پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۸۵۹۲۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۰ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۵
حسین شیرزاد مدیر عامل سازمان مرکزی تعاون روستایی در نشست خبری با اصحاب رسانه که به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب برگزار شد با اشاره به اینکه ۱۴ قلم کالا در حوزه تنظیم بازار سازمان تعاون روستایی است، اظهار کرد: در سال گذشته سازمان تعاون روستایی با خرید توافقی ۶۶ تن زعفران اقدام به عرضه محصول به دو روش سپرده کالایی و فیزیکی در بورس کالا کرد که این امر گام موثری در نوسازی و بهسازی زعفران کشور محسوب می‌شود.
شعار سال: شیرزاد از ذخیره سازی و توزیع ۷۰ هزار تن سیب و پرتقال برای تنظیم بازار شب عید با نرخ مصوب خبر داد.

حسین شیرزاد مدیر عامل سازمان مرکزی تعاون روستایی در نشست خبری با اصحاب رسانه که به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب برگزار شد با اشاره به اینکه ۱۴ قلم کالا در حوزه تنظیم بازار سازمان تعاون روستایی است، اظهار کرد: در سال گذشته سازمان تعاون روستایی با خرید توافقی ۶۶ تن زعفران اقدام به عرضه محصول به دو روش سپرده کالایی و فیزیکی در بورس کالا کرد که این امر گام موثری در نوسازی و بهسازی زعفران کشور محسوب می‌شود.

وی افزود: سال گذشته بیش از ۴ هزار تن خرما از استان خوزستان، بیش از ۳ میلیون و ۳۰۰ هزار تن گندم با مشارکت بازرگانی دولتی و ۲۶ هزار تن سیب زمینی در ۴ استان تولیدی به منظور تنظیم بازار و جلوگیری از اُفت قیمت از کشاورزان خریداری کردیم.

شیرزاد از خرید توافقی ۴۴ هزار تن شیر خام خبر داد و گفت: خرید این میزان شیر با قیمت عادلانه و منصفانه از دامداران تاثیر بسزایی در کنترل قیمت و کشف بهینه قیمت در نظام دامپروری کشور داشت.

معاون وزیر جهاد کشاورزی از عرضه ۳ هزار و ۶۰۰ تن شیر خشک طی ۶ ماه گذشته در بورس کالا خبر داد و گفت: این میزان عرضه در بورس کالا موجب شد به قیمت منصفانه برسیم.

وی عرضه ۴ هزار تن خامه در بازار را بیانگر مداخله گری مناسب سازمان مرکزی تعاون روستایی در عرضه محصولات لبنی برشمرد.

مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستای با اشاره به اینکه بیش از ۲۴۰ هزار تن دانه روغنی از ذرت و جو با همکاری بازرگانی دولتی و پشتیبانی امور دام از کشاورزان خریداری شد بیان کرد: خرید دانه‌های روغنی یکی دیگر از مداخله‌گری‌های هدفمند سازمان به منظور تعدیل قیمت در بازار به شمار می‌رود.

شیرزار با اشاره به اینکه سازمان تعاون روستایی عرضه سوخت و آب به مناطق کمتر برخوردار را در برنامه خود قرار داده است، اظهار کرد: بر این اساس ۲۸ هزار تن مواد سوختی به صورت گاز طبیعی و ۵۴۵ هزار تن آرد به دور افتاده‌ترین نقاط کشور و مناطق کمتر برخوردار عرضه خواهد شد.

*ذخیره‌سازی ۷۰ هزار تن سیب و پرتقال برای تنظیم بازار شب عید

معاون وزیر جهاد کشاورزی در بخش دیگر سخنان خود درباره آخرین اقدامات سازمان تعاون روستایی و تنظیم بازار شب عید گفت: بنابر وظایفی که ستاد تنظیم بازار به سازمان مرکزی تعاون روستایی محول کرده است از این رو در ماه‌های اخیر در بحث خرید و ذخیره‌سازی سیب و پرتقال شب عید با همکاری اتحادیه باغداران وارد عمل خواهیم شد.

وی از خرید و ذخیره‌سازی ۳۰ هزار تن سیب از ۶ مبادی خبر داد و گفت: سیب‌های خریداری شده به تمامی استان‌های کشور حمل شده است ضمن آنکه سازمان در حال حاضر مشغول تدارک ۴۰ هزار تن پرتقال شب عید است.

شیرزاد ادامه داد: ۳۰ هزار تن از پرتقال‌های تنظیم بازار از باغات استان مازندران تحت عنوان تامسون شمال خریداری و تاکنون به ۱۰ استان کشور ارسال شده است ضمن آنکه ۱۰ هزار تن پرتقال دیگر که مربوط به والنسیای جنوب است در حال ارسال به مبادی استان‌هاست.

به گفته وی الکترونیکی شدن فعالیت‌ها مبنی بر خرید و ذخیره سازی میوه شب عید و تمهیدات ویژه‌ای که  به کار گرفته شده است، فاصله عمده فروشی تا خرده فروشی را کاهش می دهد.

مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستای با اشاره به اینکه ستاد تنظیم بازار ذخایر احتیاطی سیب و پرتقال برای تنظیم بازار شب عید را ۲۰ درصد اعلام کرده است، بیان کرد: بر این اساس در کنار تامین ۴۰ هزار تن ذخایر پرتقال حدود ۵ هزار تن ذخایر ملی و احتیاطی و ۷ تا ۸ هزار تن سیب به عنوان ذخایر احتیاطی در دستور کار قرار گرفته است.

وی با اشاره به اینکه میوه‌های تنظیم بازار شب عید از ۱۰ روز مانده به ایام پایانی سال در غرفه‌های میادین میوه و تره بار عرضه می‌شود گفت: با اجازه ستاد تنظیم بازار و با نرخ مصوبی که به ما ابلاغ می‌کنند عرضه میوه شب عید را آغاز کرده و این اطمینان را به مردم می‌دهیم که با قیمت‌های مناسب سیب و پرتقال را در بازار عرضه خواهیم کرد.

شیرزاد درباره پروژه‌هایی که در ایام دهه فجر به بهره برداری می‌رسد گفت: استاندارد سازی ۵۰ فروشگاه مصرفی در نقاط دور افتاده، بهسازی و نوسازی جایگاه شیر، احداث تعاونی تولید سهامی زراعی جدید در مناطق کمتر برخوردار، آغاز به کار تعاونی روستایی در طرح‌های بزرگ آبی و خاکی از جمله پروژه‌هایی است که در این ایام به بهره برداری می‌رسد.

وی پیگیری مباحث مربوط به واحد‌های اعتباری را یکی دیگر از فعالیت‌های مهم سازمان مرکزی تعاون روستایی برشمرد و گفت: فضای اقتصادی کشور در یک برهه زمانی برای سودجویی بسیار مناسب بود و برخی افراد از برخی تعاونی‌های درحال انحلال سوء استفاده کردند و با حذف هیئت مدیره قبلی و تزریق پول ایجاد سهام کرده و با روی کار آوردن هیئت مدیره دست نشانده خود سرمایه جمع کردند. این مراکز هیچ ارتباطی با بخش تعاون روستایی نداشته‌اند.

معاون وزیر جهاد کشاورزی ادامه داد: در سال ۹۷ تعداد این واحد‌های اعتباری ۱ هزار و ۵۰ واحد بود که سازمان با پیگیری‌های صورت گرفته بسیاری از این واحد‌های غیر فعال را حذف کرد به طوری که هم اکنون ۳۲۰ واحد مشغول فعالیت است.

شیرزاد در بخش دیگر از سخنان خود با اشاره به اینکه خرید تضمینی سیب از استان اصفهان را دنبال می‌کنیم گفت: با توجه به آنکه در اسفند ماه با خرید و مازاد شیر روبه رو هستیم از این رو اگر مازاد قابل توجه باشد برای خرید تضمینی  وارد خواهیم شد و هم اکنون منابع این امر تامین شده است.

وی با اشاره به اینکه امکان واگذاری سازمان تعاون روستایی وجود ندارد، افزود: بر این اساس انتظار می‌رود که اسم سازمان مرکزی تعاون روستایی به زودی از لیست خصوصی سازی حذف شود.

شیرزاد با اشاره به اینکه سازمان مسئول نوسازی و بهسازی روستا‌هاست، بیان کرد: این اقدامات برای بخش خصوصی جذابیت ندارد چرا که کار پر زحمتی است و شرکت‌های خصوصی به این سمت جذب نمی‌شوند.

* سازمان تعاون روستایی به زودی از لیست سازمان خصوصی سازی حذف می‌شود

وی با اشاره به اینکه یکی از شبکه‌های سازمان مرکزی تعاون روستایی در حال خرید شرکت خدمات حمایتی است افزود: با این وسعت کار سازمان نمی‌تواند زیر نظر بخش خصوصی  برود و هم اکنون طرفین متقاعد شده اند که ۸۰ درصد وظایف سازمان مرکزی تعاون روستایی که حاکمیتی است قابل واگذاری نیست.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری باشگاه خبرنگاران جوان، تاریخ انتشار: 9 بهمن 1397، کدخبر: 6814892 ، www.yjc.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۲۰ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۰
0
0
پس چرا در بازار هیچ قیمتی منصفانه نیست لطفا منظورتان از منصفانه را توضیح دهید
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین