پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۸۶۲۱۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۲ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۵:۳۳
ایالات‌متحده پرونده‌ای کیفری علیه هوآوی تشکیل داده و شعله جنگ خود با این غول فناوری چینی را بالاتر کشیده است. به همین دلیل برخی می‌گویند که این تنش‌ها باعث پیچیده‌تر شدن گفت‌وگوها بین واشنگتن و پکن برای پایان بخشیدن به جنگ تجاری شده است. به گزارش سی‌ان‌ان، وزارت دادگستری آمریکا روز دوشنبه دو پرونده علیه هوآوی تشکیل داد که این کمپانی را با اتهامات فراوانی روبه‌رو کرده است. یکی از موارد اتهامی این کمپانی این است که هوآوی تلاش می‌کند تا اسرار تجاری «T-Mobile» را سرقت کند و برای کارمندانی هم که بتوانند اطلاعات ارزشمندی از «T-Mobile» گردآوری کنند، پاداش در نظر گرفته است. اتهام دوم این شرکت هم به نقض تحریم‌های ایران از سوی این غول فناوری چینی مربوط می‌شود.

شعارسال: ایالات‌متحده پرونده‌ای کیفری علیه هوآوی تشکیل داده و شعله جنگ خود با این غول فناوری چینی را بالاتر کشیده است. به همین دلیل برخی می‌گویند که این تنش‌ها باعث پیچیده‌تر شدن گفت‌وگوها بین واشنگتن و پکن برای پایان بخشیدن به جنگ تجاری شده است. به گزارش سی‌ان‌ان، وزارت دادگستری آمریکا روز دوشنبه دو پرونده علیه هوآوی تشکیل داد که این کمپانی را با اتهامات فراوانی روبه‌رو کرده است. یکی از موارد اتهامی این کمپانی این است که هوآوی تلاش می‌کند تا اسرار تجاری «T-Mobile» را سرقت کند و برای کارمندانی هم که بتوانند اطلاعات ارزشمندی از «T-Mobile» گردآوری کنند، پاداش در نظر گرفته است. اتهام دوم این شرکت هم به نقض تحریم‌های ایران از سوی این غول فناوری چینی مربوط می‌شود.

دادگستری آمریکا همچنین اتهامات مالی را به‌شکل رسمی علیه منگ‌وانگ‌ژو مدیر مالی این شرکت اعلام کرده است. منگ در ماه دسامبر در کانادا دستگیر شد و ایالات‌متحده به‌دنبال استرداد این متهم است تا در خاک آمریکا پرونده وی دنبال شود. در این ارتباط سی‌ان‌ان جزئیات بیشتری ارائه می‌دهد. در این کیفرخواست، منگ وانگ‌ژو، مدیر ارشد مالی و دختر بنیان‌گذار شرکت هوآوی به فریبکاری، پنهانکاری، دور زدن و نقض تحریم‌های اقتصادی آمریکا متهم شده است. همچنین این وزارتخانه مدعی شده است که هوآوی از طریق یکی از زیرمجموعه‌هایش در هنگ‌کنگ با عنوان SkyCom تحریم‌های اقتصادی آمریکا علیه ایران را نقض کرده است. این درحالی است که هر دو شرکت چنین ارتباطاتی را انکار کرده‌اند.

در قسمت دیگر این کیفرخواست، هوآوی به سرقت مالکیت معنوی و پتنت‌های ثبت شده شرکت مخابراتی «T-Mobile» نیز متهم شده است. به باور دادستان‌های آمریکایی این شرکت نه تنها به اطلاعات مهم و تجاری این اپراتور مخابراتی بزرگ دسترسی پیدا کرده است بلکه تکنولوژی یکی از ابزارهای روباتیکی توسعه داده شده توسط آن را نیز به سرقت برده است تا در آزمایش گوشی‌های هوشمند خود از آن استفاده کند. متیو ویتاکر، دادستان کل موقت آمریکا در یک بیانیه اعلام کرد: «ما امروز به‌طور رسمی موارد کیفری را علیه شرکای ارتباطاتی هوآوی اعلام کردیم که تعداد موارد اتهامی به چند فقره می‌رسد.» در ادامه این بیانیه آمده است: «چین باید کمپانی‌ها و شهروندانش را مسوولیت‌پذیر باقی نگه دارد و آنها را مجبور به پیروی از قانون کند

کریستوفر ری، مدیر اف‌بی‌آی، در یک کنفرانس مطبوعاتی درخصوص هوآوی گفت: این کمپانی بر مبنای شیوه‌های نادرست به کسب و کار می‌پردازد که خلاف اصول اقتصادی است و کاملا در تضاد با رشد اقتصادی ایالات‌متحده و کمپانی‌های آمریکایی است. ری تصریح کرد: «رفاه اقتصادی ما از امنیت‌مان ناشی می‌شود که به‌طور ذاتی با امنیت ملی گره خورده است.» مدیر اف‌بی‌آی سپس تاکید کرد که عملکرد شرکت‌هایی مانند هوآوی رفاه اقتصادی و امنیت ملی آمریکا را تهدید می‌کند. هوآوی در واکنش به این اقدام آمریکا آن را «رفتاری ناامید‌کننده» خواند. در این زمینه هوآوی بیانیه‌ای صادر و اعلام کرد که کمپانی هوآوی به‌هیچ وجه نقض قانون نکرده و مطابق با قوانین ایالات‌متحده رفتار کرده و رویکرد خانم منگ نیز قانون‌مدارانه بوده است و این باور در مجموعه کمپانی وجود دارد که به‌زودی دادگاه‌های آمریکایی نیز به این نتیجه خواهند رسید که هوآوی رفتاری قانون‌شکنانه نداشته است. این درحالی است که برخی از مقامات قضایی در آمریکا پیش‌تر گفته بودند برخی از مقامات و مدیران شرکت چینی هوآوی حداقل از سال ۲۰۱۶ به انتقال و فروش محصولات و تجهیزات مخابراتی به کشورهای ممنوعه و تحت تحریم مشغول بوده و همکاری‌های وسیع و گسترده‌ای نیز با این کشورها داشته‌اند.

هوآوی که بزرگ‌ترین تولیدکننده و توسعه‌دهنده تجهیزات مخابراتی و دومین سازنده و عرضه‌کننده موبایل در جهان محسوب می‌شود، در طول یک سال اخیر از سوی دولت ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا و بسیاری از کشورهای همپیمانش به‌شدت تحت فشارهای سیاسی و تجاری قرار گرفته است و بسیاری از این کشورها اعم از آمریکا، کانادا، استرالیا، نیوزیلند، ژاپن و برخی از کشورهای اروپایی استفاده از محصولات هوآوی و نصب تجهیزات مخابراتی و فعالیت این شرکت چینی را تحت تاثیر اتهامات جاسوسی برای دولت چین و نقض حریم خصوصی کاربران، ممنوع اعلام کرده‌اند. ماجرا از اوایل سال ۲۰۱۸ میلادی آغاز شد که دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا اعلام کرد گوشی‌های هوشمند ساخت شرکت‌های چینی نظیر هوآوی و زدتی‌ای از شهروندان و مقامات آمریکایی جاسوسی می‌کنند و اطلاعات شخصی و محرمانه بسیاری را تحویل دولت چین می‌دهند تا علیه ایالات‌متحده از آنها استفاده کنند. با اینکه تنش‌های سیاسی و اقتصادی میان ایالات‌متحده آمریکا و شرکت چینی هوآوی در طول یک سال اخیر رو به فزونی بوده است، حالا وزارت دادگستری ایالات‌متحده آمریکا به‌صورت رسمی این شرکت را به تخلف، دور زدن و نقض تحریم‌های اقتصادی علیه کشورهایی نظیر ایران متهم کرده است. این وزارتخانه پس از مدت‌ها هشدار در مورد تهدیدات و چالش‌های امنیتی که محصولات، تجهیزات و فعالیت هوآوی علیه امنیت ملی ایالات‌متحده آمریکا ایجاد کرده است، حالا کیفرخواست جدیدی را که شامل ۱۳ اتهام مختلف می‌شود، علیه این شرکت تنظیم و منتشر کرده است. به‌نظر می‌رسد که در طول یک سال اخیر، هوآوی به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین اپراتورهای مخابراتی و تولیدکننده گوشی‌های هوشمند در جهان به‌شدت از سوی جوامع جهانی به‌خصوص ایالات‌متحده آمریکا تحت فشار قرار گرفته و به همین ترتیب نیز نام و آوازه آن تا حد زیادی مخدوش شده است. در این شرایط برخی از کارکنان ارشد و حتی رده پایین هوآوی نیز مورد اتهام قرار گرفته‌اند. در یک فقره اشاره شده است که یکی از کارکنان این شرکت زمانی که قصد خارج کردن یک بازوی روباتیک را داشته، دستگیر شده است. دادستان‌های آمریکایی می‌گویند که شرکت «T-Mobile» از کارمند رسمی هوآوی شکایت کرده است.غول فناوری چین مدت‌ها است که مظنون به سرقت فناوری‌های مادر بوده و متهم است که نیروهای فاسد و نادرست را به استخدام خود درمی‌آورد.

هوآوی یک کمپانی نام‌آور برای چینی‌ها به حساب می‌آید. این تحولات در شرایطی رخ می‌دهد که این کمپانی گفته که قرار است گوشی‌هایی با قابلیت «۵ارائه دهد. با این حال این کمپانی پس از اتهامات آمریکا تحت فشار شدید قرار گرفته است. واشنگتن همچنین فشار خود را برای استرداد خانم منگ افزایش داده اما خبرها از کانادا حکایت از این امر دارد که وی در روز شش فوریه مجددا در دادگاهی در کانادا باید حاضر شود. سناتور دموکرات، مارک وانر می‌گوید: این واضح و مشخص است که هوآوی یک تهدید برای امنیت ملی ما به‌حساب می‌آید. این تحولات در شرایطی در رابطه پکن با واشنگتن رخ می‌دهد که دو طرف درخصوص افزایش تعرفه از سوی آمریکا به مقدار ۲۰۰ میلیارد دلار درحال رایزنی هستند. آمریکا تعرفه کالاهای چینی را از ۱۰ به ۲۵ درصد ارتقا داده است.


سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت خبری روزنامه دنیای اقتصاد  ، تاریخ انتشار : 10بهمن 97، کدخبر:3491782 www.donya-e-eqtesad.com ،

اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۳۰ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۳
0
0
آمریکا با هر چیزی که نتونه رقابت کنه سریع یه بامبولی چیزی براش درست میکنه به این میگن ابرقدرت بودن
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین