پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۸۸۱۸۵
تاریخ انتشار : ۲۱ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۴
کسی منکر نیست که امروز کشورمان در یک جنگ اقتصادی گسترده قرار دارد. اگر طی چهار دهه گذشته تلاش دشمن برای مقابله با ملت ایران و آرمان هایش بر حوزه‌هایی مانند جنگ داخلی، حمله خارجی و تهاجم فرهنگی متمرکز بود، امروز علاوه بر همه این مخاطرات سخت و نرم، مسئله اقتصاد به صدر سرمایه گذاری‌های دشمن تبدیل شده است. نماد اصلی این جنگ اقتصادی گسترده در تلاش آمریکا برای بازگرداندن به اصطلاح شدیدترین تحریم‌های اقتصادی مشهود است.
شعارسال: تحریم‌هایی که در کنار برخی سوء مدیریت‌ها و البته سوء استفاده‌های داخلی تا حدی اثرگذار بوده و مشکلات اقتصادی را طی ماه‌های اخیر تشدید کرده است. هر چند در عین اذعان به این مشکلات نباید در سهم تحریم‌ها اغراق و یکسره ناکارآمدی‌ها را لاپوشانی کرد.

ریشه مشکلات اقتصادی فعلی را چه تحریم‌ها بدانیم و چه سوء مدیریت در بحث فعلی ما تفاوتی ایجاد نمی‌کند؛ اگر کسی جنگ اقتصادی دشمنان علیه مردم ایران را نادیده نگیرد، منطقاً باید نقش مردم را هم در این جنگ تایید کند. در هر جنگی زمانی که واحد سیاسی مورد تهاجم، از پشتوانه مردمی تهی شود، ضربه پذیری آن چند برابر می‌شود. چنان که اگر سرمایه مردمی نظام کاهش یابد، اثر تحریم‌های آمریکا بیشتر می‌شود.

انقلاب اسلامی در آستانه تکمیل چهل سالگی و ورود به دهه پنجم قرار گرفته است. چهل سالگی نماد بلوغ یک نظام سیاسی و تبدیل شدن یک نهال نازک به یک درخت تنومند است که به درستی اهمیت آن مورد تصریح دشمنان قسم خورده این مرز و بوم قرار گرفته است. با مرور چهل سال گذشته هر زمان که دشمنان (به درست یا غلط) احساس کرده‌اند سرمایه اجتماعی نظام کاهش یافته، توانسته‌اند اجماع شدیدتری علیه ایران اسلامی ایجاد کنند. برای نمونه می‌توان به تحریم‌های بعد از اتفاقات 88 و تصمیم نهایی آمریکا برای خروج از برجام بعد از اغتشاشات دی ماه 96 اشاره کرد.

میزان مشارکت در انتخابات‌های مختلف، تراکم حضور مردم در راهپیمایی‌ها و از همه مهم‌تر حفظ وحدت ملی و کاهش تنش‌های اجتماعی و سیاسی در کشور همواره به عنوان شاخص‌هایی برای رصدکنندگان ایران اسلامی در سراسر دنیا مطرح بوده است. در برهه زمانی فعلی که کشورهای مختلف و به خصوص اروپا هنوز در میزان همراهی خود با تحریم‌های آمریکا به جمع بندی نهایی نرسیده‌اند، حضور پرقدرت مردم می‌تواند بزرگ‌ترین راهنمایی برای گرفتن یک تصمیم درست برای آن‌ها باشد. هر چه مشارکت مردم پرشکوه‌تر باشد، نظام محاسباتی بازیگران بین‌المللی در قبال جمهوری اسلامی به سمت تصمیمات عقلانی متمایل‌تر و به همین نسبت ترکش‌های جنگ اقتصادی فعلی کمتر و کمتر می‌شود.

عبور صحیح و سالم از چهل سالگی انقلاب می‌تواند به منزله عبور از گردنه‌ای سرنوشت ساز باشد که ضمن تثبیت استحکام نظام، افق‌های جدیدی برای پیشرفت در برابر ملت ایران باز می‌کند. هرکدام از ما سهمی مهم در این مشارکت پرشکوه برای مقابله با جنگ اقتصادی دشمن و نیز عبور مقتدرانه از این گردنه خطیر داریم و فردا خیابان‌های ایران منتظر گام‌های تاریخ ساز ماست.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از جامعه خبری تحلیلی الف ، تاریخ انتشار: 21 بهمن 1397 ، کدخبر: 3971121033 ، www.alef.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین