پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 19
کد خبر: ۱۸۵۸۸۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۰ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۷
رئیس جمهور محترم در طعنه و تحقیر رقبای انتخاباتی خود در بیانی در ایام انتخابات گفته بود:«که شما بلدید مذاکره کنید چه آب صابون ها و صابون بیاوریم تا رویتان را بشورید.

شعارسال:رئیس جمهور محترم در طعنه و تحقیر رقبای انتخاباتی خود در بیانی در ایام انتخابات گفته بود:«که شما بلدید مذاکره کنید چه آب صابون ها و صابون بیاوریم تا رویتان را بشورید».

البته این سخن ایامی صادر شد که اوباما و ترامپ با لگد به برجام، آب پاکی را روی دست حامیان برجام نریخته بودند. حالا با همان سیاق و سخنگویی رئیس دولت به بهانه تسلیم تفریغ بودجه ۹۶ توسط رئیس دیوان محاسبات، خوب است سئوال شود؛ آیا شما بلدید خصوصی‌ سازی کنید؟ عادل آذر، رئیس دیوان محاسبات در بخشی از گزارش تفریغ ۹۶ می گوید:

- واگذاری ها مغایر با قانون بوده است.

- پالایشگاه کرمانشاه را به یک سوم قیمت واقعی واگذار کردند.

- خریداران اهلیت نداشتند و موجب ضرر و زیان به ملت و دولت شدند.

- دامپروری مغان به ارزش ۴ هزار میلیارد تومان را به 1850 میلیارد تومان واگذار کردند.

- شرکت آلومینیوم المهدی ۲۶۰ میلیارد تومان کمتر از ارزش واقعی واگذار شد.

- و...

چند روز پیش رسالت گزارشی از واگذاری های پر ابهام سازمان خصوصی سازی ارائه کرد. اکنون رئیس دیوان محاسبات اسناد مثبته این گزارش را با زبان سند تفریغ بودجه ارائه کرده است. نام این خصوصی سازی چیست؟ آیا نامی جز دست اندازی به بیت المال مسلمین و غارت اموال مردم - بخوانید دولت - می توان بر آن گذاشت؟ در شرایطی که دولت و ملت با تحریم‌های ظالمانه آمریکا دست و پنجه نرم می‌کنند، این کار کرد سازمان خصوصی سازی چه معنی می‌دهد؟ قبل از این زبان نمایندگان و نیز نهادهای مردمی در مورد به باد رفتن بیت المال در این سبک خصوصی سازی بلند بود. حالا که دیوان محاسبات به عنوان بازوی نظارتی مجلس وارد این گود شده است، باید به این پرسش هم پاسخ بدهد که در برخورد با متجاوزین به بیت المال چه می‌خواهد بکند؟ آیا از ابزار قانونی خود استفاده نموده است یا فقط به گزارش اکتفا خواهد کرد؟ سوال مهم تر اینکه مجلس با این گزارش چه می‌خواهد بکند و چگونه تخلفات را پی گیری خواهد کرد؟

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته ازسایت الف، تاریخ انتشار9 بهمن 97 ، کدخبر: 3971109193، www.alef.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۴۷ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۰
0
0
اقای رئیس جمهور شما که دست و صورتتان را با خونسردی شسته اید و وعده های سرخرمن به مردم میدهید
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین