پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۸۷۶۵
تاریخ انتشار : ۱۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۲
وزیر خارجه روسیه طی سخنانی اعلام کرد که این کشور به دلیل عملیات های موفقیت آمیزی که در سوریه انجام داده است، به مرکز واقعی قدرت در منطقه خاورمیانه تبدیل شده است.

شعارسال: «سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه طی سخنانی اظهار داشت: طی ماه های نخست از عملیاتمان در سوریه موفق شدیم در تحولات میدانی تغییراتی ایجاد کنیم.

بر اساس این گزارش لاوروف در ادامه سخنان خود در رابطه با تروریست ها نیز عنوان کرد: فرصتی که پیش از این به عناصر مسلح داده بودیم تا از گروه تروریستی جبهه النصره جدا گردند، این هفته به پایان می رسد و هر گروهی را که از جبهه النصره جدا نشود، هدف قرار می دهیم.

وزیر خارجه روسیه درباره ترکیه نیز گفت: ترکیه پیش از عادی سازی روابط با ما، باید از سرنگون کردن جنگنده ما عذرخواهی کند.

وی در ادامه در رابطه با جایگاه کنونی روسیه در خاورمیانه نیز تصریح کرد: روسیه تبدیل به مرکز واقعی قدرت در خاورمیانه شده است.

لاوروف در خصوص نگارش قانون اساسی جدید سوریه نیز بیان کرد: نگارش قانون اساسی جدید سوریه بدون مشارکت کُردها به معنای شکست عملیات ژنو خواهد بود.

وزیر خارجه روسیه همچنین عنوان کرد: در صورتی که ائتلاف بین المللی با روسیه همکاری کند، دمشق به عملیات آن در اراضی سوریه اعتراض نمی کند.

وی در ادامه درباره عراق نیز اظهار داشت: ما به عراق و کردستان عراق به یک میزان اسلحه صادر می کنیم و این امر با موافقت بغداد صورت می گیرد.

وی در ادامه گفت: غرب سیاستی برنامه ریزی شده را در دستور کار دارد که مانع از تکامل روند سیاسی در منطقه اوراسیا می شود.

لاوروف در پایان گفت: سیاستمداران مسئول هرگز اجازه نمی دهند که جنگ جهانی سوم آغاز شود.


با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری مهر، تاريخ انتشار: 11خرداد 1395، کد خبر: 3673550، www. mehrnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین