پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۸۵۰۶۹
تاریخ انتشار : ۰۶ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۷:۱۴
مخالفان تصویب لایحه پالرمو از سه روز گذشته در مسجد لولاگر تهران و مساجد چند شهر دیگر ایران تحصن کرده‌اند. این مخالفت‌ها باعث شده تصویب پالرمو فعلا در مجمع انجام نشود.
شعارسال: سه روز است جمعی از دانشجویان و طلاب اصولگرا در مخالفت با لوایح مربوط به FATFدر مسجد لولاگر تهران تحصن کرده‌اند. همزمان در بعضی شهرهای دیگر مقل قم و بابل و ... نیز برنامه های مشابهی برگزار می شود. لوایح پالرمو با موافقت اکثریت قریب به اتفاق نمایندگان مجلس به شورای نگهبان رفت و بعد از مخالفت این نهاد، حالا در مجمع تشخیص مصلحت نظام بررسی می شود.

اصولگرایان در این هفته با انتشار صدها مطلب و گزارش و مصاحبه، سعی دارند مانع تصویب این لایحه در مجمع تشخیص مصلحت نظام شوند و امروز نیز در اثر فشارهای آنان، این لایحه از دستور کار مجمع خارج شد. بعضی رسانه‌های اصولگرا از تصویر ناراحتی ظریف در کنار لبخند سعید جلیلی برای انتشار خبر تعویق بررسی این لایحه استفاده کرده‌اند.

پیش از این محمود احمدی نژاد در اعتراض به تصمیماتی که موافق آن نبود، در حرم شاه عبدالعظیم حسنی دست به تحصن زده بود.

حسین نورانی نژاد عضو شورای مرکزی حزب اتحاد ملت در صفحه توییتر خود درباره این تجمع می‌نویسد نوروز 85 جبهه مشارکت قصد داشت بیانیه‌ای درباره مواضع هسته‌ای دولت با محوریت انذار از رفتن پرونده به شورای امنیت سازمان ملل صادر کند اما حتی اجازه انتشار این بیانیه را در خبرنامه داخلی حزب ندادند. حالا اینها تحصن می‌کنند.

این جدیدترین برنامه اصولگرایان در نقد رفتارهای دولت روحانی است که مثل همیشه با پوشش گسترده صدا و سیما و سایر رسانه‌های این جریان همراه بوده است.

تقریبا چهارسال بود که اصولگریان از برگزاری تجمع اعتراضی اجتناب می‌کردند. در ابتدای دولت روحانی تجمعاتی تحت عنوان «دلواپسیم» در نقد سیاست خارجی دولت روحانی برگزار می‌شد و همزمان تجمعاتی در نقد بدحجابی در کشور تحت عنوان «نگرانیم» در بعضی شهرها برگزار شد اما این برنامه‌ها با استقبال مردم مواجه نشد.

اصولگرایان از یک طرف دوست ندارند به عنوان مدافعان سرکوب سبک زندگی و نوع پوشش معرفی شوند و از طرف دیگر قصد دارند با ایجاد حساسیت برای مراجع تقلید، برای برنامه‌های اعتراضی خود یارکشی کنند. لذا در دو سه ماه گذشته تلاش کردند از لایحه منع ازدواج کودکان استفاده کنند تا روحانیون و مراجع را نسبت به آینده این قوانین بدبین کنند.

سال گذشته در شهر مشهد محافل اصولگرایی از مردم دعوت کردند تا در تجمع اعتراضی علیه گرانی و ساخت و ساز شهرداری مشهد شرکت کنند اما در کنترل جمعیت موفق نبودند و معترضان شعارهای ساختارشکنانه علیه بعضی بزرگان نظام دادند. به نظر می‌رسد بعد از این اعتراض اصولگرایان تصمیم گرفتند نشست‌های اعتراضی خود را با جمعیت کمتر و در فضای سرپوشیده برگزار کنند تا رهگذران و مردم عادی از آن سوءاستفاده نکنند.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از پایگاه خبری تحلیلی رویداد24 ، تاریخ انتشار: 6 بهمن 1397 ، کدخبر: 163291 ، www.rouydad24.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین