پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۸۵۱۲۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۶ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۲:۳۵
وزیر اسبق راه و ترابری با اشاره به ۴ دهه تلاش در زمینه عمران در کشور تصریح کرد: در بخش جاده روستایی اول آسیا هستیم؛ به‌طوری که بیش از ۹۰هزار کیلومتر جاده آسفالته روستایی احداث کرده‌ایم.وزیر اسبق راه و ترابری در سال‌های 84‌ــ‌1380 در رادیو گفت‌وگو اذعان کرد: این طرح شامل 11 هزار کیلومتر اتوبان، 50 هزار کیلومتر جاده اصلی، 90 هزار کیلومتر جاده فرعی و نیز 120 هزار کیلومتر جاده روستایی است اما امروز صرفاً بیشتر از 3 هزار کیلومتر اتوبان در اختیار نداریم در صورتی که می‌بایست در سال 1378، 11 هزار کیلومتر اتوبان احداث می‌کردیم لذا با عیان شدن چنین پسرفتی می‌توان علت 19 هزار و 700 کشته در جاده‌های سال 1397 را به‌خوبی دریافت.

شعار سال: احمد خرّم، وزیر اسبق راه و ترابری در مصاحبه با رادیو با موضوع بررسی عملکرد چهل‌ساله انقلاب در حوزه راه، شهرسازی و ترابری اظهار داشت: به‌منظور حرکت در راستای توسعه همه‌جانبه و پایدار طرح جامعی لازم است که خوشبختانه بخش حمل‌و نقل کشور از سال 1353 دارای چنین طرحی بود که توسط مشاوران ستیران (که طرح آمایش سرزمین را تهیه کرده بود) طراحی شده بود.

وی با بیان اینکه افق این طرح 25ساله بوده تصریح کرد: در این طرح پیش‌بینی شده که اگر توسعه حمل‌ونقل ریلی و جاده‌ای مطابق با طرح تصویب‌شده نبوده و به‌درستی انجام نگیرد بیش از 17 هزار کشته در جاده‌ها خواهیم داشت.

وزیر اسبق راه و ترابری در سال‌های 84‌ــ‌1380 در رادیو گفت‌وگو اذعان کرد: این طرح شامل 11 هزار کیلومتر اتوبان، 50 هزار کیلومتر جاده اصلی، 90 هزار کیلومتر جاده فرعی و نیز 120 هزار کیلومتر جاده روستایی است اما امروز صرفاً بیشتر از 3 هزار کیلومتر اتوبان در اختیار نداریم در صورتی که می‌بایست در سال 1378، 11 هزار کیلومتر اتوبان احداث می‌کردیم لذا با عیان شدن چنین پسرفتی می‌توان علت 19 هزار و 700 کشته در جاده‌های سال 1397 را به‌خوبی دریافت.

وی در ادامه سخنان خود با تأکید بر اینکه "در بخش جاده فرعی و اصلی مشکلی نداریم" بیان داشت: ما در بخش جاده روستایی اول آسیا هستیم به‌طوری که بیش از 90 هزار کیلومتر جاده آسفالته روستایی احداث کرده‌ایم.

خرّم در پاسخ به این سؤال که وضعیت جاده‌های ایران در دوران قبل از انقلاب چگونه بوده است، پاسخ داد: ما پس از انقلاب اسلامی و طیّ چهل سال اخیر، 3 برابر قبل از انقلاب جاده تحویل داده و در عرصه سرمایه‌گذاری نیز خوب حرکت کرده‌ایم.

وی در خصوص وضعیت حمل‌ونقل ریلی کشور خاطرنشان کرد: در این خصوص باید به سفارش‌های بزرگانی نظیر رهبر معظم انقلاب و رئیسان جمهور گذشته که خواستار توسعه و اختصاص بودجه درست به آن بوده‌اند تکیه نمود بااین‌همه پس از انقلاب که کشور را تحویل گرفتیم صرفاً 4500 کیلومتر خط راه‌آهن داشتیم و در حال حاضر این رقم به 12 هزار کیلومتر افزایش یافته است اما باید توسعه خط آهن ایران را تا 14 هزار کیلومتر برسانیم ضمن آنکه تمام شبکه راه‌آهن کشور به‌منظور سرعت در حمل‌ونقل باید برقی شوند.

وزیر اسبق راه و ترابری در بخش دیگری از سخنان خود با تصریح به اینکه ناوگان و حمل‌ونقل هوایی کشور جنبه حیثیتی دارد اذعان کرد: صنعت هوانوردی ایران در حال حاضر حداقل 200 فروند هواپیمای بدنه سبک، متوسط و سنگین نیاز دارد زیرا از 250 فروند هواپیمایی که در اختیار داریم 120 فروند به‌دلیل نبود قطعات خاص و موتور، کاملاً زمینگیر است.

وی اظهار داشت: ما در عرصه بازرگانی و خرید قطعات هواپیما نیز تحریم هستیم اما در خصوص بخش تعمیر و نگهداری هواپیما صرفاً در تعمیر موتور با مشکل مواجه هستیم.

وی همچنین با بیان اینکه صنعت هوایی ایران دارای مهندسان زُبده و کارآزموده زیادی است اضافه کرد: ایران فاقد دستگاه تست موتور است و این در حالی است که در سال 1381 با راه‌اندازی سالن فجر، روند اُورهال ایرباس را شروع کردیم که اگر تحریم‌ها وجود نداشتند می‌توانستیم مرکز تعمیر هواپیما باشیم و اکنون نیز جا دارد در جوار فرودگاه امام خمینی رحمت الله علیه مرکز تعمیر هواپیما و چک‌های چهارگانه داشته باشیم.

وزیر اسبق راه و ترابری در پایان سخنان خود در رابطه با حوزه ساختمان و شهرسازی تصریح کرد: حرکت‌های ما در این عرصه طیّ دو دهه اخیر در مقایسه با دهه‌های قبل به‌معنای واقعی کلمه تفاوت و پیشرفت چشمگیری داشته به‌طوری که بیش از 95 درصد از ساختمان‌های ما آئین‌نامه 2800 را رعایت کرده و در برابر زلزله‌های 6 الی بیش از 7 ریشتر مقاومت بالایی دارند.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته خبرگزاری تسنیم تاریخ انتشار 6 بهمن 97، کدخبر: 1931300، www.tasnimnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۴۴ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۷
0
0
توسعه راه ها نقش اساسی در توسعه روستاهاو اشتغالزایی دارد و در این بخش آسفالت و بهسازی راه های روستایی از اهمیت ویژه ای برخوردار است .
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین