پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۸۹۲۵۹
تاریخ انتشار : ۲۶ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۱
نماینده سابق مجلس شورای اسلامی گفت: پس از ۴۰ سال می‌دانیم از کجا ضربه خورده و باید به کدام سمت حرکت کنیم، یکی از مولفه‌های ضعف ما به مافیای داخل کشور باز می‌گردد که از پیشرفت کشور جلوگیری می‌کند.

شعار سال: علیرضا زاکانی پیش از ظهر امروز در اجلاس مجمع بسیجیان استان اصفهان اظهارکرد: ما در این ۴۰ سال پیشرفت های زیادی داشتیم از طرفی با مسائلی روبرو بودیم که می تواند مایه عبرت و چراغ راه آینده باشد.

وی افزود: دشمنان خارجی ۴۰ سال است نقشه براندازی را در سر دارند و از طرفی عده ای در داخل در طول این چهل سال با انقلاب همراه نبودند و مدام مانع تراشی می کردند.

نماینده سابق تهران در مجلس با بیان اینکه بزرگان نظام در این شرایط فرصت را مغتنم شمرده و به دنبال تحول بنیادین هستند، عنوان کرد: ما نیازمند بازگشت به تفکر امام راحل هستیم در حالیکه قوانین ما به سبک غربی نوشته شده و نیاز به اصلاح دارد.

نماینده سابق مجلس عنوان کرد:قوانین کشور بر اساس اسلام باید صورت می‌گرفت لذا تحقق دولت اسلامی در گرو تحقق شرایط بیان شده است، شرایط باید به گونه‌ای در کشور حاکم می‌شد که مردم سالاری دینی در کشور حاکم شود که این مسئله هشت جز دارد، مردم حق انتخاب، حق دانستن، حق مشارکت، حق مالکیت، نظارت و توبیخ دارند.

زاکانی بیان کرد: پس از 40 سال می‌دانیم از کجا ضربه خورده و باید به کدام سمت حرکت کنیم،یکی ازمولفه‌های ضعف ما این بوده که راه را بلد نبودیم اما بخشی از این مولفه‌ها به مافیای داخل کشور باز می‌گردد که از پیشرفت کشور جلوگیری می‌کند که مبتنی بر سه ضلع قدرت پرستی، پول پرستی و بیگانه پرستی است.

زاکانی با بیان اینکه متاسفانه در کنار دشمنان خارجی یک مافیای درونی که پنهان نیز هست وجود دارد که بسیار فراتر از جبهه بندی سیاسی کشور است، ولی در این مسیر باید براساس مولفه های قدرت خود تکیه کرده و با عمل به اسلام ناب و خدمت به مردم به سمت پیروزی پیش برویم.

وی ابراز کرد: مکتب امام راحل که که اساس و بنیان حرکتی ما هست، براساس مکتب اسلام قرار گرفته است که دشمنان قسم خورده ای در جهان دارد، دشمنان اسلام خواستار نابودی تنها حاکمیت مبتنی بر اسلام یعنی نظام جمهوری اسلامی ایران و مخالف پیوند دین با سیاست هستند، در این میان عده ای به دنبال تحقق اسلام و دین حداقلی هستند.

نماینده سابق مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه از ابتدای انقلاب اسلامی تا به امروز امکانات وسرمایه های انقلاب کمتر در دست پیروان راستین مکتب امام راحل بوده است اذعان کرد: این نظام اسلامی دارای چند نوع مزیت است، نخست مزیت های نسبی، دوم مزیت های انحصاری که مختص این کشور است و سوم مزیت هایی که بین ایران و چند کشور مشترک است.

وی با تاکید براینکه مزیت‌های انحصاری ایران شامل حاکمیت اسلام، قدرت و ظرفیت ولایت فقیه، پشتیبانی مردم و فرهنگ غنی است ولی باید بدانیم که آن چیزی که ما را جهش می دهد اتکا به ظرفیت‌های انحصاری و استفاده از ظرفیت‌های ویژه است، در حالی که بسیاری از دولت‌ها ظرفیت انحصاری را در نظر نگرفتند و به آن نپرداختند در حالی که در جنگ از آن استفاده کردیم و جهش نیز داشتیم.

زاکانی خاطرنشان کرد: دنیا گرایی نیز از نقاط ضعف است که نشانه های آن را در سطح دستگاه‌ها شامل نابسامانی تشکیلاتی، بی برنامگی و ناهماهنگی دستگاه‌ها، بروکراسی غلط حاکم و فساد اداری و ناکارآمدی دستگاه‌ها را شاهد هستیم.

وی بیان کرد: نیروهای انقلاب باید بیدار شوند و بدانند رسالت بزرگ آنها ورود به صحنه جامعه و رشد آن است، همان مردمی که انقلاب و جنگ کردند باید به میدان آمده و جامعه را به سمت مسائل اصلی ببرند، به اعتقاد من مسئله اصلی کشور اصلاح‌گری انقلابی، رفع فساد و تبعیض است.

این نماینده سابق مجلس افزود: رسیدن به خود باوری برای بهره مندی از ظرفیت های عظیم داخلی لازم است، نباید دراین مسیر تک بعدی نگریست، ما نیازمند کادرسازی بوده و باید با محوریت تعلیم و تربیت رشد کرده و به دنبال پیشرفت و رشد اخلاص و روحیه تلاش و کار در جامعه باشیم.

زاکانی با تاکید براینکه فتنه آینده در مقابل ما قرار دارد که مبتنی بر چهار اصل است، گفت: فشار اقتصادی در این فتنه پاشنه آشیل است که از سوی جبهه استکبار و دراس آنها امریکا به ایران تحمیل می شود، تاکید بر ناکارآمدی نظام و قراردادن مردم در مقابل نظام از دیگر مشخصات این فتنه است.

وی ادامه داد: برخی مسئولان نمی‌خواهند کار کنند و برخی مسئولان نمی‌توانند و برخی دیگر نیز کاری انجام می‌دهند که به ضرر کشور است، مانند FATF که شرایط آن را فراهم می‌کنند در حالی که اگر واقعیت آن را به مردم بگویند مردم به هیچ عنوان آن را قبول نمی‌کنند.

نماینده سابق مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: داشتن حمایت و پشتیبانی عمومی مردم از رهبری شرط کافی برای هدایت توسط رهبری است، رهبری در یک جامعه اسلامی لازم است ولی کافی نیست، بنابراین رهبری به تنهایی نمی تواند کاری صورت دهد.

وی اضافه کرد:حلقه پایانی حلقه آشوب طلبی و مخاطرات امنیتی است که کار ضدانقلاب و اوباش است، اساس این حلقه نیز این بوده که مردم رو در روی انقلاب قرار گیرند و از طرفی انسان‌های غیرانقلابی نیز به دنبال کمک به آن‌ها هستند که تنها راه مقابله با آن حضور با بصیرت مردم است، بسیار مهم است که مردم در صحنه آمده و از انقلاب دفاع کنند.

زاکانی در توضیح راه های مقابله رفع فتنه آینده گفت: در وهله اول باید فهم شرایط موجود را در سطح گسترده داشته باشیم، در گام دوم شبهه زدایی کرده و در گام سوم سناریوهای دشمن و پیوست داخلی آن را نیز برای مردم بیان کنیم.

وی ابراز کرد: برای تحقق موارد یاد شده باید ابتدا آمادگی نیرویی و برنامه ای داشته باشیم،مردم باید به ما اتکا کنند و ما نیز باید خدمتگذار مردم باشیم، وحدت یکدیگر با هم از دیگر لوازم است و در آخر بیان قابل حل بودن مشکلات کشور به مردم است.

نماینده سابق مجلس عنوان کرد: امروز ما نیازمند دو نوع جهاد هستیم، اول جهاد تبیین و امیدبخشی در جامعه، دوم جهاد خدمت گذاری است، جهاد سوم پیشرفت جویی و تلاش است، کار و تلاش و جهاد علمی و عملی برای پیشرفت کشور ضروری است و اگر این امور رخ دهد موفق به عبور از این گردنه سخت انقلاب خواهیم بود.

زاکانی بیان کرد: رهبر معظم انقلاب در سال‌های اخیر ظرفیت خلق می‌کنند، هم به دانش آموزان و هم به خبرگان توصیه به انقلابی بودن می کنند، محور این حضور باید بر اساس فکر و اندیشه باشد و رهبر معظم انقلاب در محور سوم فرمودند که آتش به اختیار باشید و باید عمل کنید، آینده بسیار درخشانی برابر روی ماست.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از شبکه اطلاع رسانی صاحب نیوز، تاریخ 24 بهمن 97، کد مطلب: 937058: www.sahebnews.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین