پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
کد خبر: ۱۸۵۲۱۸
تاریخ انتشار : ۰۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۸:۴۳
معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه چاپ هرگونه پیک عید و اجبار خانواده‌ها و کودکان در این زمینه ممنوع است، گفت: طرح «عید و داستان» در سال جاری ادامه پیدا می‌کند و امسال نیز برای انس کودکان با کتاب اجرا می‌شود.

شعارسال: رضوان حکیم‌زاده ، درباره تکلیف و کار نوروزی امسال دانش آموزان ابتدایی اظهار کرد: در راستای پاسخ به نیاز کودکان به کودکی کردن و قصه‌خوانی سال گذشته پیک نوروزی را از برنامه درسی حذف کردیم.

وی افزود: طرح «عید و داستان» در سال جاری ادامه پیدا می‌کند و امسال نیز برای انس کودکان با کتاب اجرا می‌شود.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه این طرح کمک می‌کند تا دانش آموزان ضمن انس با کتابخوانی، فرصت پیوند با زندگی واقعی را پیدا کنند، اظهار کرد: مهارت‌های زندگی را باید از دوران کودکی به فرزندانمان منتقل کنیم. اگر در این دوره حساس به جای آموزش مهارت زندگی، دانش آموز را وارد چرخه آموزش‌های پیچیده و پرشمار ذهنی کنیم فرصت طلایی رشد و خلاقیت را از او گرفته‌ایم.

وی تاکید کرد: امسال هم در ایام تعطیلات عید نوروز به هیچ وجه پیک نوروزی و درسنامه عید و موارد مشابه آن را نخواهیم داشت. از مدت‌ها قبل این موضوع را به اطلاع استان‌ها نیز رسانده‌ایم و چاپ هرگونه پیک و اجبار خانواده‌ها و کودکان در این زمینه ممنوع است.

حکیم زاده با بیان اینکه طبق اسناد بالادستی نظام تعلیم و تربیت باید نگاه تخصصی به دوره ابتدایی داشته باشیم، گفت: متأسفانه این نگاه در جامعه ما به رسمیت شناخته نمی‌شود و شاهد فعالیت موسساتی هستیم که کودکان ما را همانند یک کیسه پول فرض می‌کنند و هدفشان کسب درآمدهای بیشتر است. ما استفاده از کتب کمک درسی را در مدارس دوره ابتدایی ممنوع اعلام کرده‌ایم و برگزاری هرگونه آزمون‌ نیز در این دوره حذف شد.

وی با بیان اینکه چاره‌ای جز تحول روش‌های تربیتی در نظام تعلیم و تربیت نداریم و برای دستیابی به توسعه و آبادانی باید بر آن تمرکز کنیم، عنوان کرد: سرمایه‌گذاری برای پرورش و رشد خلاقیت‌ و مهارت باید از دوره پیش دبستانی شروع شود تا در نهایت فارغ‌التحصیلانی را داشته باشیم که در شش ساحت تربیتی مورد تاکید در سند تحول بنیادین، رشد همه جانبه پیدا کرده باشند.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری ایسنا، تاریخ انتشار:6بهمن1397 ، کدخبر: 97110502544: www.isna.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین