهکار و باسابقه کیفری در هرمزگان که اغلب در زمینه حمل مواد مخدر فعالیت داشتند بیانگر اهتمام جدی سرباندهای قاچاق برای حفظ سرمایه دارد.

یکه تازی نوجوانان کوله کش در جاده های هرمزگان

اغلب کوله کشان نوجوان مواد مخدر از قشر محروم و نیازمند جامعه می باشند که تنها برای رفع هزینه های زندگی دست به کار شده و با موتور یا خودروهای عمومی دل به جاده نامعلومی می سپارند که در هر صورت ارمغانی جز سیاهی و تباهی ندارد.

تبعات شوم فقر و محرومیت را باید در دل خانواده های جست که برای سیر کردن شکم راضی به نابودی آینده فرزند می شوند و نوجوانانی که به جای بازی و نشاط با هم سن و سالان خود جور کش زندگی هستند.

کودکانه شدن فعالیت های اقتصادی فرصتی برای سرباندهای مواد مخدر است تا با پرداخت دستمزدی چشمگیر نسبت به سایر مشاغل کاذب بازار گرم کن تجارت شوم خود شوند و کوله کشان را تربیت کنند.

جاده های شرق هرمزگان برخلاف برخوداری از ظرفیت های بکر و بی نظیر منطقه آبستن جرم و جنایات فراوان است که ریشه تمام آن را باید در اوضاع نابسامان اقتصادی و سودجویی ها جست؛رژه موتورسواران نوجوان با سرو روی بسته در جاده های ناامن و غیر استاندارد آن هم به صورت متداوم بیانگر اوج فاجعه است.

کوله کشی مواد مخدر توسط نوجوانانی که هنوز پشت لب سبز نکرده اند و شور و نشاطشان را با ویراژ در جاده های پرترافیک برون شهری خالی می کنند ارمغانی جز آسیب و بحران های پیش رو ندارد چرا که با دستگیری روانه زندان می شود و با ایجاد پیشینه قضایی جایی در مشاغل اجتماعی نخواهد داشت.


شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از شبکه اطلاع رسانی راه دانا، تاریخ انتشار:2دی 1397 ، کدخبر:1440674 ،www.dana.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۵۷ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۰
0
0
با این مشکلات اقتصادی بچه سه ماهه هم باید کار کنه
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین