پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 19
کد خبر: ۱۹۹۳۲۰
تاریخ انتشار : ۱۶ فروردين ۱۳۹۸ - ۲۳:۲۸
بر اساس گزارش‌های مجمع جهانی اقتصاد، ارزش اقتصاد جهان در سال 2018، حدود 79.98 تریلیون دلار برآورد شده است. در این گزارش به معرفی 10 اقتصاد بزرگ جهان در سال 2018 و احتمال تغییر رتبه‌بندی آنها در دهه‌های آینده پرداخته‌ایم.

شعارسال: بر اساس گزارش‌های مجمع جهانی اقتصاد، ارزش اقتصاد جهان در سال 2018، حدود 79.98 تریلیون دلار برآورد شده است. در این گزارش به معرفی 10 اقتصاد بزرگ جهان در سال 2018 و احتمال تغییر رتبه‌بندی آنها در دهه‌های آینده پرداخته‌ایم.

بر اساس گزارش‌های مجمع جهانی اقتصاد، ارزش اقتصاد جهان در سال ۲۰۱۸، حدود ۷۹٫۹۸ تریلیون دلار برآورد شده است.

همانطور که اقتصاد جهان رشد بیشتری می‌یابد، انتظار می‌رود، تغییراتی در رتبه‌بندی بزرگ‌ترین اقتصادهای جهان هم به وجود بیاید.

به عنوان مثال انتظار می‌رود، تا سال ۲۰۲۵، چین و هند به بزرگ‌ترین اقتصادهای جهان تبدیل شوند.

همچنین گزارش مجمع جهانی اقتصاد می‌گوید که احتمالا کشورهای اندونزی، روسیه و مکزیک از آلمان، فرانسه و انگلیس سبقت می‌گیرند و دو کشور ترکیه و ویتنام با رشد سریع‌تری به رتبه‌های بهتری دست پیدا خواهند کرد.

مجمع جهانی اقتصاد ۱۰ کشور زیر را به عنوان بزرگ‌ترین اقتصادهای جهان در سال ۲۰۱۸ معرفی کرده است:

- 10کانادا

کانادا، همسایه شمالی ایالات متحده آمریکا، با تولید ناخالص داخلی ۱٫۸ تریلیون دلاری در رتبه ۱۰ این فهرست قرار دارد.

- 9برزیل

اقتصاد برزیل با ۲٫۱۴ تریلیون دلار، رتبه نهم را در این فهرست به خود اختصاص داده است. این گزارش همچنین برآورد کرده که احتمالا تا سال ۲۰۵۰، اقتصاد این کشور به ۷٫۵ تریلیون دلار خواهد رسید.

- 8ایتالیا

این کشور اروپایی با حجم تولید ناخالص داخلی ۲٫۱۸ تریلیون دلار، در حال حاضر در رتبه هشتم قرار دارد. اما پیش‌بینی‌ها حاکی از آن است که احتمالا طی دهه‌های آینده از فهرست ۲۰ اقتصاد بزرگ جهان خارج خواهد شد.

- 7هند

تولید ناخالص داخلی هند در حال حاضر، ۲٫۸۵ تریلیون دلار است. اما انتظار می‌رود، به دنبال رشد قابل توجه این کشور، این رقم تا سال ۲۰۵۰، به ۴۴٫۱ تریلیون دلار برسد و از ایالات متحده آمریکا سبقت بگیرد.

- 6فرانسه

پیش‌بینی‌ها حاکی از آن است که فرانسه با تولید ناخالص داخلی ۲٫۹۳ تریلیون دلار، در سال‌های آینده رشد اقتصادی آهسته‌ای را تجربه کند و تولید ناخالص داخلی آن به ۴٫۷ تریلیون دلار تا سال ۲۰۵۰ برسد.

- 5بریتانیا

چشم‌انداز تولید ناخالص داخلی این کشور تا سال ۲۰۵۰، تنها ۵٫۳ تریلیون دلار پیش‌بینی شده است. این رقم در حال حاضر، ۲٫۹۴ تریلیون دلار است.

- 4آلمان

اقتصاد این کشور در حال حاضر ۴٫۲ تریلیون دلار است و انتظار می‌رود تا سال ۲۰۵۰، به ۶٫۱ تریلیون دلار برسد.

- 3ژاپن

در سال ۲۰۱۷، تولید ناخالص داخلی این کشور ۴٫۸۷ تریلیون دلار و در سال ۲۰۱۸، نزدیک به ۵٫۱ تریلیون دلار گزارش شده است. اما بر اساس گزارش مجمع جهانی اقتصاد، پیش‌بینی می‌شود تا سال ۲۰۵۰، این کشور به رتبه هشتم تنزل کند.

- 2چین

تولید ناخالص داخلی چین با دو تریلیون افزایش در مقایسه با سال ۲۰۱۷، در سال گذشته به ۱۴ تریلیون دلار رسید. اما گزارش‌ها نشان می‌دهد که تا سال ۲۰۵۰، این رقم به ۵۸٫۵ تریلیون دلار برسد و این کشور به بزرگ‌ترین اقتصاد جهان تبدیل شود.

-1 ایالات متحده آمریکا

اقتصاد ایالات متحده آمریکا از ۱۹٫۴ تریلیون دلار در سال ۲۰۱۷ به ۲۰٫۴ تریلیون دلار در سال ۲۰۱۸ رسید. انتظار می‌رود، تولید ناخالص داخلی این کشور تا سال ۲۰۵۰ به ۳۴٫۱ تریلیون دلار برسد.

گزارش مجمع جهانی اقتصاد نشان می‌دهد که اقتصاد این کشور در حال حاضر، یک‌چهارم اقتصاد جهان را تشکیل می‌دهد.


سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته ازسایت خبری دارایان ، تاریخ انتشار : 15فروردین 98، کد خبر:21152 www.daraian.com،

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین