پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۸۵۳۱۱
تاریخ انتشار : ۰۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۲:۴۱
طبق آمار ثبت احوال، ۲۸ دختر کمتر ۱۰ ساله و ۳۱۷ پسر کمتر ۱۵ ساله در سال ۹۶ ازدواج کرده‌اند. در همین سال بیش از ۵۴ هزار مورد ازدواج دختران بین ۱۰ تا ۱۴ سال و پسران بین ۱۵ تا ۱۹ سال در کشور ثبت شده است. فقط در استان تهران در سال گذشته، ۱۴۸۱ ازدواج زیر ۱۵ سال به ثبت رسیده که ۱۴۶۳ مورد آن ازدواج دختران زیر ۱۵ ساله بود. طرح افزایش حداقل سن ازدواج در ایران با قید یک فوریت، چهارم مهر سال ۹۶ در مجلس به تصویب رسید اما در مسیر صحبت‌های اولیه با شورای نگهبان به نتیجه نرسید. با وجود نظر مثبت برخی علما و مراجع، هنوز مخالفت‌هایی با این طرح مطرح می‌شود.

شعارسال: طبق آمار ثبت احوال، ۲۸ دختر کمتر ۱۰ ساله و ۳۱۷ پسر کمتر ۱۵ ساله در سال ۹۶ ازدواج کرده‌اند. در همین سال بیش از ۵۴ هزار مورد ازدواج دختران بین ۱۰ تا ۱۴ سال و پسران بین ۱۵ تا ۱۹ سال در کشور ثبت شده است. فقط در استان تهران در سال گذشته، ۱۴۸۱ ازدواج زیر ۱۵ سال به ثبت رسیده که ۱۴۶۳ مورد آن ازدواج دختران زیر ۱۵ ساله بود. طرح افزایش حداقل سن ازدواج در ایران با قید یک فوریت، چهارم مهر سال ۹۶ در مجلس به تصویب رسید اما در مسیر صحبت‌های اولیه با شورای نگهبان به نتیجه نرسید. با وجود نظر مثبت برخی علما و مراجع، هنوز مخالفت‌هایی با این طرح مطرح می‌شود.

تعداد بازدید : 29

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از خبرگزاری ایسنا ، تاریخ انتشار:6 بهمن 1397 ، کدخبر: 97110603030،www.isna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین