پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۸۴۱۵۴
تاریخ انتشار : ۰۲ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۲
حسین دهباشی، سازنده فیلم تبلیغات انتخاباتی حسن روحانی در سال ۹۲ از محکومیت قطعی به چهار ماه زندان، با شکایت وزارت بهداشت خبر داد.

شعار سال: حسین دهباشی که پیش از این از شکایت وزارت بهداشت بابت اظهار نظری در خصوص سخنان سیدحسن قاضی‌زاده وزیر بهداشت سابق دولت دوازدهم خبر داده بود، در توییتی جدید از قطعی شدن حکم چهار ماه زندان در دادگاه تجدیدنظر خبر داد.


دهباشی درباره این شکایت گفته بود «بنابر شکایت آقای قاضی‌زاده هاشمی دادگاه دارم. بابت نقدی که در همین کانال تلگرام(خشت خام) به ایشان نوشتم و سخن ایشان از دلایل ترور شهید مطهری را تحریف تاریخ دانستم. جالب این‌که آن نقد به شخص ایشان است و هیچ ربطی به وزارت یا وزیر بهداشت نداشت اما طرح دعوا از سوی آن مجموعه است

متنی که حسین دهباشی به آن اشاره دارد به شرح زیر است:

وزیر محترم بهداشت، ثروت، گروه فرقان و ترور شهید مطهری

الف: به تازگی کلیپی از سخنرانی جناب قاضی زاده هاشمی، وزیر محترم بهداشت دست به دست می‌چرخد که همراه موسیقی سوزناکی ضمن گله از اعتراض برخی نامزدها در خلال مناظرات انتخابات ریاست جمهوری به ثروت‌های بادآورده مسئولان دولتی، مدعی می‌شوند: علت ترور شهید مطهری توسط گروه فرقان، حمایت آن شهید از ثروت و سرمایه‌داری و مخالفت ایشان با ساده‌زیستی بود!

ب: در حاشیه ص 210/ کتاب «حکمت و سیاست» (تاریخ شفاهی دکتر سیدحسین نصر)/ انتشارات سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران/ جناب آقای علی مطهری (فرزند مرحوم شهید مطهری) بنا به استعلام اینجانب کتبا بی‌هیچ اشاره‌ای به دلیل مورد ادعای آقای وزیر، دلایل ترور مذکور را در موارد ذیل محدود کرده‌اند: "رهبر گروه فرقان، اکبر گودرزی، در دادگاه سه دلیل برای ترور آیت‌الله مطهری ذکر کرد. اول اینکه او رئیس شورای انقلاب بود. دوم اینکه مطهری انتقادهایی به معلم شهید ما دکتر شریعتی وارد کرده بود و سوم اینکه او با رژیم شاه ارتباط داشت. چون زبان انگلیسی نمی‌دانست [اما] در عین حال استاد دانشگاه بود! وقتی به او گفتند او استاد فلسفه و کلام اسلامی بوده و نیازی به زبان انگلیسی نداشت، گفت یکی از دانشجویان به من این طور گفته بود!"

ج:صرف نظر از اینکه نادرستی سخن جناب قاضی زاده هاشمی در مورد علت ترور شهید مطهری، با مراجعه به مجموعه آثار شهید مطهری از جمله کتاب اقتصاد اسلامی (انتشارات صدرا) به روشنی مشخص می‌شود ایشان نه تنها حامی ثروت بسیار (وبعضا بادآورده) مسئولان حکومتی نیست بلکه به شدت از آن انتقاد می‌کنند، خصوصا اگر از محل اشکال یا شبهه باشد و شائبه حمایت ایشان از سرمایه‌داری مقامات، توهینی بزرگ به آن شهید است.

پ.ن: آنچنانکه برخی وزرای ارجمند و مقامات عزیز و عالیه دولت فعلی خود به قوه محترم قضائیه اظهار داشته‌اند، بعضا دارای ثروت‌هایی بالغ بر هزار میلیارد تومان هستند. انشاالله که همه دارایی‌های ایشان و از جمله ثروت آقای وزیر معزز بهداشت ناشی از رزق حلال استاما صرفا از باب کنجکاوی ریاضیاتی اجازه داریم که از خود بپرسیم، حتی اگر در ظرف 37 سال پس از انقلاب، ایشان که معمولا شاغل در دولت بوده اند، از قبل مشاغل پاره وقت خود در بخش خصوصی، ماهی یک میلیارد تومان نیز درآمد داشتند و هیچ هم خرج نمی‌کردند اکنون نهایتا باید 444 ملیارد تومان درآمد داشتند و هنوز بیش از 550ملیارد تومان اختلاف حساب است؟ و اگر چنین پرسشی را پرسید باید احیانا و به دروغ متهم شود به همفکری با امثال گروهک تندروی فرقان؟

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریخ 30 دی 97، کد مطلب: 1927190: www.tasnimnews.com


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین