پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۸۱۶۳۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۱ دی ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۹
رئیس شورای اسلامی شهر مشهد گفت: اعضای شورای اسلامی شهر مشهد دریافت عوارض از گردشگران خارجی را که به این شهر سفر می‌کنند به تصویب رساندند.

شعار سال: رئیس شورای اسلامی شهر مشهد درباره این مصوبه گفت: بر اساس آن شهرداری مشهد مکلف است مستند به بند ۱۶ ماده ۸۰ قانون اصلاح موادی از قانون تشکیلات، وظایف و انتخابات شوراهای اسلامی کشور و انتخاب شهرداران و تبصره یک ماده ۵۰ قانون مالیات بر ارزش افزوده برای یکبار در هر سال شمسی نسبت به دریافت ۱۰ یورو یا معادل آن بر مبنای نرخ پایان روز بازار ثانویه اعلامی از سوی بانک مرکزی، از گردشگران غیرایرانی به عنوان عوارض گردشگری اقدام کند.

محمدرضا حیدری افزود: به منظور توسعه زیرساخت‌ها و خدمات گردشگری شهر مشهد تا ۱۰ درصد عوارض وصول شده از گردشگران خارجی به مرجع وصول کننده (غیر از شهرداری) و تا ۱۰ درصد نیز به طرح‌های مشترک شهرداری و اداره کل میراث فرهنگی خراسان رضوی اختصاص می‌یابد.

وی ادامه داد: شهرداری مشهد می‌تواند با عنایت به حضور گردشگران غیرایرانی در حوزه سلامت و درمان ۱۰ درصد از کل مبلغ دریافتی بابت هزینه‌های درمان را (مازاد بر هزینه‌های درمانی گردشگر) از گردشگران خارجی استفاده کننده از خدمات بهداشتی و درمانی به عنوان عوارض برخورداری از خدمات درمانی در شهر مشهد دریافت کند.

رئیس شورای شهر مشهد گفت: بر اساس این مصوبه تا ۱۰ درصد از عوارض وصولی به عنوان کارمزد به مراکز بهداشتی درمانی دریافت کننده عوارض مذکور اختصاص می‌یابد، همچنین اتباع غیرایرانی دارای کارت اقامت از پرداخت عوارض این مصوبه معاف هستند.

عوارض از گردشگران خارجی در مشهد

اعضای شورای اسلامی شهر مشهد دریافت عوارض از گردشگران خارجی را که به این شهر سفر می‌کنند به تصویب رساندند

خراسان رضوی با محوریت مشهد پارسال میزبان ۳۱٫۵ میلیون گردشگر داخلی و حدود سه میلیون گردشگر خارجی از ۲۰ کشور جهان بود. در بخش گردشگری سلامت نیز تنها طی امسال تاکنون ۲۰۰ هزار گردشگر سلامت عراقی در بیمارستان های مشهد تحت درمان قرار گرفته اند.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت چمدان، تاریخ انتشار 18 دی 97، کد مطلب: -، www.chamedanmag.ir


اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۵۷ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۲
0
0
کم اخه درامد دارن از گردشگرها هم ورودی بگیرن
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین