پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۲۸۵۹۴
تاریخ انتشار : ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۰
حکایت ما رسانه ای ها با جناب وزیر به گونه ای شده است که انگار این تقصیر آیینه است که عیوب را نشان می دهد. معلوم است که باید خودشکست، آیینه شکستن خطاست. از رسانه چه انتظاری باید داشت ؟ آیا باید منتظر بمانیم تا رسانه ها به مجیز گویی های معمول خود مشغول باشند و مسئولین محترم ، با خیال راحت بر صندلی های راحتی خود تکیه زنند و..

شعار سال: مصاحبه اخیر وزیر محترم بهداشت و آموزش پزشکی با خبرگزاری فارس، بازهم ذهن دغدغه مند منتقدان این دولت را به فکر فرو برد. چگونه ممکن است وزیری که سابقه روشنی در برخورد با رسانه ها دارد ، اینگونه از نقش رسانه ها سخن بگوید.

ایشان در افاضات خود می فرمایند، رسانه ها نباید مردم را نا امید کنند. بسیارخوب. حرف درستی است . اما این سخن ، به یک پشتوانه منطقی هم نیازمند است. از وزیر محترم باید پرسید آیا رسانه ها ، اخبار خود را از خلا دریافت می کنند یا اینکه خود رویدادها را می سازند تا به انعکاس آن بپردازند؟

بدیهی است که کار رسانه بازتاب بخشیدن به رویدادهاست. ان وقایعی که مردم عادی، نمی توانند هر لحظه شاهد و ناظر آن باشند . این رسانه ها هستند که ، بعنوان کانالی ارتباطی بین مردم و مسئولین عمل می کنند.

به قول آن اموزه دینی که می فرماید ان احسنتم احسنتم لانفسکم و ان اصاتم فلها.

هر چه در رسانه دیده می شود بازتابی از عملکرد امثال وزیر بهداشت است مگر غیر از این است .

حال حکایت ما رسانه ای ها با جناب وزیر به گونه ای شده است که انگار این تقصیر آیینه است که عیوب را نشان می دهد. معلوم است که باید خودشکست، آیینه شکستن خطاست. از رسانه چه انتظاری باید داشت ؟ آیا باید منتظر بمانیم تا رسانه ها به مجیز گویی های معمول خود مشغول باشند و مسئولین محترم ، با خیال راحت بر صندلی های راحتی خود تکیه زنند و..

نه مساله اصلا نباید اینگونه باشد.کار رسانه به همراه انعکاس خبر، ارائه تحلیل منطقی است . اغلب نوشته های رسانه ها در مواقع عادی اینگونه است اما در جایی که شاهد بروز خطایی در عملکرد دستگاه ها هستند این وظیفه آن هاست که فریاد بزنند آن هم از جانب مردم .

همین شخص وزیر به شکایت خود از حسین دهباشی توجه نماید، یا به شکایت رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز از یک رسانه بومی ، عنایت داشته باشند. کدام حرف غیر منطقی سبب شده تا به شکایت دست یازند؟

چرا اصلا شکایت را مطرح می نمایند در حالیکه آن چیزی که در فضای رسانه ای منتشر می شود را باید رد همان ظرفیت پاسخ داد. اگراینگونه نباشد که شاهد یک دولت امنیتی صرف خواهیم بود.

وزیر محترم ، به این نکته توجه نمایند که اتفاقا ناامیدی مردم از جایی شروع میشود که بعضی از رسانه ها را به مجیز گوئی میشناسند نه صداقت و صراحت.

اگر واقعا دنبال جلب اعتماد مردم هستید باید به الزامات نقد و نقادی هم پایبند بمایند تا سرمایه های ملی بر گردند.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت خبری تابناک، تاریخ انتشار 17 دی 96، کد مطلب: 548899، www.tabnakazarsharghi.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین