پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۲۳۴۵۹
تاریخ انتشار : ۰۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۰
دونالد ترامپ رئیس جمهور ایالات متحده طی دو روز اخیر چالشی سنگین علیه دولت امانوئل مکرون رئیس جمهور فرانسه به راه انداخته است. چالشی که می تواند به زودی به یک بحران جدی تبدیل شود. ماجرا از جایی آغاز شد که دولت فرانسه مالیات های شرکت های فناوری ایالات متحده را افزایش داد و ترامپ نیز در توییتی نه چندان محترمانه امانوئل مکرون را احمق خطاب کرد و وی را به تلافی این اقدام تهدید کرد.

شعار سال: دونالد ترامپ رئیس جمهور ایالات متحده طی دو روز اخیر چالشی سنگین علیه دولت امانوئل مکرون رئیس جمهور فرانسه به راه انداخته است. چالشی که می تواند به زودی به یک بحران جدی تبدیل شود. ماجرا از جایی آغاز شد که دولت فرانسه مالیات های شرکت های فناوری ایالات متحده را افزایش داد و ترامپ نیز در توییتی نه چندان محترمانه امانوئل مکرون را احمق خطاب کرد و وی را به تلافی این اقدام تهدید کرد.

فرانسوی ها در برابر توییت ترامپ سکوت نکردند و "برونو لو مایر" وزیر اقتصاد فرانسه در این خصوص گفت: " فرانسه برنامه خود برای تنظیم مالیات بر شرکت‌های فناوری اطلاعات را متوقف نخواهد کرد. مالیات جهانی بر فعالیت‌های دیجیتال چالشی برای همگان محسوب می شود ما به دنبال توافق با کشورهای گروه هفت هستیم و بنابراین فرانسه تصمیم های مهم خود را اجرایی خواهد کرد."

این سخن به معنای عدم هراس دولت فرانسه از تهدید ها است. تهدید ترامپ عملا از عبارت "حماقت مکرون" تشکیل شده بود. اما این تهدید ها دقیقا قرار است چگونه عملی شوند؟ این سوالی است که از سوی بسیاری از فعالان عرصه فناوری مطرح می شود. به نظر می رسد نخستین گام ترامپ می تواند تغییر تعرفه های مالیاتی علیه شرکت های فرانسوی باشد.

کمیته تحقیقات ایالات متحده در مورد قوانین جدید فرانسه، اعلام کرد که نماینده تجاری ایالات متحده؛ رابرت لایتیزر نتیجه نهایی تصمیمات کمیسیون تجاری ایالات متحده را اعلام خواهد کرد. پیشبینی می شود این نتیجه مشابه با پروتکل 301 خواهد بود که منجر به ایجاد تعرفه های تجاری سنگین علیه چین طی سال گذشته شد.

لایتزر پیش از این نیز گفته بود: "ایالات متحده بسیار نگران است که مالیات های خدمات دیجیتالی که انتظار می رود مجلس سنا فرانسه به طور غیرمستقیم به شرکت های آمریکایی تحمیل کند چگونه خواهد بود. رئیس جمهور دستور داده است که ما اثرات این قانون و تعیین اینکه آیا آن را تبعیض آمیز و یا غیر منطقی می دانیم را بررسی کنیم.از همه مهمتر این که آیا قوانین جدید تجارت ایالات متحده را محدود می کند یا خیر."

رویترز نیز مدتی پیش گزارش داده بود که ایالات متحده اولین جلسه خود را در این مورد در تاریخ 19 آگوست(28 مرداد) برگزار خواهد کرد.قانون جدید فرانسه بر شرکت هایی که حداقل 750 میلیون یورو درآمد در سراسر جهان (حدود 844 میلیون دلار) و 25 میلیون یورو فروش دیجیتال در فرانسه دارند را تحت تاثیر می گذارد. طی دهه گذشته نیز دولت فرانسه و اتحادیه اروپا به بررسی مالیات های عقب افتاده اپل، گوگل، آمازون و فیس بوک برای تعیین اینکه آیا آنها به اندازه کافی پرداخت می کنند یا خیر پرداختند. اکنون باید دید این پژوهش ها و چالش ها در نهایت چه بازخوردی خواهد داشت اما یکی از بدترین پیامدهای این چالش می تواند ایجاد شرایطی مشابه با شرایط چین در ایالات متحده باشد.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه خبری تحلیلی انتخاب، تاریخ 5 مرداد 98، کد مطلب: 491963: www.entekhab.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین