پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 2024 March 19
کد خبر: ۱۸۴۴۴۹
تاریخ انتشار : ۰۳ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۱
چهل و نهمین مجمع جهانی اقتصاد در سوئیس در حالی آغاز به کار خواهد کرد که غایبان اصلی آن همان شکل دهندگان و متولیان به این نظام سرمایه داری هستند.
شعارسال: شهر «داووس» (Davos)، مرتفع ترین شهر قاره اروپا که تا سال 1971 میلادی عمدتا محلی برای بازی اسکی بود از روز گذشته شاهد گردهمایی جمعی از ثروتمندترین و بانفوذترین چهره های سیاسی و اقتصادی جهان شده است.

نکته قابل توجه در نشست داووس امسال غیبت رهبران کشورهای غربی و همچنین سیاستمدارانی است که در نشست سال 2018 داووس حضور داشتند.

علاوه بر دونالد ترامپ، امانوئل مکرون و ترزا می که به ترتیب با چالش تعطیلی دولت فدرال، بحران سیاسی وسیع 10 هفته ای به رهبری جلیقه زردها و برگزیت دست و پنجه نرم می کنند، روسای جمهوری چین و هند نیز ترجیح داده اند در کشورهای خود بمانند.

در داووس امسال مدیرعاملان و بنیانگذاران شرکت های چندملیتی حضور دارند که از میان شاخص ترین آنها می توان به بیل گیتس، بنیانگذار شرکت فناوری اطلاعات مایکروسافت و جورج سوروس، میلیاردر آمریکایی اشاره کرد.


شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از پایگاه خبری تحلیلی فرارو ، تاریخ انتشار: 3 بهمن 1397 ، کدخبر: 387709، www.fararu.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین