پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۸۵۴۳۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۸ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۸
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: به نظر می رسد دستگاه دیپلماسی از برجام عبرت گرفته و نمی خواهد این بار نیز مانند برجام همه چیز را به نهایی شدن این توافق گره بزند، در مورد لوایح پولشویی به نظر می رسد آنها عبرت گرفته اند و نیمی خواهند حل تمام مشکلات را به این موضوع پیوند بزنند.

شعارسال:عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: به نظر می رسد دستگاه دیپلماسی از برجام عبرت گرفته و نمی خواهد این بار نیز مانند برجام همه چیز را به نهایی شدن این توافق گره بزند، در مورد لوایح پولشویی به نظر می رسد آنها عبرت گرفته اند و نیمی خواهند حل تمام مشکلات را به این موضوع پیوند بزنند.

«احمد توکلی»عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در گفتگو باخبرگزاری قدس تاکید کرد: همان گونه که می دانید مجمع تشخیص مصلحت نظام نسبت به FATF و سرنوشت مقاومت در منطقه حساسیت دارد. تمام حرف سر همین است که چون این مساله ممکن است در سرنوشت مقاومت و منطقه موثر باشد، پس بنابراین برای مجمع تشخیص مصلحت نظام حساس است.

وی افزود: ممکن است دو نوع نظر در مجمع تشخیص مصلحت نظام مطرح باشد موافقانFATFدر مجمع تشخیص مصلحت نظام این مساله را نمی گویند که با تصویب این قانون به محور مقاومت آسیب می رسد اما این گونه استدلال می کنند که عدم تصویب این لوایح در آینده محور مقاومت را با خطرهای جدی تری مواجه می کند. اگر ما بصورت مشروط این لوایح را بپذیریم می توانیم به محور مقاومت کمک کنیم.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در ادامه در پاسخ به این سوال قدسنا که «به عنوان یک سیاستمدار تا چه میزان محتمل است که با طرف مقابل بر سر شروط به تفاهم برسیم؟»، گفت: به نظر من احتمالش حدود 50 درصد است، اگر ما این لوایح را بصورت مشروط بپذیریم ما چیزی را از دست نداده ایم. سیاست خارجی ما بر مبنای دفاع از مقاومت و مستضعفین چیده شده است، این مسئله یک امر اعتقادی و انسانی است.

وی تاکید کرد: کسانی که اصطلاحا می گویند به ما چه ربطی دارد (دفاع از مقاومت و مظلومین عالم) در عرصه سیاست خارجی یا غافل هستند یا جاهل، چرا که ایالات متحده آمریکا از آن سوی دنیا در منطقه دخالت می کند سئوال اینجاست چرا این کار را می کند؟ برای اینکه در یک منظومه فکری و نظری خودش ظوابط و برای حفظ منافع خودش دخالت ظالمانه و خونریزی و قساوت را حق خود می داند.چطور خطر در کنار مرزهایمان باشد و ما بی تفاوت باشیم.


عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در ادامه گفت: «اگر دخالت در مناطق مختلف جهان خوب نیست پس آمریکا در منطقه چه کاری می کند؟، به نظر من مجمع تشخیص مصلحت نظام بصورت یکپارچه خواهان حمایت از مقاومت است، ولی در اینکه به چه صورتی عمل کند که این حمایت امکان پذیر باشد اختلاف نظر وجود دارد. من فکر می کنم مجمع تشخیص مصلحت نظام به وظیفه اش عمل خواهد کرد.

احمد توکلی افزود: اینکه افرادی از نظراتشان دفاع می کنند و سعی می کنند حرفشان را به گوش مسئولان برسانند اسمش فشار نیست. مخالف و موافق در تلاش هستند که مجمع را قانع کنند که FATF را تصویب کنند یا خیر. هر کدام از مسئولین حرف خودشان را می زنند و استدلال هم می کنند به عنوان نمونه دکتر ظریف حرف خودش را می زند و استدلال هم می کند.

توکلی در ادامه در پاسخ به این سوال که «چرا دستگاه دیپلماسی کشور مردم را اقناع نمی کنند که پذیرش FATF به چه دلایلی منافع کشور را تامین می کند؟، گفت: به نظر می رسد دستگاه دیپلماسی از برجام عبرت گرفته و نمی خواهد این بار نیز مانند برجام همه چیز را به نهایی شدن این توافق گره بزند، در مورد لوایح پولشویی به نظر می رسد آنها عبرت گرفته اند و نمی خواهند حل تمام مشکلات را به این موضوع پیوند بزنند. البته که تصمیمات بزرگ می بایستی با مشارکت همه گرفته شود.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام همچنین در پاسخ به این سوال که آیا لابی موافقین FATF قدرتمندتر است یا لابی مخالفین؟، گفت: هر دو هست اما تاثیر مخالفین بیشتر و موثرتر است.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت الف، تاریخ انتشار7 بهمن 97 ، کدخبر: 3971107075، www.alef.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۵۳ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۸
0
0
ان شاله با همفکری و اتحاد از این شرایط هم بیرون میایم و تصمیم درست اتخاذ خواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین