پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۸۹۰۵۷
تاریخ انتشار : ۲۶ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۷:۱۵
غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی می‌گوید: شهر برلین در آلمان اکنون ۳۲ دهکده سلامت دارد، اما ایران در شمال کشور که آب و هوای فوق‌العاده‌ای دارد حتی یک دهکده سلامت هم ندارد.

شعار سال : غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی می‌گوید: شهر برلین در آلمان اکنون ۳۲ دهکده سلامت دارد، اما ایران در شمال کشور که آب و هوای فوق‌العاده‌ای دارد حتی یک دهکده سلامت هم ندارد.

محمد آیتی: توریست سلامت در ایران به دو صورت رسمی و غیررسمی وجود دارد. توریست سلامت رسمی به این معنی است که از طریق بنگاه‌ها و آژانس‌های تاسیس‌شده از جانب وزارت بهداشت و درمان در کشور‌های مختلف اقدام به جذب بیمار و درمان در ایران می‌کنند، اما متاسفانه توریست سلامت رسمی در ایران جا نیفتاده و رشد نکرده است. از طرفی با سقوط ارزش پول ملی، عده‌ای تلاش خود را به کار بستند تا در حوزه توریست سلامت غیررسمی موفق شوند. هرچند این اتفاق سود‌هایی برای این افراد داشته، اما باید گفت این تحرک خیلی نمی‌تواند به ارزآوری و بهبود اقتصاد کشور کمک شایانی کند.

غلامعلی جعفرزاده‌ایمن‌آبادی نماینده رشت در مجلس گفته در برنامه‌های ارائه شده وزیر بهداشت به مجلس، به موضوع توریست درمانی اشاره شده است و با توجه به توسعه حوزه آموزشِ بهداشت و درمان و تربیت نیرو‌های خبره در حوزه‌های مختلف پزشکی و پیراپزشکی، دندانپزشکی و... و اینکه در این راستا دستگاه‌های خوبی وارد کشور شد ما به یک سطح علمی و قابل ملاحظه‌ای در حوزه پزشکی نسبت به دیگر کشور‌های همسایه رسیدیم. از این‌رو بسیاری از همسایگان ما علاقه دارند ضمن دنبال کردن روند درمانی خود، برای دیدن از نقاط مختلف کشورمان به ایران سفر کنند.

او افزود: به طور مثال در شهر رشت، ما یک مرکز ناباروری بسیار عالی داریم که این مرکز حتی قابلیت رقابت با مرکز رویان در تهران را دارد و به همین خاطر بسیاری از کشور‌هایی که از شمال ایران با ما همسایه هستند تمایل دارند از امکانات این مرکز استفاده کنند. از طرفی دیگر در این سال‌ها شاهد این هستیم که بسیاری از شهروندان کشور‌های عربی، مشهد مقدس را برای سفر انتخاب می‌کنند. به تبع همین استقبال، مراکز درمانی خوبی در این شهر شکل گرفته و این توریست‌ها فرصت را مغتنم شمردند و ضمن زیارت، مسائل درمانی خود را هم به نتیجه می‌رسانند.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه گفته به وزیر جدید بهداشت و درمان که از مجلس هم رای خوبی را کسب کردند، پیشنهاد می‌کنم که حوزه‌ای را با عنوان توریست درمانی در وزارتخانه تشکیل دهند، زیرا مدیریت این بخش می‌تواند ارزآوری خوبی را برای کشور به همراه داشته باشد. امروز مناطق شمالی ایران می‌تواند در توسعه دهکده‌های سلامت بسیار موثر باشد. شهر برلین در آلمان اکنون ۳۲ دهکده سلامت دارد، اما ایران در شمال کشور که آب و هوای فوق‌العاده‌ای دارد حتی یک دهکده سلامت هم ندارد. آب و هوای شمال کشور به قدری استاندارد است که بهترین شرایط را برای گذران دوران نقاهت بیمار دارد.

جعفرزاده می‌گوید: به نظرم سازمان گردشگری هم می‌تواند در تنظیم این سیاست‌ها به وزارت بهداشت کمک کند تا این اتفاق مبارک هرچه سریع‌تر و به بهترین نحو اتفاق بیفتد.

شعار سال ، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه خبری تحلیلی رویداد 24،تاریخ انتشار:25بهمن 1397، کد خبر:165062،www.rouydad24.ir

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین