پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۸۴۰۰۵
تاریخ انتشار : ۰۲ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۰:۵۳
در جدیدترین دیوارنگاره میدان ولی‌عصر (عج) که چند روز پیش رونمایی شد، دو نکته عجیب قرار دارد، یکی این‌که نقش زنان کمرنگ بوده و از چهره آنان تصویری نیست، دومی هم وجود شاتل فضایی ساخت ایالات متحده آمریکاست.

شعار سال: در جدیدترین دیوارنگاره میدان ولی‌عصر (عج) که چند روز پیش رونمایی شد، دو نکته عجیب قرار دارد، یکی این‌که نقش زنان کمرنگ بوده و از چهره آنان تصویری نیست، دومی هم وجود شاتل فضایی ساخت ایالات متحده آمریکاست. با توجه به پیشرفت فضایی ایران و وجود موشک «ماهواره‌بر سیمرغ»، عجیب اینجاست طراحان و ایده‌پردازان این دیوارنگاره از دستاورد فضایی آمریکا استفاده کرده‌اند. دستاوردی که نه سال پیش بازنشسته شده و دیگر پرواز نمی‌کند.

دیوارنگاره میدان ولیعصر

نکته دیگر این دیوارنگاره، ماکت شاتل است که انگار شهید «مسعود علیمحمدی» و شهید «چمران» بر روی آن مشغول به کار هستند. شهید علیمحمدی از دانشمدان هسته‌ای بود که در تاریخ ۲۲ دی ۸۸ ترور شد.

متاسفانه تجربه جام‌جهانی باعث تغییر سبک ایده‌پردازان و سفارش‌دهندگان این دیوارنگاره نشده و باز هم زنان در اینجا بدون چهره شده‌ و نقش کمرنگی دارند.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت اعتماد آنلاین، تاریخ انتشار 25 دی 97، کد مطلب: 261521، www.etemadonline.com


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین