پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۸۷۱۱۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۶ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۲:۴۳
در شرایطی که این روزها جنگ بین ورزشکاران فوتبالی و غیرفوتبالی به شکلی بی‌سابقه بالا گرفته است، جزئیاتی که دیروز وزارت ورزش در مورد میزان کمک‌های نقدی تعلق گرفته به تیم‌ملی فوتبال منتشر کرد باعث شد آتش اختلاف بیش از قبل زبانه بکشد.

شعارسال: ماجرا به‌طور خلاصه این است؛ بعد از حذف تیم‌ملی از جام‌ملت‌ها، مصاحبه‌ای از کارلوس کی‌روش منتشر شد که وی در آن از عدم‌ توجه وزارت ورزش به تیم‌ملی مخصوصا از نظر پولی و مالی گله کرده بود.

پس از آن مهدی تاج برای رد اتهام کم‌توجهی، رسما اعلام کرد درطول جام‌ملت‌ها با مساعدت وزارت ورزش یک میلیون و ۵۰ هزار دلار پاداش نقدی در اختیار بازیکنان و مربیان تیم‌ملی قرار گرفته است. این مساله واکنش‌های زیادی به دنبال داشت که تندترین آنها مربوط به بهداد سلیمی، قهرمان وزنه‌برداری کشور می‌شد. سلیمی با کلماتی بسیار تند از ملی‌پوشان انتقاد کرد و در ادامه چند بازیکن تیم‌ملی از جمله مهدی طارمی و وریا غفوری با انتشار پستی هماهنگ، به شدت به او تاختند. این باعث شد جامعه ورزش به دو گروه کامل تبدیل شود؛ عده‌ای پشت فوتبالیست‌ها درآمدند و عده‌ای دیگر به‌ویژه از بین اهالی کشتی، والیبال، وزنه‌برداری و سایر ورزش‌های موفق‌تر به پشتیبانی از سلیمی پرداختند.

از آن جمله دیروز صمد نیکخواه بهرامی، کاپیتان تیم‌ملی بسکتبال کشورمان به رادیو گفت: «با وجود توجه ۹۵ درصدی مسوولان به فوتبال، افتخارات این رشته شاید ۵ درصد است. نمی‌گوییم به ما به اندازه فوتبال توجه شود اما شبیه فوتبال باشد.» کار در این مورد حتی آنقدر بیخ پیدا کرده که شهرزاد مظفر، سرمربی سابق تیم‌ملی فوتسال بانوان که قهرمانی در جام‌ملت‌ها را همراه این تیم به دست آورده هم طعنه زده و گفته: «ما میلیون ها دلار برای فوتبال هزینه کردیم و افتخاری به دست نیاوردیم، اما بعد از ۹ ماه پاداش نفری ۲۰ میلیونی بچه‌های ما بابت قهرمانی آسیا را هم نداده‌اند

در چنین شرایطی فقط همین کم بود که وزارت ورزش تحت فشار اتهامات مبنی بر کم‌لطفی‌اش به تیم‌ملی، مبالغ تخصیص‌یافته را اعلام کند. دیروز محمدرضا داورزنی، معاون وزیر ورزش در این مورد گفته است: «از ابتدای سال‌جاری، ۲۷ میلیارد تومان کمک ریالی و چهار و نیم میلیون دلار ارز به فوتبال پرداخت کرده‌ایم که بسیار بیشتر از تعهد ابتدای سال وزارتخانه بوده است. در این رابطه به پیشنهاد سلطانی‌فر و موافقت معاون اول رئیس‌جمهور، ۱۱ میلیارد تومان در سه مرحله طی دو ماه جهت تامین هزینه‌های تدارکاتی و پشتیبانی و آماده‌سازی تیم‌ملی و همچنین پاداش ورزشکاران در اختیار فدراسیون فوتبال قرار گرفت.» انتشار این اظهارات، شکاف به وجود آمده بین فوتبالی‌ها و غیرفوتبالی‌ها را عمیق‌تر کرد؛ آنقدر که دیروز شاهد صف‌کشی‌های جدی‌تری بین دو گروه بودیم. همه اینها درحالی است که حتی مهم‌ترین ستاره‌های دیگر رشته‌های ورزشی نیز به اهمیت مضاعف فوتبال و لزوم توجه بیشتر به آن اذعان دارند، اما در عین حال از امکانات سطح پایین خودشان گلایه‌مند هستند.

خلاف منافع ملی صحبت نکنید

دیروز همچنین رئیس کمیته ملی المپیک هم به این اختلافات واکنش نشان داد. رضا صالحی‌امیری گفت: «مناقشه میان قهرمانان خلاف مسائل و منافع ملی است، چراکه همه آنها افتخارآفرین هستند. برای مسائل فرعی و اموری مانند پاداش نباید شاهد کینه‌توزی و تخریب باشیم.»

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از روزنامه دنیای اقتصاد، تاریخ انتشار:15بهمن1397 ، کدخبر: 3493434: www.donya-e-eqtesad.com


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۲۰ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۶
0
0
حالا اگه برده بودن همه میگفتن حقشون بوده چه ملت دورویی هستیم
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین